Παραδίδεται η οδός Τσαμαδού στην κυκλοφορία – Άγρια κόντρα Αργουδέλη – Μπελαβίλα

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


- Τελειώνει η ταλαιπωρία των Πειραιωτών λόγω των έργων στην οδό Τσαμαδού και των «παρενεργειών» τους στο κυκλοφοριακό της πόλης


- Απάντηση Αντιδημάρχου Οδοποιίας και Αποχέτευσης Αλέξανδρου Αργουδέλη σε τοποθέτηση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης "Πειραιάς για όλους" Νίκου Μπελαβίλα και σε δημοσίευμα για το έργο ανακατασκευής της οδού Τσαμαδού

Με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΥΓΗ στις 22/06 για το έργο της ανακατασκευής της οδού Τσαμαδού, η δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ «Πειραιάς για όλους», για άλλη μία φορά μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα, αφού είχε προηγηθεί στις 1/6 το σόου τους επί του έργου, προσπαθεί με κάθε τρόπο να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα.

Το λυπηρό είναι ότι όλα αυτά υποκινούνται από τον επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για όλους», ο οποίος είναι γνώστης τεχνικών θεμάτων και έργων ως καθηγητής Πολυτεχνείου.

Σε απάντηση τόσο της ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και του δημοσιεύματος στην εφημερίδα «Αυγή» σε σχέση με τα κάτωθι:

  1. Δημιουργία διαδρόμου μέσα από το εργοτάξιο
  2. Ο εργολάβος πήρε το έργο ως κατεπείγον χωρίς διαγωνισμό
  3. Το έργο έχει εγκαταλειφθεί
  4. Το έργο θα έπρεπε να έχει αποπερατωθεί σε 7 ημέρες ή καθ’ υπερβολή σε 15 ημέρες
  5. Ο εργολάβος κορόιδευε τους εμπόρους λέγοντας τους ότι φταίει η αρχαιολογική υπηρεσία για τις καθυστερήσεις.
  6. Ο υπεύθυνος Αντιδήμαρχος αγνοεί τι συμβαίνει 100 μέτρα από το γραφείο του
  7. Παράταση του έργου ως τις 15/08/2022
  8. Δωρεά προηγούμενης ασφαλτόστρωσης και εμφάνιση φθορών εντός διετίας

Ως αρμόδιος Αντιδήμαρχος Οδοποιίας και Αποχέτευσης, σε αυτά τα θρασύτατα και συκοφαντικά ψέματα χωρίς καμία τεκμηρίωση και πραγματική υπόσταση, σας παραθέτω προς ενημέρωσή σας τα πραγματικά στοιχεία.

1) Την 1-6-2022 το απόγευμα (ημέρα Τετάρτη) εμφανίζονται στον χώρο των εργασιών ο κ. Μπελαβίλας και μέλη της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους» και δημιουργούν σχετικό σόου κατά την εξέλιξη του έργου, ισχυριζόμενοι ότι «ο νόμος προβλέπει πως κατά την διάρκεια του έργου πρέπει να υπάρχουν περάσματα σε κοντινές αποστάσεις για την εξυπηρέτηση των διερχομένων».

Βέβαια όλα αυτά κατά κάποιον δικό τους νόμο (πιο σωστά δικά τους “έτσι θέλω”), αφού “νομοθέτησαν” σχετικά με την ύπαρξη διαδρόμων ανάμεσα σε  μηχανήματα και σκάμμα δύο οικοδομικών τετραγώνων, εκείνη την ημέρα, βάθους 50 εκατοστών, αγνοώντας βέβαια τυχόν ατυχήματα με τη διέλευση επ’ αυτού πεζών, στο κέντρο του Πειραιά (ΦΕΚ 420/Β/16-3-2011). Μάλιστα, σε επικοινωνία του κου Μπελαβίλα μαζί μου συζητήθηκε πως θα εξετασθεί το αίτημα βάση των συνθηκών που επικρατούν στο έργο, έως το πρωί της επόμενης μέρας, καθώς τα καταστήματα ήταν ήδη κλειστά για την ημέρα Τετάρτη!!!

Σκοπός όλων είναι η λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία του εμπορικού κόσμου και των δημοτών – επισκεπτών, αλλά πρωτίστως προέχει η ασφάλεια των διερχόμενων πεζών.

Το σόου τους βέβαια πέτυχε, γιατί ο εργολάβος απλά και μόνο, σεβόμενος τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους» και αυξάνοντας το ρίσκο ατυχήματος για το οποίο θα έφερε ευθύνη, άνοιξε διαδρόμους για τους διερχόμενους μέσα από τον χώρο του εκτελούμενου έργου.

Εν συνεχεία με απίθανο θράσος και συκοφαντικά ψέματα χωρίς καμία  πραγματική υπόσταση ο επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για όλους», απέστειλε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προς δημοσίευση και στη φίλα προσκείμενη εφημερίδα «ΑΥΓΗ» με ημερομηνία 24/6/2022 ημέρα Παρασκευή.

2) Η μόνη αλήθεια (και αυτή εν μέρει) στα αναφερόμενά τους, είναι ότι το έργο ανατέθη λόγω του επείγοντος σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016, μετά όμως από πρόσκληση και κατάθεση προσφορών από τέσσερις (4) εταιρείες στην Οικονομική Επιτροπή, όπως προβλέπεται.

3) Ο μειοδότης ανάδοχος, ξεκίνησε τις εργασίες επί της οδού Τσαμαδού στις 30-5-2022 (ημέρα Δευτέρα) σε ένα εκ των τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων, αφού προηγουμένως ασφάλισε επαρκώς το εργοτάξιο του, καθώς εκτελούσε σκαπτικές εργασίες με βαρέως τύπου μηχανήματα. Οι εργασίες δεν σταμάτησαν ποτέ καθ ‘ολη τη διάρκεια του έργου έως σήμερα και αυτό αποδεικνύεται είτε από την καθημερινή παρουσία του επιβλέποντα μηχανικού και του διευθυντή της διεύθυνσης Οδοποιίας – Αποχέτευσης, αλλά και από εμένα τον ίδιο ως αρμόδιο Αντιδήμαρχο. Βέβαια και από το ίδιο το ημερολόγιο του έργου, καθώς και την επίσκεψη στο έργο της επιθεώρησης εργασίας (η οποία έγινε όλως τυχαίως, χωρίς ουδεμία όμως παρατήρηση προς τον εργολάβο).

4) Στις αναφορές του επικεφαλής κ. Μπελαβίλα ότι το έργο θα έπρεπε να έχει παραδοθεί σε 7 ημέρες ή καθ’ υπερβολή σε 15 ημέρες, η απάντηση είναι απλή. Στο συγκεκριμένο έργο έγιναν εργασίες επί του οδοστρώματος μήκους 300μ. με κατασκευή εκ του μηδενός υπόβασης λόγω της ιδιαιτερότητας (λεωφορειόδρομος) της οδού. Μόνο η απαιτούμενη σκυροδέτηση (υπόβαση 20εκ.) που υλοποιήθηκε στο έργο για να επέλθει η μηχανική αντοχή κατά 50% χρειάζεται 14μέρες, και 28ημέρες για το 100%. Και μετά ακολουθεί η ασφαλτόστρωση.

Δυστυχώς αυτά είναι λογικότατο να μην τα γνωρίζουν όλοι, αλλά ο κ. Μπελαβίλας ως καθηγητής Πολυτεχνείου τα γνωρίζει και εκπλησσόμαστε με τις θέσεις του.

5) Σε σχέση με το ωράριο εργασίας για τους εργαζόμενους, όπως προφανώς αγνοείται σκόπιμα, είναι 8 ώρες δηλαδή 7:00 πμ μέχρι  3:00 μμ. Αυτό ισχύει, αλλά σε μεγάλο βαθμό καθορίζεται και από την υποχρεωτική παρουσία αρχαιολόγου. Σε ένα έργο υπάρχουν πάντα δύο τουλάχιστον παράμετροι. Η σωστή τεχνικά πρόοδος του έργου και η οικονομική επιβάρυνση του Δήμου. Και αν επιλέγαμε απλά περίπου τον διπλασιασμό του προϋπολογισμού του έργου θα πέφταμε έξω τεχνικά, καθώς όπως προείπαμε, για την συνοχή των υλικών χρειάζονται συγκεκριμένοι χρόνοι. Και βέβαια τότε, θα κατηγορούμασταν για την υπερκοστολόγηση του έργου από τον «Πειραιά για όλους» και μετά από λίγο χρόνο και από τους δημότες για την ποιότητα του έργου.

6) Ως Αντιδήμαρχος Οδοποιίας και Αποχέτευσης έχω καθημερινή παρουσία και έλεγχο της προόδου του έργου και αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί από τους ίδιους τους εμπόρους με τους οποίους έχω καθημερινή επαφή. Το δε γραφείο μου δεν είναι 100μ.  απόσταση από το έργο, αλλά 2,5 χλμ χωρίς αυτό βέβαια να με εμποδίζει σε καμία περίπτωση να κινούμαι σε όλα τα έργα που εκτελούνται από τη Διεύθυνση Οδοποιίας και Αποχέτευσης σε οποιοδήποτε σημείο του Δήμου και είναι πάντα ανοικτό σε οποιονδήποτε επιθυμεί να ενημερωθεί για τις εξελίξεις αυτών.

7) Σας παραθέτω το ενημερωτικό σημείωμα της Διεύθυνσης Οδοποιίας και Αποχέτευσης αναφορικά με το έργο.

Με την 1097/14-12-2021 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής εγκρίθηκε η διαδικασία διαπραγμάτευσης μέσω του άρθρου 32 παρ.2γ του Ν. 4412/2016 για την ανάθεση του έργου «Επείγουσα επισκευή –ανακατασκευή οδοστρώματος της οδού Τσαμαδού λόγω Επικινδυνότητας».

  • Στις 15-04-2022 υπογραφή συμφωνητικού
  • Στις 18-04-2022 αίτηση αναδόχου στον ΟΑΣΑ και υποβολή κυκλοφοριακής μελέτης για έγκριση
  • Στις 12-05-2022 αίτηση του αναδόχου για παράταση έως 15-08-2022
  • Στις 23-05-2022 έγκριση ΟΑΣΑ (κυκλ.μελέτης)
  • Στις 27-05-2022 άδεια εκσκαφών έως 15-6-2022
  • Στις 30-05-2022 έναρξη εργασιών
  • Στις 01/06 και 02/06 εύρεση αρχαιολογικών ευρημάτων (πηγάδι)
  • Στις 20/06 έκτακτη αλλαγή κατεστραμμένου αγωγού αποχέτευσης από Εθνικής Αντιστάσεως έως Νοταρά.
  • Με την 445/01-06-2022 απόφαση Οικ. Επιτροπής έγκριση παράτασης έως 15/08/2022.
  • Όσον αφορά στο «ότι ο υπεύθυνος του έργου λόγω κούρασης πήγε διακοπές», σας γνωρίζουμε ότι Μηχανικός της Διεύθυνσης Οδοποιίας και Αποχέτευσης, παρευρίσκετο καθημερινά στο έργο και ο επιβλέπων Μηχανικός έλειψε μόνο για τρεις (3) ημέρες λόγω του θανάτου του πατρός του στις 15,16 και 17 Ιουνίου.

Αυτά για την αποκατάσταση της Αλήθειας.

8) Προ τριετίας με την εξέλιξη του έργου του ΤΡΑΜ, η δημοτική αρχή μετά από πιέσεις προς τον ανάδοχο της Αττικό Μετρό, κατάφερε την ανακατασκευή της οδού Τσαμαδού από Εθνικής Αντιστάσεως ως την Ηρώων Πολυτεχνείου, με νέα πεζοδρόμια και νέα ασφαλτικά. Ο ανάδοχος μας είχε ενημερώσει για την πιθανή εμφάνιση καθιζήσεων, λόγω της νέας του χρήσης ως λεωφορειόδρομος και ήταν αδύνατον να επωμιστεί και το κόστος της απαιτούμενης υπόβασης.

Ο κ. Μπελαβίλας πιθανότατα έχει παρασυρθεί και ταυτόχρονα μπερδευτεί από το κόμμα του και την επιθυμία τους για Εθνικές Εκλογές και στο παραλήρημά του κάνει αναφορές για ανάδοχους και Επιτελικό Κράτος Α.Ε., αλλά μάλλον αναπολεί εποχές έργων άλλων, ίσως καλύτερων εργολάβων κατά την κρίση του, που ακόμα ταλαιπωρούν την πόλη μας. Από την άλλη οι Δημοτικές Εκλογές είναι σε περίπου ενάμιση χρόνο. Μην βιάζεστε και κυρίως μην εκτίθεστε.

Εμείς ως δημοτική αρχή για άλλη μια φορά μιλάμε με έργα και όταν προκαλούμαστε, με αποδείξεις. Εμείς παραδίδουμε άλλο ένα έργο στους δημότες την Τετάρτη 29/6/2022, ο κ. Μπελαβίλας μπορεί να περιμένει μέχρι τις 15/8/2022.