ΠΟΡΟΣ: 6 χρόνια γκρεμισμένο μεγάλο τμήμα του Λιμανιού – Οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις Δούρου-Δημητριάδη και οι μηνύσεις!

…του Σαράντου Ευσταθόπουλου, Εκδότη Piraeus Press

Εικόνες ντροπής και εγκατάλειψης που αδικούν το όμορφο νησί του Αργοσαρωνικού – Πέρασαν 6 χρόνια από την καταστροφή και ακόμα δεν έχει επισκευαστεί το κατεστραμμένο τμήμα του Λιμανιού

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Ήταν 16 Νοεμβρίου 2012 όταν ένα μεγάλο τμήμα του κρηπιδώματος του Λιμένα Πόρου κατέρρευσε και κυριολεκτικά βυθίστηκε στη θάλασσα. 

Λίγο καιρό πριν, είχε εμφανιστεί μια μεγάλη ρωγμή στο σημείο και είχε τοποθετηθεί ταινία απαγόρευσης εισόδου. 

Μετά τη κατάρρευση του τμήματος αυτού, σταδιακά κατέρρευσε πολύ μεγαλύτερο τμήμα, μέχρι που απαγορεύτηκε η πρόσδεση πάσης φύσεως σκαφών σε μήκος δεκάδων (περίπου διακοσίων) μέτρων. 

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 

Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε απόγνωση πολλούς επαγγελματίες της περιοχής αλλά και ολόκληρου του νησιού, μιας και έχουν ουσιαστικά αδρανοποιηθεί δεκάδες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, Μηχανοκίνητων γιωτ και Ιστιοπλοϊκών, τα οποία αποτελούν σημαντική πηγή εισοδήματος για την οικονομία του νησιού, ιδιαίτερα σε μήνες τουριστικά «νεκρούς» όπως τον Μάιο, τον Ιούνιο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

Μέχρι τώρα το μόνο που έχει γίνει από την πλευρά του Δήμου Πόρου και της Περιφέρειας Αττικής είναι μια πρόχειρη τοποθέτηση βράχων και ενός ξύλινου διαδρόμου (ο οποίος έχει αρχίσει να καταστρέφεται και αυτός). 

Όμως στο μεγαλύτερο τμήμα του ο προβλήτας παραμένει εδώ και 6 χρόνια αχρησιμοποίητος, με αποτέλεσμα πολλά σκάφη να μη «δένουν» καν στο νησί αλλά να αναζητούν άλλα λιμάνια, προκαλώντας μεγαλύτερη οικονομική ζημία στις επιχειρήσεις και δυσφήμιση στους επισκέπτες του νησιού. 

Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή είναι τουριστικές επιχειρήσεις και εστίασης-καφέ που  έχουν άμεση σχέση με την εξυπηρέτηση των τουριστών από τα ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη, όποτε γίνεται εύκολα αντιληπτή η ζημιά που έχουν υποστεί οι εν λόγω επιχειρήσεις.

ΟΙ ΑΝΕΚΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ…

Στο διάστημα που ακολούθησε έγιναν πολλές εξαγγελίες για έναρξη των εργασιών τόσο από το Δήμο Πόρου όσο και από την Περιφέρεια Αττικής!

Και ως συνήθως, οι υποσχέσεις έμειναν υποσχέσεις!

Μέχρι σήμερα, 6 ολόκληρα χρόνια μετά, δεν έχει γίνει ουσιαστικά τίποτα!

Πριν 3 χρόνια είχε επισκεφτεί τη περιοχή η ίδια η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, μαζί με τον Δήμαρχο Πόρου Γιάννη Δημητριάδη και τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Αττικής Παναγιώτη Χατζηπέρο και είχαν  δηλώσει χαρακτηριστικά: «επιτέλους μετά από 3,5 χρόνια αναμονής δρομολογείται η αποκατάσταση του πληγωμένου λιμανιού του Πόρου, τμήμα του οποίου έχει καταστραφεί προκαλώντας δυσφήμιση και τεράστια οικονομική ζημιά στο νησί και τους κατοίκους του».

Και βέβαια, από τις βαρύγδουπες δηλώσεις των αιρετών αρχόντων, πέρασαν ακόμα 3 χρόνια χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί το παραμικρό έργο!

Ενώ γνωρίζουν πολύ καλά – όπως δήλωναν τότε – τη μεγάλη ζημιά που προκαλείται στο νησί και για την οποία έχουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης (για τη μη άμεση αποκατάστασή της), όπως επίσης ευθύνη έχουν και όσοι διαχρονικά ασχολήθηκαν με την κατασκευή του έργου η οποία εκ του αποτελέσματος κρίνεται… τουλάχιστον προβληματική!

ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΟΙ… ΜΗΝΥΣΕΙΣ

Το Piraeus Press επικοινώνησε με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Επαγγελματικού Συλλόγου Πόρου κ. Δημήτρη Συξέρη, προκειμένου να ενημερωθούμε για τις συνέπειες της 6ετους περιπέτειας του Λιμανιού Πόρου, όπως αυτές αποτυπώνονται στην τοπική οικονομία του νησιού.

Όπως μας δήλωσε ο κ. Συξέρης:

«Το λιμάνι του Πόρου αποτελεί μια από τις κυριότερες πηγές εισοδήματος των επαγγελματιών αλλά και ολόκληρου του νησιού και η επί 6 χρόνια καταστροφή μεγάλου τμήματος αυτού, έχει οδηγήσει σε μεγάλη οικονομική ζημία μεγάλη μερίδα επιχειρήσεων.»

Ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι:

«Ο Εμπορικός Επαγγελματικός Σύλλογος Πόρου, δεν μπορεί να περιμένει άλλο την ΠΟΛΥΕΤΗ αδράνεια και ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ολιγωρία των Αρμόδιων Υπηρεσιών και Αρχών και προχωρά στην υποβολή  Μυνητήριας Αναφοράς στην Εισαγγελία Πειραιά για διερεύνηση ποινικών ευθυνών από την 6ετή καθυστέρηση, ενώ παράλληλα θα  διεκδικήσει αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη για τα μέλη του που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή και έχουν υποστεί πλήγμα από την πολυετή απαγόρευση πρόσδεσης σκαφών σε μεγάλο τμήμα του λιμένα Πόρου.»κ