Επιμέλεια συνέντευξης: Τσιαούση Δήμητρα
To ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΩ ΑΠ’ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ παρουσιάζει τον απολαυστικό μονόλογο «ΠΑΠΑΓΙΑ ΜΑΝΤΟΛΕΣ» με τον ηθοποιό Χρήστο Χρήστου, που υποδύεται το «κακό παιδί της μαγειρικής» και έρχεται για πρώτη φορά στο θέατρο. Ο ίδιος δηλώνει ότι «ο φανταστικός χώρος του πίσω χώρου στο Θέατρο κάτω απ’ τη Γέφυρα έχει απίστευτη ενέργεια, το βίωσα στις δυο πρώτες παραστάσεις». Η συζήτηση ενδιαφέρουσα γυρίζει γύρω από τα «θύματα» της σύγχρονης εποχής, για την πρώτη επαφή με το είδος της μαύρης κωμωδίας, τα μελλοντικά του σχέδια και πολλά άλλα.
Η παράσταση ΠΑΠΑΓΙΑ ΜΑΝΤΟΛΕΣ επανέρχεται στο θέατρο για 2η χρονιά, λαμβάνοντας τα εύσημα από το κοινό. Η επιτυχία είναι ένα πιάτο που τρώγεται…
Παπάγια Μάντολες για δεύτερη χρονιά, και είχαμε την χαρά εκτός από την Αθήνα να παρουσιαστεί και σε πολλά σημεία ανά την Ελλάδα. Πάνω από 30 διαφορετικές τοποθεσίες. Η ουσία είναι πως όπου και αν παίχτηκε οι θεατές ταυτίστηκαν, γέλασαν με τη ψυχή τους και προβληματίστηκαν.
Τώρα έχω την αίσθηση ότι θα αρέσει ακόμη πιο πολύ, διότι ο φανταστικός χώρος του πίσω χώρου στο Θέατρο κάτω απ’ τη Γέφυρα έχει απίστευτη ενέργεια, το βίωσα στις δυο πρώτες παραστάσεις! Πραγματικά ενθουσιάστηκα και ευχαριστώ θερμά τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Θέατρου Νίκου Δαφνή για την ευκαιρία αυτή!
Η δεύτερη ανάγνωση του κειμένου φέρνει στην επιφάνεια και άλλες προοπτικές στην ιστορία του μάγειρα;
Όσο εμβαθύνεις στην ιστορία του μάγειρα, τόσο προκύπτουν και άλλες αναγνώσεις και άλλες σκέψεις. Αυτό έγκειται πάντα στις βουτιές που κάνεις με ό,τι σε απασχολεί.
Στη προκειμένη ο Αντώνης Κρύσιλας έχει γράψει ένα πόνημα με αρκετή μαεστρία, βιωματικά στοιχεία που έχει πολύ ζουμί μέσα του! Εκτός από την παράσταση να πούμε πως εκδόθηκε το καλοκαίρι και το κείμενο!
είχαμε την χαρά εκτός από την Αθήνα να παρουσιαστεί και σε πολλά σημεία ανά την Ελλάδα, πάνω από 30 διαφορετικές τοποθεσίες
Ο ήρωας της ιστορίας είναι θύμα της σύγχρονης εποχής;
Ναι, είναι θύμα της σύγχρονης εποχής, όχι πως δεν υπήρχαν και παλιότερα διάφορα ζητήματα που διακυβεύονται. Αυτό που κάνει, είναι με άμεσο τρόπο να επικοινωνήσει την δική του εκδοχή και να εξηγήσει τα κίνητρα που τον οδήγησαν πίσω από τα κάγκελα της φυλακής.
Το κείμενο κάνει αναφορές κυρίως στην ελληνική πραγματικότητα ή γίνονται αναγωγές στην κοινωνία γενικότερα;
Υπάρχουν αναγωγές και σε παγκόσμια κοινωνικά φαινόμενα, αλλά κυρίως πρόκειται για ένα έργο το οποίο καυτηριάζει το Ελληνικό μας σύστημα. Τις τελευταίες κυβερνήσεις, το φαίνεσθαι και το είναι των πραγμάτων, την υποκρισία, την καταπίεση, την καψούρα, τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Μέσα στη χύτρα του έργου υπάρχουν όπως σε κάθε δημιουργία αρκετά θέματα τα οποία φέρει στην επιφάνεια ο μάγειρας μας!
Προσωπικά αναλαμβάνω τον κάθε ρόλο δίχως ταμπέλες, προσπαθώ να βρω μια πορεία που θα βαδίσω μαζί του
Πρώτη σας επαφή με την μαύρη κωμωδία;
Νομίζω ναι, αν και δεν τα ξεχωρίζω έτσι από την πλευρά της σκηνής, του ηθοποιού. Νομίζω αυτά είναι ταμπέλες για τους θεατές για να προσανατολίζονται τι θα δουν, τώρα που έχει γίνει καθαρό επάγγελμα - εμπόριο η λειτουργία του θεάτρου.
Προσωπικά αναλαμβάνω τον κάθε ρόλο δίχως ταμπέλες, προσπαθώ να βρω μια πορεία που θα βαδίσω μαζί του, τον κουβαλάω μαζί μου και ενθουσιάζομαι για όλα τα νέα στοιχεία που βρίσκω και ανακαλύπτω για αυτόν. Φυσικά δεν κοιτάω μόνο το δέντρο, αλλά και το δάσος, το θεατρικό έργο που έχει γραφτεί, με την έννοια αν έχει νόημα να ανεβεί στο εδώ και τώρα. Αν ναι, αυτό συνήθως ανοίγει και περισσότερα πεδία για την ανάδειξη του ρόλου.
Μιλήστε μας για το “κακό παιδί της µαγειρικής” που υποδύεστε.
Το κακό παιδί της μαγειρικής είναι ένας τίτλος που άλλοι του όρισαν. Τώρα κατά πόσο είναι καλός ή κακός ή κυρίως ποιά ήταν τα κίνητρα του, αυτά εξηγούνται όλα. Και με αυτόν τον τρόπο οι θεατές ακούνε την ιστορία από τον ίδιο, από την δική του οπτική. Όποτε αυτό που μπορώ να δηλώσω βάση εμπειρίας είναι πως μόνο κακός δεν χαρακτηρίζεται και δεν εισπράττεται έτσι από τους θεατές, ο ήρωας μας στο τέλος.
Πως ερμηνεύεται την αγάπη του κόσμου για το είδος αυτό;
Όταν ένα καλλιτεχνικό δημιούργημα βρίσκει την αγάπη του κόσμου, αυτό είναι βάλσαμο για τους καλλιτέχνες που έχουν μοχθήσει για την παρουσίαση της παράστασης.
Δεν ξέρω συνολικά, για το είδος, μπορώ όμως με σιγουριά να βεβαιώσω ότι οι θεατές μας φεύγουν ενθουσιασμένοι. Η συγκεκριμένη μαύρη κωμωδία έχει δοκιμαστεί σε μικρά αλλά και σε μεγάλα θέατρα και κατορθώνει πάντα να συγκινεί με την αμεσότητα και την αλήθεια της.
Έχω την χαρά να παίζω στην «ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει» σε διασκευή & σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή.
Άλλα σχέδια στο μέλλον;
Αυτή την περίοδο χαίρομαι το γεμάτο πρόγραμμα στο Θέατρο Κάτω απ’ τη Γέφυρα.
Έχω την χαρά να παίζω στη παιδική - εφηβική σκηνή, στο αριστούργημα του Λουίς Σεπούλβεδα «Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει» σε διασκευή & σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή.
Επίσης εμψυχώνω τα τμήματα θεατρικής αγωγής για παιδιά και εφήβους στο ίδιο θέατρο παρέα με τις παραστάσεις του Παπάγια Μάντολες.
Σύντομα θα συμμετέχω για λίγα επεισόδια στη σειρά Μάγισσα 2, ενώ ξεκίνησαν οι πρόβες για το θεατρικό έργο «Ευτυχία» του Νίκου Καραστέργιου.
Τέλος στο άμεσο μέλλον θέλω να διαστέλλω το χρόνο για να τον αφιερώνω στα παιδάκια μου, την Αλίκη, τον Άρη και τον πολύ μικρό Κωνσταντίνο!
Σας ευχαριστώ κ. Τσιαούση για την συνέντευξη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.