Young Business Talents: Η ΔΕΠΑ εκπαιδεύει τους αυριανούς Έλληνες επιχειρηματίες

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


1200 μαθητές συμμετείχαν σε πανελλήνιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας

Η ελληνική νεολαία ξέρει να κερδίζει, αρκεί να αποκτά ίση πρόσβαση στις ευκαιρίες. Αυτό απέδειξε η ομάδα των μαθητών Λυκείου από την Καρδίτσα, που διακρίθηκε στο διαγωνισμό Young Business Talents, που υποστηρίζει με χορηγία της η ΔΕΠΑ από το ξεκίνημά του. Οι ταλαντούχοι μαθητές, που ταξιδεύουν τώρα προς διεθνείς διακρίσεις κόντρα στους ομολόγους τους από άλλες χώρες, κατάφεραν με την καθοδήγηση των καθηγητών τους να διοικήσουν και να καταστήσουν βιώσιμες και κερδοφόρες τις εικονικές τους επιχειρήσεις σε ένα περιβάλλον πραγματικής αγοράς και ανταγωνισμού, μέσω ενός εξελιγμένου ηλεκτρονικού προσομοιωτή σαν αυτούς που χρησιμοποιούνται διεθνώς σε πανεπιστήμια και σχολές διοίκησης επιχειρήσεων. Έτσι, η ομάδα του περιφερειακού επαγγελματικού Λυκείου Παλαμά Καρδίτσας πήρε το εισιτήριο για το διεθνή τελικό του Young Business Talents, όπου θα αναμετρηθεί με τις νικήτριες ομάδες λυκείων από την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ιταλία και το Μεξικό, στις 10 Μαΐου, στην Ισπανία.



Η όλη προσπάθεια, που αναδεικνύει την ελληνική επιχειρηματικότητα και προσφέρει ευκαιρίες συμμετοχής στην ελληνική περιφέρεια, υποστηρίζεται με θέρμη από τη ΔΕΠΑ. Με συνέπεια απέναντι στην ευθύνη που συνεπάγεται ο ρόλος της στην εθνική οικονομία, η ΔΕΠΑ, από την ίδρυσή της ακόμα, ενέταξε τις Υπεύθυνες Εταιρικές Πρακτικές στη συνολική στρατηγική της εταιρίας. Δίνοντας έμφαση στην εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση των νέων ως το μέλλον της χώρας, η εταιρία αναλαμβάνει συστηματικά δράσεις για την επαγγελματική απασχόληση φοιτητών και νέων επιστημόνων και την αξιοποίηση και προώθηση της βιομηχανικής και πειραματικής έρευνας.

 

Ως εκ τούτου, τα δείγματα γραφής της σε αυτή την κατεύθυνση είναι πολλά. Σε αυτό το πλαίσιο, πριν λίγες εβδομάδες, στήριξε το Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας 2014, το μεγαλύτερο πολυσυνέδριο σε θέματα νεανικής επιχειρηματικότητας και επαγγελματικού προσανατολισμού που απευθύνεται σε νέους ηλικίας 18 έως 35 ετών. Ενώ, λίγους μήνες νωρίτερα, παρουσιάσθηκε μελέτη του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), που συγχρηματοδοτήθηκε από τη ΔΕΠΑ, με τίτλο «Ενέργεια και Απασχόληση στην Ελλάδα».



Όμως, η στήριξη του διαγωνισμού Young Business Talents έχει ξεχωριστή σημασία, διότι κινητοποιεί άμεσα τη νεολαία σε αναζήτηση του καλύτερού της εαυτού και της διάκρισης της στο πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού – ένα από τα ζητούμενα και μια από τις μεγάλες προκλήσεις για την Ελλάδα σήμερα. Το Young Business Talents είναι ένας διαγωνισμός με επιχειρηματικό προσομοιωτή (business simulator) για μαθητές 1ης, 2ας και 3ης Λυκείου (κάθε τύπου) που επιτρέπει στους μαθητές να εξασκηθούν στη λήψη αποφάσεων μέσα σε μια εικονική «εταιρία» – την εταιρία της ομάδας τους. Έτσι, έχουν τη μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν την εμπειρία της διοίκησης μιας εταιρίας - αν και εικονικής - και να βιώσουν τον επιχειρηματικό κόσμο. Το αποτέλεσμα; Οι μαθητές αναπτύσσουν την κρίση τους σε ότι αφορά αποφάσεις σχετικά με τις σπουδές ή/και το μελλοντικό επαγγελματικό τους προσανατολισμό και βλέπουν στην πράξη πως η θεωρία και οι γνώσεις μπορούν να βρουν εφαρμογή και να παράγουν αποτέλεσμα.

 

Ο ελληνικός προκριματικός πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, με τη συμμετοχή 354 ομάδων-«εταιριών» που απαρτίζονταν από 1.200 περίπου μαθητές, 58 δήμων της χώρας, ενώ στον τελικό πέρασαν 75 ομάδες.



Μετά από τέσσερεις μήνες εντατικής προσπάθειας από τις 354 ομάδες, οι 1200 αυτοί μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποδείξουν πως οι έννοιες επιχειρηματικότητα και καινοτομία δεν έχουν ηλικία. Με την καθοδήγηση των καθηγητών τους, μπόρεσαν να διοικήσουν και να καταστήσουν βιώσιμες και κερδοφόρες τις εικονικές τους επιχειρήσεις σε ένα περιβάλλον πραγματικής αγοράς και ανταγωνισμού, μέσω του προσομοιωτή 3ης γενιάς. Το λογισμικό του προσομοιωτή διατέθηκε σε όλα τα σχολεία και, όπως και η όλη οργάνωση, δεν θα μπορούσε να προχωρήσει χωρίς τη στήριξη επιχειρήσεων, όπως η ΔΕΠΑ, που διέκριναν την ευκαιρία να προσφέρουν κάτι σημαντικό στους μαθητές. Στην πραγματικότητα, ένα πολύτιμο εφόδιο για το μέλλον τους. Στο πλαίσιο διενέργειας του διαγωνισμού, οι «μαθητευόμενοι επιχειρηματίες» συνέταξαν «business plan» και έλαβαν εκατοντάδες αποφάσεις σε τομείς όπως η Παραγωγή, η Χρηματοδότηση, το Marketing και το Ανθρώπινο Δυναμικό.

 

Στον πανελλήνιο τελικό της Αθήνας, που έγινε στο κλειστό γήπεδο του Μετς, οι 300 προκριθέντες των 75 ομάδων διαγωνίστηκαν σε τρεις τελευταίους γύρους για να αναδειχθούν οι 15 κορυφαίες ομάδες που κέρδισαν επιπλέον χρηματικά βραβεία συνολικής αξίας 10.150 ευρώ. Την πεντάδα των ομάδων που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις στη γενική κατάταξη με κριτήριο την σωρευτική κερδοφορία όλων των εικονικών χρήσεων απαρτίζουν το Επαγγελματικό Λύκειο Παλαμά, Καρδίτσα που κέρδισε και την 1η θέση, το Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Βαρβακείου, το Λεόντειο Λύκειο Πατησίων, η Ελληνογαλλική Σχολή Αγίας Παρασκευής και το 3ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας.