Οι μεγαλύτερες απάτες των στοιχηματικών εταιρειών

Το πρώτο προσόν που θα επικαλεστεί ένας online bookmaker προκειμένου να πείσει έναν  υποψήφιο παίκτη να ανοίξει λογαριασμό στην εταιρεία του είναι η αξιοπιστία. Μια λέξη πολύτιμη, που στον δύσκολο κόσμο του διαδικτύου την επικαλούνται όλοι, όμως δεν είναι όλοι αντάξιοί της. Το να γνωρίζει ένας παίκτης ότι έχει μια «υγιή» σχέση με τον μπουκμέικερ του, δηλαδή θα παίξει στη σωστή απόδοση, θα ισχύουν οι κανόνες που έχει διαβάσει και αποδεχτεί, και κυρίως θα είναι άψογες οι οικονομικές συναλλαγές μεταξύ τους, είναι από τα στοιχεία που δεν διαπραγματεύεται.

Τώρα πια που οι στοιχηματικές εταιρίες κυκλοφορούν ευρέως δύσκολα κάτι μένει κρυφό. Το bookmakers.gr, άλλωστε, είναι από τις ιστοσελίδες που δημιουργήθηκαν (και) γι’ αυτό το σκοπό, για να βοηθήσουν τον παίκτη να πάρει τη σωστή απόφαση σχετικά με την εταιρεία που θα διαλέξει και στο θέμα της αξιοπιστίας. Το σημαντικό, όμως, είναι ο παίκτης να αντιλαμβάνεται την «προβληματική» εταιρεία ΠΡΙΝ αυτή παρουσιάσει προβλήματα, από τα οποία δύσκολα κάποιος θα ξεφύγει.

Το άρθρο αυτό έχει σκοπό να… χτυπήσει καμπανάκια. Να παρουσιάσει, δηλαδή, τις πιο συνηθισμένες, τις μεγαλύτερες απάτες των στοιχηματικών εταιρειών, έτσι ώστε όταν ο παίκτης τις αντιληφθεί, να πάρει γρήγορα τις αποφάσεις του σχετικά με το αν πρέπει να συνεχίσει να τοποθετεί τα στοιχήματά του σ’ αυτήν.

1. Υπερβολικές προσφορές κατάθεσης.

Είναι δελεαστικό μεν, αλλά όχι πάντα σοφό να επιλέγετε τέτοιες εταιρείες που δίνουν π.χ. 200% bonus εγγραφής, ενώ οι σημαντικότερες, αυτές που γνωρίζετε, προσφέρουν 100% του ποσού κατάθεσής σας. Οφείλετε να είστε καχύποπτοι σχετικά με τα υπερβολικά μπόνους και γενικά τις παχυλές προσφορές. Τις περισσότερες φορές δείχνουν συμπεριφορά «αρπαχτής» από εταιρείες-αλεξιπτωτιστές, που επιδιώκουν να «γράψουν» πολλούς λογαριασμούς και να πάρουν γρήγορα ρευστό, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα έχουν τη δυνατότητα να το επιστρέψουν στους κερδισμένους παίκτες.

2. Ψιλά γράμματα στα bonus.

Μια από τις πιο συνηθισμένες τακτικές των μπουκ που προσφέρουν μεν μεγάλα ποσά ανάλογα με αυτά που θα καταθέσετε, αλλά στην ουσία δεν έχουν καμία διάθεση να τα επιστρέψουν, ακόμα κι αν τα «τζιράρετε» όσες φορές πρέπει. Οι φαινομενικά αθώες προσφορές μπορεί να κρύβουν παγίδες στη διαχείριση των χρημάτων (π.χ. τα δικά σας χρήματα και αυτά του bonus να βρίσκονται σε διαφορετική λίστα και για να χρησιμοποιήσετε την προσφορά θα πρέπει να καταθέσετε μισά-μισά) και στο τέλος να μην υλοποιηθούν, επειδή δεν θα έχετε καταλάβει ακριβώς τι να κάνετε. Στην ουσία, δηλαδή, η εταιρεία ρίχνει το φταίξιμο σ’ εσάς, ενώ δεν σας έχει αποσαφηνίσει εξαρχής τους μπερδεμένους κανονισμούς της προσφοράς.

3. «Άγνωστες» ρυθμιστικές αρχές.

Όλες οι εταιρείες που βρίσκονται στο διαδίκτυο οφείλουν να έχουν υπαχθεί σε μια ρυθμιστική αρχή στοιχήματος. Η αρχή αυτή υποτίθεται ότι έχει σχέση με το κράτος, στο οποίο εδρεύει η εταιρεία, ωστόσο υπάρχουν και ρυθμιστικές αρχές κρατών που τα έχουμε ακούσει περισσότερο σαν φορολογικούς παραδείσους, με αρκετά «ελαστικούς» κανόνες, για να το θέσουμε κομψά. Έτσι, λοιπόν, πριν δημιουργήσετε οποιονδήποτε λογαριασμό, καλό θα είναι να ρίξετε μια ματιά σε ποια ρυθμιστική αρχή (gambling regulation authority) υπάγεται η εταιρεία που θα στείλετε τα χρήματά σας. Αν δεν… αναγνωρίζετε το κράτος, προχωράτε με δική σας ευθύνη.

4. Μη απόδοση των κερδισμένων.

Αυτός είναι ένας σοβαρότατος λόγος αποχώρησης από την εταιρεία, και γίνεται πιο συχνά απ’ όσο νομίζετε. Αν η εταιρεία επιχειρεί πολλές φορές να κάνει την τρίχα… τριχιά, είναι ένα κακό σημάδι για το πόσο θέλει να έχει μια «τίμια» σχέση μαζί σας. Κάποιες εταιρείες επικαλούνται ακόμα και γελοίους λόγους για να μην σας δώσουν τα χρήματα που κερδίσατε, όπως π.χ. ότι «είχε γίνει λάθος στις αποδόσεις»  ή «δημιουργήθηκε ένα ζήτημα με το σύστημά τους». Κάποιες απλά για να χρυσώσουν το χάπι δίνουν ένα μέρος των κερδισμένων χρημάτων (ειδικά αν το ποσό είναι πολύ μεγάλο) με τη δικαιολογία ότι «από λάθος δεν ενεργοποιήθηκε το όριο πονταρίσματος» από την πλευρά τους. Και φυσικά στηρίζονται στο ότι πολύ λίγοι από τους θιγόμενους παίκτες θα «κυνηγήσουν» το θέμα, δεδομένου ότι χρειάζονται εξειδικευμένες νομικές γνώσεις (άρα προσφυγή σε δικηγόρο), στοιχεία που δύσκολα ανακτώνται, μέχρι και ταξίδια στο κράτος-έδρα της εταιρείας, αν η υπόθεση φτάσει σε δικαστήριο.

5. Συμπεριφορά στους high rollers.

Αν δεν είστε ο ίδιος high roller (δηλαδή παίκτης που ποντάρει σεβαστά ποσά), καλό θα είναι να πληροφορηθείτε τι συμβαίνει με αυτή την κατηγορία παικτών. Οι εταιρείες γενικά αρέσκονται στο να προσελκύουν παίκτες που… χάνουν συστηματικά, αλλά η συμπεριφορά τους σ’ αυτούς που ποντάρουν μεγάλα ποσά είναι ενδεικτική της αξιοπιστίας τους. Αν οι high rollers με το που «αναγνωρίζονται» από το σύστημα ασφαλείας της εταιρείας οδηγούνται μαθηματικά προς την έξοδο (με διάφορους αναγκαστικούς τρόπους π.χ. δραστική μείωση των ορίων σε όλους τους αγώνες)είναι ένα σημάδι που θα πρέπει να σας προβληματίσει ακόμα κι αν το πληροφορηθείτε και δεν σας συμβεί προσωπικά.

6. Καθυστερήσεις στις πληρωμές.

Στους «Όρους και Προϋποθέσεις», τους οποίους κάθε εταιρεία σας ζητά να διαβάσετε πριν ολοκληρώσετε την εγγραφή σας σε αυτήν, γίνεται σαφής λόγος για τα χρονικά περιθώρια, μέσα στα οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μια οικονομική δοσοληψία από την εταιρεία προς εσάς με κάθε τρόπο πληρωμής (από πιστωτική κάρτα, τράπεζα κτλ.). Αν αποσύρετε χρήματα κάποιες φορές και διαπιστώσετε ότι η εταιρεία δεν είναι εντάξει στους χρόνους της, οφείλετε να ανησυχήσετε. Προφανώς αν έχετε σχέση χρόνων με τη συγκεκριμένη εταιρεία μπορεί να δικαιολογήσετε μία-δύο καθυστερήσεις σε πληρωμές, ωστόσο αν αυτό γίνεται συνέχεια είναι σημάδι περιορισμένης ρευστότητας της εταιρείας. Κι όπου υπάρχουν λίγα χρήματα, υπάρχουν και προβλήματα.

7. Ιστοσελίδα εκτός λειτουργίας.

Αυτό είναι το πιο ανησυχητικό σημάδι. Οι εταιρείες δίνουν το χρόνο στους τεχνικούς τους να δουλέψουν πάνω σε συγκεκριμένα κομμάτια του software ανά τακτά χρονικά διαστήματα και τις περισσότερες φορές για να γίνει σωστά η δουλειά η ιστοσελίδα πρέπει να απενεργοποιηθεί. Για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις, όμως, η εταιρεία φροντίζει να ενημερώνει από πριν τους παίκτες και συνήθως οι εργασίες συντήρησης γίνονται στις πιο «ανενεργές» ημέρες και ώρες της εβδομάδας. Αν η εταιρεία, στην οποία έχετε λογαριασμό, «κατεβάζει» την ιστοσελίδα της σε άσχετο χρόνο ή παρουσιάζει προβλήματα στην αποδοχή των στοιχημάτων, θα πρέπει να προβληματιστείτε.

8. Αλλαγές στους «Όρους και Προϋποθέσεις».

Ακόμα ένας σοβαρός λόγος, αν και πολλές φορές αυτές οι αλλαγές περνούν στα ψιλά. Κι αυτό ακριβώς επιδιώκουν οι εταιρείες, να αλλάζουν μεν τους κανονισμούς τους (άρα να συμβαδίζουν με τη νομιμότητα), αλλά με τις συχνές αλλαγές να μπερδεύουν τους παίκτες, ώστε να μην είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς ισχύει. Αυτό μπορεί να γίνει σε όρους και προϋποθέσεις που αφορούν οικονομικές δοσοληψίες, αλλά και κανονισμούς στο πότε ένα στοίχημα θεωρείται κερδισμένο ή χαμένο. Οι πιο συνηθισμένες αλλαγές ισχύουν στο μπάσκετ (αν το τελικό σκορ θεωρείται αυτό των 40 αγωνιστικών λεπτών ή και της παράτασης, αν αυτή υπάρχει) και στο τένις (σε ποιο σημείο θεωρείται κερδισμένο ή άκυρο το στοίχημα αν υπάρχει αποχώρηση ενός εκ των δύο παικτών λόγω τραυματισμού). Οι εταιρείες οφείλουν να «αναπροσαρμόζουν» τους όρους και προϋποθέσεις τους, ώστε να τους καθιστούν περισσότερο σαφείς, ωστόσο περισσότερες της μιας αναθεώρησης ανά χρόνο θεωρούνται «επικίνδυνες».

9. Ανενεργοί λογαριασμοί.

Είναι ένας από τους «Όρους και Προϋποθέσεις» με τον οποίο έρχονται σε επαφή μόνο κάποιοι high rollers, αλλά είναι και ενδεικτικός σχετικά με το πώς αντιμετωπίζει η εταιρεία τους παίκτες της. Κάποιες εταιρείες «αναδεικνύουν» έναν απολύτως άδικο κανονισμό, να επιβάλλουν στην ουσία «πρόστιμο» στους παίκτες που απλά έχουν «παρκάρει» χρηματικά ποσά στην εταιρεία και δεν τα κινούν τοποθετώντας στοιχήματα. Με αυτό τον κανονισμό οι εταιρείες υποτίθεται ότι θέλουν να αποθαρρύνουν τυχόν προσπάθεια για ξέπλυμα χρήματος, αλλά στην ουσία βρίσκουν έναν «νόμιμο» τρόπο να βάλουν χέρι σε δικά σας χρήματα.

Συμπέρασμα

Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός, ειδικά στον κόσμο του διαδικτύου, που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες παραμένει εν πολλοίς ανεξέλεγκτος. Οφείλετε πρώτοι εσείς να ελέγξετε με ποιους συνεργάζεστε (ο online bookmaker είναι στην ουσία συνεργάτης σας, ακόμα κι αν παίζετε στοίχημα μια φορά στο τόσο και πολύ μικρά ποσά), ώστε να αποβληθούν από την ίδια την αγορά όσοι προσπαθούν να δημιουργήσουν προβλήματα.