ΕΙΔΑΜΕ τον Βασιλιά Ληρ στο Θέατρο Arroyo

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Επιμέλεια κειμένου Δήμητρα Τσιαούση

Το αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ μεταφέρεται με χορευτή μαεστρία επί σκηνής Arroyo σε σκηνοθεσία χορογραφία σκηνικά κοστούμια και μουσική επένδυση Σταυρου Λίτινα.

Η υπόθεση του έργου αναφέρεται στον βασιλιά Ληρ...o αυταρχισμός και η απόφαση του βασιλιά Λήρ να μοιράσει το βασίλειό του στις τρεις θυγατέρες του, τη Γκονεριλ, τη Ρεγκαν και την Κορντελια. Η υποταγή των δύο θυγατέρων στον βασιλιά εκτός την μικρότερης κόρης.
Τελικά οι δυο κόρες διώχνουν τον πατέρα τους Ληρ, που ακολουθούμενος από τον πιστό του Δούκα, μεταμφιεσμένο πάντα, και από τον γελωτοποιό του περιπλανιέται μέσα σε μια άγρια νύχτα με καταιγίδα και καταφεύγει σ' ένα καλύβι ξεστομίζοντας βαριές κατάρες.
Ανάμεσα στις δυο βασίλισσες αδελφές ξεσπάει διχόνοια. Η Γκονεριλ δηλητηριάζει τη Ρεγκαν και η ίδια αυτοκτονεί. Μεσα από αλλεπάλληλες δολοφονίες, ο Ληρ ξεψυχάει κρατώντας στην αγκαλιά του το σώμα της Κορντελια.

Ο σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας καταθέτει ψυχή τε και σώματι, με εργαλεία του τον ρυθμό του φλαμένκο μεταφέρει στον θεατή, απο την μία τον αυταρχισμό την αλαζονεία της βασιλικής εξουσίας και από την άλλη την πτώση, την απαλλαγή από τις αυταπάτες, την συνειδητοποίηση του αναπόφευκτου τέλους.
Ο θεατής μένει έκπληκτος από τις δονήσεις των σωμάτων, τον παλμό των συναισθημάτων που αντικατοπτρίζουν αυτές ως μια χοροθεατρική μεταγραφή.
Η παράσταση είναι δομημένη κινησιολογικα και εν συνεχεία νοηματικά. Κάθε κίνηση μεταδίδει νοήματα και συναισθήματα, που για τον αδαή θεατή πιθανόν να κουράσει.
Μα ο διαβασμενος θεατής αντιλαμβάνεται την πανδαισία φλαμένκο. Η εξέλιξη της ιστορίας ακολουθεί ευθύγραμμη χρονολογική αφήγηση ώστε να μην δημιουργούνται νοηματικά κενά. Μια κυκλική πλατφόρμα δομεί το κεντρικό σκηνικό , ενώ δύο αντικριστοι βασιλικοί θρόνοι ισοδυναμουν με τα δύο βασίλεια των θυγατέρων.
Υποκριτικα, οι ηθοποιοί χορευτές γυναίκες ως επί το πλείστον, εκτός του άρχοντα Ληρ, κατακλύζουν την σκηνη. Η Ηλέκτρα Χρύσανθου ως κόρη Γκονεριλ, η Φανή Δεμέστιχα ως Ρεγκαν, η Βάσια Κατσίγιαννη ως Κορντελια, η Μαρία Μανδραγου ως γελωτοποιός, η Ανια Βασιλείου ως Έντγκαρ και η Τζέσικα Καϊμπαλη ως Έντμοντ αναδεικνύουν το ταλέντο τους κινησιολογικά και ερμηνευτικά.
Στα εύσημα της παράστασης η μουσική επένδυση με την εξαιρετική φωνή της Δανάης Κατσαμενη.
Συνολικά, ο σκηνοθέτης δεν προσπαθεί να παραθέσει διαφορετική προσέγγιση της ιστορίας, αλλά προσλαμβάνει το έργο σύμφωνα με το κινησιολογικό, συναισθηματικό φορτίο του.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.