ΤΡΑΜ: Αρχίζει πάλι δρομολόγια από και προς το ΣΕΦ


Επανέρχονται την ερχόμενη Τετάρτη τα δρομολόγια του τραμ από και προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), τα οποία είχαν διακοπεί τον Μάρτιο του 2020.

Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών δρομολογίων, που ξεκίνησαν στις 11 Ιανουαρίου στο τμήμα από το Τροκαντερό μέχρι το ΣΕΦ, στις 20 Ιανουαρίου αναμένεται να δοθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία το σύνολο της νέας γραμμής του τραμ καθώς και οι 10 από τις 11 στάσεις τού εν λόγω τμήματος. Η μόνη στάση που δεν θα λειτουργήσει ακόμα είναι οι «Τζιτζιφιές», καθώς τα έργα πολιτικού μηχανικού αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 15 ημέρες και στο διάστημα αυτό οι συρμοί θα διέρχονται από εκεί χωρίς στάση.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι κατά τις πρώτες δοκιμές της γραμμής διαπιστώθηκαν ορισμένα προβλήματα στην τηλεματική και στη σηματοδότηση, τα οποία όμως αντιμετωπίστηκαν.

Η επιστροφή του τραμ στο Φάληρο αποτελεί τον προθάλαμο για την πλήρη επαναφορά του «διαμελισμένου» δικτύου του τραμ. Σημειώνεται ότι στις αρχές Δεκεμβρίου το τραμ ξεκίνησε και πάλι ύστερα από δύο χρόνια τα δρομολόγια από τον Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα.

Η διακοπή της γραμμής από τον Φλοίσβο (στάση «Μπάτης») μέχρι το ΣΕΦ έγινε στις 16 Μαρτίου 2020 προκειμένου να διεξαχθούν οι εργασίες μετακίνησης της διπλής γραμμής και κάποιων στάσεων στο τμήμα αυτό λόγω της ευρύτερης εργολαβίας για την ανάπλαση του Φαληρικού όρμου. Τα έργα αρχικά είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν σε διάστημα δύο μηνών, αλλά τελικά διήρκεσαν όλο το υπόλοιπο του έτους.

Ως προς τη λειτουργία της επέκτασης του τραμ προς τον Πειραιά, η μοναδική εκκρεμότητα, που είναι η μερική κατεδάφιση του κτιρίου που είχε πιάσει φωτιά και το οποίο βρίσκεται δίπλα στις γραμμές επί της Ομηρίδου Σκυλίτση, φαίνεται πως θα έχει τακτοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο. Ο Δήμος Πειραιά ανέλαβε το έργο και στη συνέχεια η «Αττικό Μετρό» θα παραδώσει τη γραμμή στις ΣΤΑΣΥ για να μπορέσουν με τη σειρά τους σύντομα να λειτουργήσουν την επέκταση.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στον Φεβρουάριο αναμένεται να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια και να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της γραμμής μέχρι τον Πειραιά. Σημειώνεται ότι η σύμβαση για την κατασκευή της μονής κυκλικής γραμμής των 5,4 χλμ. υπεγράφη το μακρινό 2013, με αρχικό στόχο τη λειτουργία δύο χρόνια αργότερα.

ΠΗΓΗ: https://www.kathimerini.gr/