ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ PIRAEUSPRESS.GR: Σε διαβούλευση το "master plan" για το λιμάνι του Πειραιά – Αρνούνται οι Κινέζοι

…του Σαράντου Ευσταθόπουλου

Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου το Piraeus Press αποκάλυψε ότι »κολλάει» η διαδικασία έγκρισης και έναρξης εργασιών του Master Plan των Κινέζων για το Λιμάνι του Πειραιά και σήμερα το ρεπορτάζ μας επιβεβαιώνεται πανηγυρικά!

Φρένο στις »επεκτατικές διαθέσεις» των Κινέζων της COSCO και του ΟΛΠ βάζει ο επικεφαλής της Δημόσιας Αρχής Λιμένος Πειραιά κ. Δημοσθένη Μπακόπουλου και καλεί εκ νέου σε διαβούλευση τη διοίκηση του ΟΛΠ.

Ο κ. Μπακόπουλος έπραξε άριστα, τη στιγμή μάλιστα που τόσο οι όμοροι Δήμοι και οι Φορείς του ευρύτερου Πειραιά έχουν εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις, αλλά και δεδομένου ότι ο χρόνος της διαβούλευσης που προηγήθηκε ήταν στην κυριολεξία ανύπαρκτος.

Είναι η πρώτη φορά ίσως που οι Κινέζοι της COSCO συνειδητοποιούν ότι ο ευρύτερος Πειραιάς δεν είναι ιδιοκτησία τους, όπως επίσης ότι δε θα καθορίσουν μόνοι τους το μέλλον των 500.000 πολιτών της Α και Β Πειραιά για τα επόμενα 50 χρόνια!

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, αυτή είναι μόνο η αρχή, καθώς τόσο η πλειοψηφία των Δημάρχων όσο και οι επικεφαλής των Θεσμικών Φορέων, απαιτούν τα αυτοδίκαια οφέλη που πρέπει να αποκομίσουν οι τοπικές κοινωνίες από την ανάπτυξη του λιμανιού, όπως επίσης και συγκεκριμένες δεσμεύσεις προκειμένου να προστατευθούν σημαντικά κεκτημένα δεκαετιών.

Διαβάστε επίσης:

Master Plan ΟΛΠ – COSCO: STOP από Κυβέρνηση, Δήμους και Φορείς

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην διοίκηση του ΟΛΠ η απόφαση του επικεφαλής της Δημόσιας Αρχής Λιμένος για δημόσια διαβούλευση σχετικά με την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά (master plan). Όπως σημειώνει, έχει ήδη προχωρήσει στις απαραίτητες διαβουλεύσεις, και η απόφαση αυτή έχει σκοπό να υπονομεύσει την διοίκηση του Οργανισμού.

«Θα κάνουμε ότι προβλέπει ο νόμος. Την ευθύνη εκπόνησης και διαβούλευσης της μελέτης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά (master plan) την έχει ο ΟΛΠ, ενώ αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο και την έγκριση του, είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος της διοίκησης του ΟΛΠ.

Αφορμή ήταν η απόφαση στη «Διαύγεια» του επικεφαλής της Δημόσιας Αρχής Λιμένος (ΔΑΛ-Π) Πειραιά Δημοσθένη Μπακόπουλου, να καλέσει σε διαβούλευση τον ΟΛΠ την Τρίτη 28/02, σχετικά με το αναπτυξιακό πρόγραμμα και τη μελέτη διαχείρισης του λιμένα (master plan).

Πρόσφατα με πρωτοβουλία της ΔΑΛ-Π στο υπουργείο Ναυτιλίας είχε πραγματοποιηθεί διαβούλευση με φορείς και χρήστες σχετικά με το αναπτυξιακό πρόγραμμα του λιμανιού προκαλώντας τη δυσφορία της διοίκησης του ΟΛΠ η οποία απέστειλε στις 5 Φεβρουαρίου επιστολή προς τους υπουργούς Οικονομικών, Ναυτιλίας το ΤΑΙΠΕΔ, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.

«Θέλουν να υποκαταστήσουν την διοίκηση του ΟΛΠ»

Η διοίκηση του ΟΛΠ στην επιστολή ανέφερε ότι «η εταιρεία ήδη κατά τα υπαγορευμένα από τις ειδικές διατάξεις έχει διενεργήσει την προβλεπόμενη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ότι η διαδικασία βρίσκεται στη φάση της διατύπωσης εγγράφων και απόψεων προκειμένου ο σχετικός φάκελος να διαβιβαστεί στη Γενική Γραμματεία Λιμένων». Τόνιζε εξάλλου ότι η ΔΑΛ «επιχειρεί την υποκατάσταση της διοίκησης του ΟΛΠ ΑΕ και την παρέμβασή του στη διοίκηση του λιμένα κάτι το οποίο δεν είναι μόνο παράνομο αλλά είναι επίσης πράξη στρεφόμενη ευθέως κατά της υλοποίησης του προγράμματος επενδύσεων της εταιρείας, προϋπόθεση για την υλοποίηση του οποίου είναι η έγκριση του «master plan»».

Από την πλευρά της πάντως η Δημόσια Αρχή Λιμένος Πειραιά (ΔΑΛ-Π) με τη χθεσινή απόφασή της στη «Διαύγεια» αναφέρει ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά δεν έχει προβεί σε καμία απολύτως διαβούλευση με τη ΔΑΛ-Π ως αρμόδια Αρχή Λιμένος και διευκρινίζει ότι σύμφωνα με τους όρους ΙΙΙ και ΙV του παραρτήματος 6.2 της σύμβασης παραχώρησης, το master plan του ΟΛΠ ΑΕ, θα πρέπει να περιέχει μεταξύ άλλων έκθεση για το αποτέλεσμα διαβούλευσης με σημαντικούς φορείς, την Αρχή Λιμένος, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το Λιμενικό Σώμα κ.α και να συνοδεύεται από γραπτή δήλωση για τις απόψεις των ατόμων των οποίων τις παρατηρήσεις έλαβε υπόψιν η διοίκηση κατά την κατάρτιση του σχεδίου.

Προσθέτει επίσης ότι για την προαναφερόμενη διαβούλευση που έχει κληθεί ο ΟΛΠ για τις 28/02/2018 θα τηρηθούν πρακτικά και ότι η ΔΑΛ-Π δεσμεύεται να έχει υποβάλει έκθεση διαβούλευσης και αποτελεσμάτων έως την Παρασκευή 02/03/2018 ώστε να μην προκληθεί οποιαδήποτε καθυστέρηση στην ταχθείσα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προθεσμία.

Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστο Λαμπρίδη στο υπουργείο Ναυτιλίας και με τη συμμετοχή εκπροσώπων από συναρμόδια υπουργεία ανακοίνωσε ότι εντός 10 εργάσιμων ημερών, έως τις 07/03/2018 , θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης των φορέων, στην υποβληθείσα μελέτη ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά (master plan) από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ΑΕ.

Σημειώνεται ότι οι προτάσεις των δήμων και των φορέων θα πρέπει να εξεταστούν από τον ΟΛΠ σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό να υιοθετηθούν.

Στην περίπτωση που ο ΟΛΠ αποδεχτεί προτάσεις των δήμων θα πρέπει να υποβάλει σχέδιο τροποποίησης, ενώ στην περίπτωση που κάποιες από αυτές απορρίψει, θα πρέπει να δώσει αιτιολογημένη πρόταση.