ΟΛΠ: Με δυσκολίες οι διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Με δυσκολίες που σταδιακά επιλύονται, προχωρούν οι διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Οπως τονίζουν στελέχη των λιμανιών, η κατάσταση σταδιακά εξομαλύνεται, ιδίως από το άνοιγμα των τραπεζικών καταστημάτων και μετά, ωστόσο δεν έχουν ακόμα εξαλειφθεί εξ ολοκλήρου όλα τα προβλήματα. Σύμφωνα με εκπροσώπους της εταιρείας Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα, η οποία διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, όταν ξεκίνησε η τραπεζική αργία υπήρχαν περίπου 2.500 εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι, προϊόν εισαγωγών εγχώριων επιχειρήσεων.

Ορισμένα εξ αυτών παρέμειναν στο λιμάνι πέραν του δέοντος, αλλά σταδιακά εξομαλύνθηκε η κατάσταση και άρχισαν να εξέρχονται του λιμανιού. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί ο ακριβής αριθμός των «εγκλωβισμένων» εμπορευματοκιβωτίων, καθώς παράλληλα με τα προβλήματα με τις τράπεζες, έχουν μειωθεί σημαντικά και οι εισαγωγές, με αποτέλεσμα «να κρύβεται η πραγματική διάσταση των προβλημάτων», τονίζουν από τη ΣΕΠ. Παρ’ όλα αυτά, σε μια προσπάθεια να διευκολυνθεί η κατάσταση, η ΣΕΠ θα χορηγεί έκπτωση της τάξεως του 30%, στα τέλη αποθήκευσης, σε όσους χρήστες του λιμανιού ζητήσουν κάτι τέτοιο. Η έκπτωση θα αφορά μόνο όσα εμπορευματοκιβώτια εγκλωβίστηκαν στο λιμάνι την περίοδο από τις 26 Ιουνίου (δηλαδή λίγο πριν από την τραπεζική αργία της 28ης Ιουνίου) έως τις 20 Ιουλίου, όταν αυτή έληξε. Στην περίπτωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), τα προβλήματα που προέκυψαν έχουν ήδη αντιμετωπιστεί ως επί το πλείστον. Οπως αναφέρει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, κ. Δημήτρης Μακρής, κατά το διάστημα της τραπεζικής αργίας, τα εμπορευματοκιβώτια που επηρεάστηκαν δυσμενώς ανήλθαν σε 3.950. «Το πρόβλημα αφορούσε κατά κύριο λόγο τις εισαγωγές Ελλήνων εμπόρων από το εξωτερικό. Η δραστηριότητα αυτή αποτελεί περίπου το 25% της συνολικής κίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ήτοι από τα συνολικά 16.000 που διακινούνται μηνιαίως, επηρεάστηκαν περίπου 4.000 εμπορευματοκιβώτια», τονίζει ο κ. Μακρής. Ωστόσο, ακόμα και από αυτά, το μεγαλύτερο μέρος δεν αντιμετώπισε μεγάλες καθυστερήσεις, πλην λίγων ημερών, δεδομένου ότι τα εμπορευματοκιβώτια που εισάγονται από άλλες κοινοτικές χώρες δεν καταβάλλουν δασμούς, επομένως δεν απαιτούνταν μεγάλα ποσά για να εξέλθουν από το λιμάνι.

Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, εφόσον δεν απαιτείται κάποιος δασμός, ένα κοντέινερ εισαγόμενων προϊόντων μπορεί να εξέλθει του λιμανιού με κόστος της τάξεως των 250 - 300 ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνονται και τα αποθηκευτικά τέλη. Ενδεικτικά, επισημαίνεται ότι το αποθήκευτρο για ένα μικρό εμπορευματοκιβώτιο δεν ξεπερνά τα 22 ευρώ για παραμονή 10 ημερών στο λιμάνι. Ωστόσο η συντριπτική πλειονότητα των εμπορευματοκιβωτίων εξέρχονται του λιμανιού πριν από το πέρας των 10 ημερών, κάτι που διατηρήθηκε και τις τελευταίες αυτές εβδομάδες.

Εντούτοις, όπως αναφέρει ο κ. Μακρής, σε μια κίνηση καλής θελήσεως από την πλευρά του ΟΛΘ, εντός του Αυγούστου θα δοθούν πιστώσεις προς τους χρήστες του λιμανιού που επλήγησαν από τις καθυστερήσεις λόγω της τραπεζικής αργίας.