Η ηθοποιός και ιδρύτρια της Θεατρικής Ομάδας ΡΕΤΡΟ Αγγελική Φράγκου μιλά στο PIRAEUS PRESS για την παράσταση Αγγελίνα που παρουσιάζεται με μεγάλη ανταπόκριση του κοινού της Κυριακές στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η παράσταση είναι βασισμένη στο παραμύθι της αγαπημένης παραμυθού Ξένιας Καλογεροπούλου!
Πόσες παραστάσεις μετράτε ως ‘Θέατρο Ρετρό’ ΑΜΚΕ, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά;
Η συνεργασία μας με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και τον Κο Νίκο Διαμαντή ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2018 όταν συμμετείχαμε στο Φεστιβάλ ATLAS με τη θεατρική δράση ‘Ο Δικός μου μήτος’, η οποία παρουσιάστηκε στην παιδιατρική κλινική στο Τζάνειο Νοσοκομείο και στην Παπαστράτειο Στέγη Πειραιώς.
Στη συνέχεια για δύο χρόνια από το 2018 ώς το 2020 ο Κος Διαμαντής μου ανέθεσε το project της θρυλικής ‘Θείας Λένας’, με το οποίο επισκεφθήκαμε τα παιδιατρικά νοσοκομεία της Αττικής. Ένα Project με το οποίο πραγματοποιήσαμε πάνω από 70 παραστάσεις στα νοσηλευόμενα παιδιά και μας πρόσφερε συγκινητικές στιγμές και ξεχωριστές εμπειρίες.
Έπειτα τη σεζόν 2019 -20 ανεβάσαμε στη σάλα του χορού του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά την παράσταση με τίτλο ‘Ένα Αλλιώτικο Καλοκαίρι’ του Μάικ Κένι σε σκηνοθεσία της Μάρθας Κλουκίνα. Το έργο έχει δύο κεντρικούς ρόλους, τον παππού και την εγγονή και πραγματεύεται το ευαίσθητο θέμα της απώλειας και της διαχείρισης του.
Φέτος τα Χριστούγεννα ανεβάσαμε το παραμύθι ‘Η Μπάμπουσκα’ της Ξένιας Καλογεροπούλου, μια ιστορία για την ανιδιοτελή προσφορά και τώρα συνεχίζουμε με το παραμύθι της Κας Καλογεροπούλου ‘Αγγελίνα’.
Τέλος συνεχίζεται η θεατρική δράση ‘Η Θεία Λένα στον Πειραια’, όπου επισκεπτόμαστε νοσοκομεία, ιδρύματα και ειδικά σχολεία του Πειραιά.
Άρα αριθμητικά μπορούμε να πούμε πως μετράμε 3 θεατρικές παραστάσεις και 2 θεατρικές δράσεις.
Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Κο Νίκο Διαμαντή για όλη την εμπιστοσύνη.
θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Κο Νίκο Διαμαντή για όλη την εμπιστοσύνη.
Αυτή η δουλειά ξεχωρίζει για….
Εκτιμώ πως αυτή η δουλειά ξεχωρίζει για τους ανθρώπους της.
Ο πυρήνας των συνεργατών αποτελείται από έμπειρους και καταξιωμένους ανθρώπους στο χώρο του θεάματος για παιδιά. Η Άνδρη Θεοδότου επιμελήθηκε τη διασκευή του κειμένου, ο Δημήτρης Δεγαίτης υπογράφει την σκηνοθεσία, η Μάρω Θεοδωράκη συνθέτει την πρωτότυπη μουσική, ενώ σύμβουλος ρεπερτορίου είναι η Αλεξάνδρα Λιακοπούλου.
Στη σκηνογραφία βρίσκεται ο ταλαντούχος Νίκος Παπαδόπουλος. Επι σκηνής μαζί μου βρίσκονται δύο νέοι και γεμάτοι ζωντάνια ηθοποιοί η Γαλάτεια Μαρκαντώνη και ο Θωμάς Τσακνάκης.
Τέλος, θέλω να αναφέρω τους επι πολλά χρόνια συνεργάτες μου τη Θηρεσία Θεοδώρου στην οργάνωση παραγωγής, τη Σπυριδούλα Αρταβάνη στα γραφιστικά και τον Παύλο Μαυρίδη στη φωτογραφία. Τους ευχαριστώ τον κάθε ένα ξεχωριστά που έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό στην Αγγελίνα μας.
Η μεταφορά του παραμυθιού της Ξένιας Καλογεροπούλου ήταν επίπονη υπόθεση;
Η εμπιστοσύνη της Κας Καλογεροπούλου αποτελεί μεγάλη ευθύνη, οπότε τη μεταφορά του παραμυθιού σε παράσταση, θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω ως μια απαιτητική πρόκληση.
Η συνεργασία με το δίδυμο της επιτυχίας Δεγαϊτη και Θεοδότου πως προέκυψε;
Θαύμαζα τη δουλειά του Δημήτρη Δεγαίτη και της Άνδρης Θεοδότου από τότε που τελείωσα τη Δραματική Σχολή. Στο ξεκίνημα μου αλλά και μέσα στα χρόνια παρακολουθούσα τις παραστάσεις τους και με γοήτευε τόσο η επιλογή των έργων τους όσο και η καθαρή και ευθύβολη στάση τους στο θέατρο για παιδιά. Είναι μεγάλο μάθημα να σε σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δεγαίτης με τη γενναιοδωρία και την αυθεντικότητα που τον διακρίνει, όπως επίσης μεγάλο μάθημα αποτελεί το όλο εγρήγορση και βαθιά καλλιεργημένο πνεύμα της Άνδρης Θεοδότου.
Είναι μεγάλη χαρά και τιμή η συνεργασία μαζί τους.
Επί σκηνής βλέπουμε τρεις ηθοποιούς. Πόσους χαρακτήρες υποδύεστε;
Θα πρέπει να πω πως το βάρος των περισσότερων χαρακτήρων πέφτει στους δύο νέους ηθοποιούς που έχουμε κοντά μας, τη Γαλάτεια Μαρκαντώνη και το Θωμά Τσακνάκη. Η Γαλάτεια υποδύεται την αφηγήτρια, τη Δεβόρα και τη Ζβέζα ενώ ο Θωμάς τον αφηγητή, τον πατέρα, το Ζυμωτό, το ναύτη και τον υπηρέτη. Εγώ υποδύομαι την Αγγελίνα και την αφηγήτρια.
Ίσως και να μην υπάρχει ιδανικό ταίρι στην πραγματική ζωή.
Παρατηρήσαμε την ισορροπία μεταξύ θεατρικότητας και αφήγησης. Είναι στοχευμένη η ισορροπία αυτή;
Ναι, είναι στοχευμένη καθώς δουλέψαμε την παράσταση πάνω στο αφηγηματικό θέατρο. Το αφηγηματικό θέατρο αποτελεί μια μεικτή τεχνική όπου ο ηθοποιός γίνεται και αφηγητής και ρόλος και περιλαμβάνει και αφήγηση και δράση, Το κυριότερο όμως είναι ότι στην τεχνική αυτή πρωταγωνιστεί και αναδεικνύεται η ιστορία.
Ένα κείμενο βαθιά φιλοσοφημένο… Δύναται να πλάσεις το ιδανικό ταίρι σου στην πραγματικότητα;
Πιστεύω πως δεν γίνεται να πλάσεις το ιδανικό σου ταίρι στην πραγματικότητα. Ίσως και να μην υπάρχει ιδανικό ταίρι στην πραγματική ζωή.
Ένας άνθρωπος που σε αγαπά πραγματικά δε θέλει να σε ‘πλάσει’, αλλά θέλει να σε υποστηρίξει στο να ‘πλάσεις’ εσύ τον εαυτό σου, με τρόπο που σου επιτρέπει να αναπτύσσεσαι σε όλα τα πεδία τη ζωής.
Αυτό που μπορώ με βεβαιότητα να πω, είναι πως στην πραγματικότητα και την πραγματική ζωή, μπορεί να υπάρξει η θέληση δύο ανθρώπων, να αγαπηθούν και να χτίσουν έναν στέρεο και υγιή δεσμό. Μια κατάσταση που απαιτεί δουλειά και αφοσοίωση, αμφίδρομα, και από τις δύο πλευρές.
Κατά τη δική μου γνώμη η αναζήτηση μιας αγάπης που τη χαρακτηρίζει η υγεία, είναι μια από τις πιο ρεαλιστικές επιδιώξεις και ανάγκες του ανθρώπου.
Θα ήθελα να κλείσω αυτή την απάντηση με τα λόγια του Δρ. Σκοτ Πέκ από το βιβλίο του ‘Ο δρόμος ο λιγότερο ταξιδεμένος’, στο οποίο αναφέρει πως ‘η αγάπη είναι μια συνειδητή πράξη κόπου’.
μπορεί να υπάρξει η θέληση δύο ανθρώπων, να αγαπηθούν και να χτίσουν έναν στέρεο και υγιή δεσμό. Μια κατάσταση που απαιτεί δουλειά και αφοσοίωση, αμφίδρομα, και από τις δύο πλευρές.
Με ποια ιδέα του κειμένου ταυτίζεσαι ιδιαίτερα;
Η ιδέα η οποία χαρακτηρίζει για εμένα το έργο είναι εκείνης της ‘περιπέτειας’. Νομίζω πως αυτή η έννοια είναι που κινεί ολόκληρο το παραμύθι μας και την ηρωίδα μας.
Ένας απρόβλεπτος παράγοντας ωθεί την Αγγελίνα στην περιπέτεια, με σημείο εκκίνησης την ιδανική ζωή που είχε πλάσει ως τότε με το Ζυμωτό της. Όταν καταφέρουν να ξανασυναντηθούν και να επανενωθούν δεν είναι πια οι ίδιοι.
Τα ορόσημα που διαμορφώνουν την περιπέτεια της Αγγελίνας, είναι το ριζικό ζήτημα της αγάπης, η δύναμη της εξουσίας, ο παράγοντας του απρόβλεπτου, το ισχυρό εσωτερικό της κίνητρο, οι άνθρωποι- σταθμοί στο ταξίδι της που την βοήθησαν να το συνεχίσει, αλλά και η εστίαση της στον προορισμό της.
Για μένα η Αγγελίνα είναι μια αλληγορία της εσωτερικής ζωής του ανθρώπου και στοιχειοθετεί την πορεία προς την ωριμότητα μέσα από τις δοκιμασίες.
Μετά την παράσταση ακολουθεί θεατρικό παιχνίδι επιμελημένο με αγάπη και μεράκι. Το παιχνίδι μετά την παράσταση είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά μας.
Μετά την παράσταση τι θα απολαύσουν τα παιδιά;
Μετά την παράσταση ακολουθεί θεατρικό παιχνίδι επιμελημένο με αγάπη και μεράκι. Το παιχνίδι μετά την παράσταση είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά μας.
Μου αρέσει πολύ να παίζουμε με τα παιδιά μετά το τέλος της παράστασης!
Μας προσφέρει χαρά, αποφόρτιση και την ευκαιρία να γνωριστούμε.
Σας ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συνέντευξη!
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ ,ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΔΩ.