Ευάγγελος Ζάππας: Ο άγνωστος Έλληνας που δημιούργησε το μοναδικό αρχιτεκτονικό θαύμα της Αθήνας

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Ευάγγελος Ζάππας: Πρόκειται για τον άνθρωπο, ο οποίος κατάφερε να δημιουργήσει ένα δίκτυο Ζαππείων, τα οποία προήγαγαν τον πολιτισμό. Τα κληροδοτήματά παραμένουν μέχρι και σήμερα, καθώς διατηρούνται. Το όνομά του συνδέεται με το Μέγαρο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε πρώτη φάση για αγώνες ξιφασκίας.

Ευάγγελος Ζάππας: Τι αναφέρει, ο Μάκης Προβατάς

«Ελάχιστοι γνωρίζουν την περίπτωση του Ζάππα, αλλά και ποιο είναι πραγματικά το Ζάππειο. Η ευεργεσία δεν τελειώνει όταν κάποιος δίνει τα λεφτά. Για την ακρίβεια, εκεί ακριβώς αρχίζει». Ανέφερε ο γνωστός Έλληνας ραδιοφωνικός παραγωγός, Μάκης Προβατάς.

Ευάγγελος Ζάππας: Τι αναφέρει, ο Σκιαδάς

«Ο Ζάππας είναι μια υποτιμημένη φυσιογνωμία. Ηταν συνταγματάρχης του ελληνικού στρατού και προωθημένο πνεύμα. Έφυγε από την Ελλάδα διότι έπεσε η διχόνοια – Καποδιστριακοί ενάντια Αντικαποδιστριακών. Κι εκείνος αρνούμενος να συμμετάσχει πήγε να βρει την τύχη του πικραμένος για την κατάσταση που επικρατούσε.

Εφυγε πάμπτωχος, πήγε στη Ρουμανία, έκανε τον πρακτικό γιατρό, κι από εκεί κατάφερε και δικτυώθηκε μέσω εκκλησιαστικών παραγόντων και έκανε περιουσία. Δεν επέστρεψε ποτέ στην Ελλάδα. Με την επιμέλειά του κι επειδή γνώριζε την παθογένεια της ελληνικής γραφειοκρατίας, φρόντισε να δεσμεύσει με τέτοιο τρόπο τις ελληνικές κυβερνήσεις ώστε να σώζεται μέχρι σήμερα το έργο του. Υπήρξε διορατικός διότι γνώριζε την ελληνική παθογένεια».

Ευάγγελος Ζάππας: Τι επιπλέον αναφέρει, ο Σκιαδάς στα βιβλία του

«Ανατρέπεται ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα και για το Ζάππειο και για το Ζάππα. Είναι πολύ πιο ουσιαστική και η παρουσία και η συνεισφορά του. Δεν αναγνωρίζεται ο Ζάππας μόνο στη δημιουργία ενός Μεγάρου για Ολυμπιακούς Αγώνες – είναι πολύ ευρύτερη η συνεισφορά του.

Ο Ζάππας δημιουργεί ιδεολογία κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Η Ελλάδα είναι πάλι πιεσμένη οικονομικά, προσπαθεί να ανοιχτεί στις αγορές και προσπαθεί να βρει διέξοδο προσαρμόζοντας την Ελλάδα στις απαιτήσεις της εποχής που είναι η δημιουργία εμπορικών εκθέσεων, τις οποίες όμως αυτός επέκτεινε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της παραγωγής: χειροποίητη, σωματική, πνευματική.