Ο Πειραιάς, το πιο σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο στην Ανατολική Μεσόγειο

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επεσήμανε για μια ακόμη φορά ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης, με αφορμή την εκδήλωση-συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΠ, με θέμα «Η στρατηγική σημασία του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου, για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας».

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, ένας από τους κλάδους που θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή στην προσπάθεια επανεκκίνησης της οικονομίας είναι και ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας, των Logistics και των μεταφορών, που συνεισφέρει κατά 10,8% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ, αφού η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και σύγχρονου δικτύου μεταφοράς προϊόντων και πρώτων υλών μπορεί να θέσει τα θεμέλια, ώστε να εξελιχθεί η Ελλάδα σε στρατηγικό διαμετακομιστικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Όπως εξήγησε χαρακτηριστικά, οι εξαγωγές που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις της Ε.Ε. στον υπόλοιπο κόσμο είναι σχεδόν ίσες με αυτές της Κίνας και περισσότερες από αυτές των επιχειρήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα. Ήδη περισσότερες από 30 εκατομμύρια θέσεις εργασίας εξαρτώνται από τις εξαγωγές εκτός της Ε.Ε. Το 90% της μελλοντικής παγκόσμιας ανάπτυξης θα υλοποιηθεί έξω από τα σύνορα της Ευρώπης. Επομένως, σημειώνει, «μια νέα στρατηγική που θα καταστήσει πιο αποτελεσματικές τις εμπορικές συμφωνίες και θα δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες σημαίνει στήριξη της απασχόλησης στην Ευρώπη».

«Σύμφωνα με την αναπτυξιακή στρατηγική Ευρώπη 2020, η Ε.Ε. είναι αποφασισμένη να προωθήσει ελεύθερες, ανοικτές και δίκαιες εμπορικές συναλλαγές. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά περιθώρια να αναπτυχθεί πραγματικά και ουσιαστικά η εξαγωγική δραστηριότητα. Αναλυτικότερα, το διαμετακομιστικό εμπόριο είναι μία εκδοχή της εξαγωγικής δραστηριότητας στην οποία θα πρέπει να σταθούμε, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα», σημείωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.

Μάλιστα, ο κ. Κορκίδης συμπλήρωσε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο Πειραιάς αναδείχθηκε το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι διακίνησης κοντέινερ την περίοδο 2009-13, γεγονός στο οποίο συνέβαλε η ανάπτυξη της παρουσίας της COSCO. Από τις 665.000 εμπορευματοκιβώτια που διακινούνταν από το λιμάνι, κατά το 2009, το 2013 ο αριθμός αυτός άγγιξε τα 3,16 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, σημαντική ήταν και η αύξηση το 2014, καθώς ο αριθμός αυτός αυξήθηκε ακόμα περισσότερο σε 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια -αύξηση της τάξεως του 19%.

«Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι η θέση του Πειραιά τον καθιστά το πιο σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο στην Ανατολική Μεσόγειο, αφού βρίσκεται στο κεντρικό σημείο της διασταύρωσης των θαλάσσιων οδών, που συνδέουν τη Μεσόγειο με τη Βόρεια Ευρώπη. Ακόμη, η προνομιακή του θέση γίνεται ιδανική για τα πλοία που προέρχονται, είτε από το Σουέζ, έπειτα και από τη διαπλάτυνση, είτε από το Γιβραλτάρ, με προορισμό τους λιμένες των Βαλκανίων, του Ευξείνου Πόντου και αντιστρόφως», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Κορκίδης επανέλαβε τις προτάσεις του ΕΒΕΠ για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι οποίας μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τα εξής:

• Δημιουργία εξαγωγικών πάρκων, με κίνητρα στις εταιρίες Logistics να μετακινηθούν σε αυτά και με στόχο την επίτευξη συνεργειών, τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση του χαρακτήρα του Πειραιά, ως σημείου ανεφοδιασμού σταθμού επισκευής της διεθνούς Ναυτιλίας.

• Επανεξέταση των προϋποθέσεων αδειοδότησης και άρση των πολλών περιορισμών, αναφορικά με τους χώρους αποθηκών. Ειδικότερα, άρση των εμποδίων στη συναποθήκευση προϊόντων από διαφορετικά τελωνειακά καθεστώτα.

• Άρση γραφειοκρατικών εμποδίων στην ανάπτυξη των Logistics και κυρίως των αφορολογήτων.

• Να υπάρξει πρόβλεψη για δημιουργία Ελευθέρας Ζώνης στο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια.

• Να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το εμπορευματικό κέντρο στην περιοχή του Θριάσιου.

• Ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

• Δημιουργία σύγχρονων υποδομών στα λιμάνια μας.

• Μεταφορά τεχνογνωσίας από χώρες όπως η Ολλανδία και η Γερμανία, που έχουν μετατρέψει την αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μία από τις σημαντικότερες πηγές εσόδων και ανάπτυξης της χώρας, παρόλο που η γεωγραφική τους θέση δεν είναι το ίδιο πλεονεκτική, με τη δική μας.

• Να δώσουμε σε προϊόντα και υπηρεσίες «διαβατήριο» ποιότητας και «ταυτότητα» ασφάλειας.

• Να δημιουργήσουμε μια «Πειραϊκή εξαγωγική πύλη».

• Να συμμαχήσουμε για την προβολή του Πειραιά στο εξωτερικό.

• Το λιμάνι του Πειραιά πρέπει να σταματήσει να πληρώνει λάθη και να αρχίσει να εισπράττει πλεονεκτήματα.