Ο σκηνοθέτης Αλέξιος Κοτσώρης μιλά στο PIRAEUS PRESS

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Επιμέλεια συνέντευξης Δήμητρα Τσιαουση

Το Θέατρο Αγγέλων Βήμα έχει σφραγιστεί στο νου μας για τις καλοδουλεμένες παραγωγές, διανύοντας μια επιτυχημένη πορεία 19 ετών. Ο σκηνοθέτης Αλέξιος Κοτσώρης σκηνοθετεί την «Υπόθεση Παραντάιν» βασισμένη στο μυθιστόρημα του 1933 του Βρετανού συγγραφέα Robert Hichens, ήρθε στο PIRAEUS PRESS για να μας διαφωτίσει γύρω από το δικαστικό θρίλερ που εκτυλίσσεται στην σκηνή του Αγγέλων Βήμα.

Πόσο βαθιά είναι η επιρροή μια γυναίκας σε έναν άντρα, όπως παρουσιάζεται στην παράσταση;

Είναι πολύ βαθιά με συνείδηση ή χωρίς, η γυναικεία επιρροή ξεκινά από την αρχή της δημιουργίας του κόσμου μας, στην παράσταση μας έχουμε τρεις διαφορικές γυναίκες που η κάθε μια ενεργοποιεί τον προσωπικό της μηχανισμό προσπαθώντας να καθοδηγήσει ή να επηρεάσει. Έτσι συμβαίνει και στη ζωή.

Πώς μεταφέρεται επί σκηνής η εικόνα της ψυχρής και γοητευτικής χήρας Πάρανταιν;

Γοητευτική αγέρωχη και μυστηριώδης, μια μαυροντυμένη θύελλα που μάχεται για να αποδείξει το αυτονόητο, την ανθρώπινη υπόσταση της.  Και ενώ βρίσκεται στον σωστό δρόμο ή θεωρεί ότι βρίσκεται… κάποιοι άλλοι αποφασίζουν αλλιώς. Η γυναίκα μπορεί να επηρεάσει σε όλα τα επίπεδα, κοινωνικό προσωπικό αλλά και το πνευματικό επίπεδο ενός άντρα και  επέκταση των ανθρώπων του κάθε κύκλου της.

η γυναικεία επιρροή ξεκινά από την αρχή της δημιουργίας του κόσμου μας.

Ο Μάλκολμ είναι διατεθειμένος να χάσει τα πάντα, ακόμα και όσα έχουν αποκτηθεί με κόπο και αγώνα;

Ναι, είναι πια «τυφλός»  δεν βλέπει τι γκρεμίζει με την συμπεριφορά του.

Όλοι οι ήρωες του έργου μπαίνουν σε ψυχική δοκιμασία μέσα από την καταστροφική πορεία του Μάλκολμ Κην. Και όλα αυτά, κάτω από το ψυχρό και ασυγκίνητο βλέμμα εκείνης που, με την απλή παρουσία της, έχει προκαλέσει όλο αυτό το κακό: της γοητευτικής κυρίας Παρανταϊν.

Ο έρωτας του δικηγόρου προς την χήρα από που απορρέει;

Από την άγνωστη μέχρι τότε ανάγκη του να αφεθεί στο συναίσθημα που τώρα είναι πιο δυνατό από ποτέ άλλοτε. Απορρέει από την αιώνια ανάγκη του ανθρώπου να γεύεται την ζωή προς όλες της κατεύθυνσης.

Πώς μιλάει η παράσταση στο σήμερα;

Το σήμερα είναι ό,τι και το χτες. Άντρες και γυναίκες σε ακούσια τροχιά εξέλιξης του είδους. Η παράσταση μας είναι ένα σκιαγράφημα κυρίως της δύναμης της γυναικείας επιρροής αλλά και του ανδρικού μηχανισμού αντιμετώπισης της γυναίκας. Ένα σχόλιο για την δύναμη του σκοτεινού χώρου του  ασυνείδητου.  Για το πώς κινητοποιούνται και πώς λειτουργούν αυτές η αρχέγονες δυνάμεις επιρροής που μας συνοδεύουν από τα βάθη των αιώνων. Από την αρχή της Δημιουργίας.

Άντρες και γυναίκες σε ακούσια τροχιά εξέλιξης του είδους.

Σε αυτό το δικαστικό δράμα θα παρουσιαστεί όλη η σκηνή της δικής στο κοινό; τι καθόρισε την επιλογή σας;

Παρουσιάζεται ένα σημαντικό κομμάτι της δίκης στην παράσταση, για να έχουμε πιο ολοκληρωμένη την ιστορία αλλά και τους χαρακτήρες, τα κίνητρα και τα θέλω των ηρώων μας. Ο δικαστικός αγώνας, ωστόσο εξελίσσεται με απρόβλεπτες συγκρούσεις και αποκαλύψεις, δεν εξελίσσεται όπως «γενικώς» αναμενόταν.

Με ποιο κριτήριο έγινε η επιλογή των σκηνών;

Η επιλογή των σκηνών έγινε για να έχουμε σκηνικά την ιστορία με αρχή, μέση και τέλος,  ώστε ο θεατής να απολαύσει μια ολοκληρωμένη ιστορία.

Η επιλογή των χρωμάτων λευκού - μαύρου διαγράφει την ετυμηγορία αθώου - ενόχου;

Το λευκό αρχικά επιλέχτηκε από το χιόνι που ζωγραφίζει ο Βαρόνος καλλιτέχνης, εμπνεόμενος από την κυρία Παρανταϊν, μετά συνδυάστηκε με το μαύρο για να υπογραμμίσει την σύγκρουση τον δυο άκρων που συμβαίνουν στην παράσταση μας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ 

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΔΩ.