Ένα σημαντικό έργο κρουαζιέρας εγκαινιάσθηκε στο λιμάνι του Πειραιά

Ροή Ειδήσεων

Από την κα Κουντουρά Έλενα, αναπληρώτρια Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού και τον Captain Xu Lirong, Πρόεδρο της China COSCO Shipping Corporation Limited εγκαινιάσθηκε ο νέος Προβλήτας κρουαζιέρας Αγίου Νικολάου στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα Δευτέρα 03.10.2016.

 

 

 

Παρόντες επίσης ήταν oκ. Μώραλης Ι., Δήμαρχος Πειραιά, ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας Σ., oΑντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γαβρίλης Γ., βουλευτές, Γενικοί Γραμματείς και άλλοι επίσημοι προσκεκλημένοι.     

 

 

 

Το έργο ολοκλήρωσε επιτυχώς η ΤΕΚΑΛ ΑΤΕ σε συνεργασία με τη Ναυτιλιακή Τεχνοδομική μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο.

 Το έργο κατασκευάστηκε με πλωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος και δίνει μια επιπλέον θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων άνω των 250 μέτρων αφού έχει μήκος 284μ. και βάθος -11 ενώ ο χερσαίος χώρος είναι 8,415 τ.μ. Έτσι οι συνολικές θέσεις παραβολής για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων διαμορφώνονται σε 10 (ανάλογα του μεγέθους των πλοίων).

 

 

 Στο πλαίσιο της νέας σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, ο ΟΛΠ Α.Ε. πρόκειται να υλοποιήσει μια σειρά από μεγάλα επενδυτικά έργα τα οποία πρόκειται να καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά το κορυφαίο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου.

 

Αναλυτικά η ομιλία της Έλενας Κουντουρά

 

 

Κυρίες και Κύριοι,

Έχουμε τη χαρά σήμερα να εγκαινιάζουμε σήμερα παρουσία του Προέδρου του Ομίλου της  COSCO και της διοίκησης του ΟΛΠ ένα έργο εξαιρετικής σημασίας για τον  ελληνικό τουρισμό, που προστίθεται στις επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας και οικονομικής απόδοσης που δρομολογούμε.

Η νέα προβλήτα, αποκλειστικά για την κρουαζιέρα, αναμένεται να  φέρει άμεσα αποτελέσματα  στην φιλοξενία και εξυπηρέτηση του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού των  κρουαζιερόπλοιων και των επισκεπτών,  καθώς και στην νέα  σύγχρονη εικόνα του τουριστικού μας προορισμού.

Είναι μεγάλη η ικανοποίησή μας ότι τα σχέδια για μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά και  στον θαλάσσιο τουρισμό δεν τελειώνουν εδώ. Η  νότια επέκταση του λιμανιού, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 300 μέτρων, θα δώσει ώθηση στις προσπάθειες που κάνουμε για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, για  την ενίσχυση του τουρισμού μας, αλλά και  για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Αττικής.

Διότι τα έργα αναβάθμισης των γενικών και ειδικών τουριστικών υποδομών που υλοποιούμε και που ενθαρρύνουμε, έρχονται να ενισχύσουν τις  ισχυρές προοπτικές που παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά να εδραιωθεί ως κόμβος της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και ως  βάση για το homeporting σε όλη την περιοχή της Μεσογείου.

Σε όλη αυτήν την προσπάθεια, συμβάλλει σημαντικά  ο Όμιλος της  COSCOπου έδειξε εμπράκτως το ισχυρό του ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη του να επενδύσει στην Ελλάδα σε αυτήν την περίοδο όπου ανοίγονται νέες ευκαιρίες και νέες δυνατότητες για την  ελληνική οικονομία.

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητά μας στο  Υπουργείο Τουρισμού, μέσα από την εθνική τουριστική πολιτική που σχεδιάσαμε το 2015 και ήδη έχει φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Το 2016 ήταν μία καλή χρονιά για τον τουρισμό μας, που θα κλείσει με νέα αύξηση μετά το περσινό ρεκόρ των 26 εκατ. διεθνών αφίξεων και όπου η ευρύτερη περιοχή της Αττικής και οι παραθαλάσσιοι προορισμοί ωφελούνται σημαντικά.   Ήταν όμως και μία πολύ σημαντική χρονιά για την  κρουαζιέρα  συνολικά στην Ελλάδα και κυρίως για το λιμάνι του Πειραιά, όπου στο οκτάμηνο του έτους, οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού παρουσίασαν αύξηση σε επίπεδα υψηλότερα του 17% σε σχέση με το 2015.

Από την πλευρά μας, στο Υπουργείο Τουρισμού και στον ΕΟΤ κάναμε πολύ στοχευμένες κινήσεις και ενέργειες για ενισχύσουμε την θετική δυναμική που καταγράφει ο ελληνικός τουρισμός συνολικά αλλά και ειδικότερα ο τομέας της κρουαζιέρας.

Πετύχαμε θετικό αποτέλεσμα, παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις  και τους  αστάθμητους και εξωγενείς παράγοντες που επηρέασαν τον τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή.

  Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας. Και αποτελεί σημαντικό κομμάτι των δράσεων που προωθούμε με επίκεντρο την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, ως τομέα υψηλής κυβερνητικής προτεραιότητας.

Αποφασίσαμε και προχωρήσαμε από κοινού με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στη σύσταση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την Κρουαζιέρα, με τη συμμετοχή 28 τουλάχιστον φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Σκοπός μας είναι η  χώρα να αποκτήσει για πρώτη φορά εθνική στρατηγική και ενιαίο σχεδιασμό  για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Ήδη η Επιτροπή αυτή έχει ενεργοποιηθεί και προχωρά στον απαραίτητο σχεδιασμό που θα επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες και  να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις αποτελεσματικά ανταποκρινόμενοι στις νέες διεθνείς τάσεις και ανάγκες των επισκεπτών της κρουαζιέρας.

Στο Υπουργείο Τουρισμού έχουμε ήδη κάνει βήματα  από τις αρχές της χρονιάς σε αυτήν την κατεύθυνση. Αναλάβαμε  πολιτικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη  συνεργασιών  και κοινών δράσεων με χώρες στην ευρύτερη περιοχή στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού. Προχωρήσαμε σε σημαντικές επαφές με Διεθνείς Ομίλους της κρουαζιέρας, προβάλλοντας και προωθώντας τους δημοφιλείς αλλά και νέους ελληνικούς προορισμούς, που επιδιώκουμε να ενταχθούν στα προγράμματά τους. Προβάλλαμε εντατικά και στοχευμένα  τον προορισμό «Ελλάδα» στις Διεθνείς και εξειδικευμένες εκθέσεις τουρισμού όπου συμμετέχει ο ΕΟΤ, όπως η Διεθνής Έκθεση Seatrade Μiami στη Φλόριντα.

 Σχεδιάζουμε τις επόμενες κινήσεις στη βάση της  ανάπτυξης του προορισμού και ενίσχυσης της προβολής του  brandname Ελλάδα στο θαλάσσιο τουρισμό. Είναι γρήγορη παγκόσμια διαφήμιση της χώρας μας και αποφέρει άμεση αύξηση των εσόδων.

Η μοναδικότητα του προορισμού «Ελλάδα»  στη Μεσόγειο αποτελεί προτεραιότητα μας, -αναπτυξιακή και επικοινωνιακή- όπου δίνουμε  έμφαση στην αναγνώριση του «NoplacelikeGreece”, διότι  πραγματικά δεν υπάρχει μέρος που να συγκρίνεται με την Ελλάδα.

Είμαστε το μεγαλύτερο και πιο πολύμορφο σύμπλεγμα νησιών στη Μεσόγειο, με 16 χλμ. Ακτογραμμής. Έχουμε από τα πιο καθαρά και ασφαλή νερά στον κόσμο.

Έχουμε επίσης το πλεονέκτημα των κοντινών αποστάσεων μεταξύ των πολύ ελκυστικών νησιωτικών και παραθαλάσσιων προορισμών μας και της άμεσης πρόσβασης. Λόγω της γειτνίασης αυτής, οι επισκέπτες μας από το εξωτερικό, και κυρίως από τις μακρινές αγορές, μπορούν σε ένα μόνο ταξίδι να επισκεφθούν πολλούς ελληνικούς προορισμούς και να ζήσουν διαφορετικές αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Προωθούμε νέους προορισμούς, νέες θεματικές εμπειρίες και προϊόντα. Δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις ώστε ο ιδιωτικός τομέας, οι τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας μας να προχωρήσει σε νέες συνεργασίες και σε  κοινά πακέτα κρουαζιέρας με χώρες της ευρύτερης περιοχής.

Επιδιώκουμε εμπορικές συμφωνίες για την αεροπορική διασύνδεση με νέες αγορές- στόχους. Η απευθείας αεροπορικές συνδέσεις αποτελούν «κλειδί» για την ανάπτυξη του τουρισμού μας. Ήδη κάναμε σημαντικά   βήματα στην καθιέρωση νέων απευθείας πτήσεων με νέες και δυναμικές αγορές για την Ελλάδα που ανοίξαμε και  σε διάστημα ενός έτους πετύχαμε αύξηση των τουριστικών ροών σε επίπεδα από 30 έως 55%, όπως στη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Μέση Ανατολή, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.  

Η Κίνα είναι μία αγορά στην οποία έχουμε στρέψει σημαντικά το ενδιαφέρον μας. Με την επισφράγιση του ενδιαφέροντος και από τις δύο πλευρές, όπως αποτυπώθηκε και στις γόνιμες επαφές του πρωθυπουργού  μας κ. Τσίπρα και των κυβερνητικών αποστολών, πλέον δρομολογούμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες στρατηγικές και επωφελείς συνεργασίες. Η καθιέρωση απευθείας πτήσεων Ελλάδας- Κίνας είναι ένα από τα θέματα προτεραιότητας που έχει τεθεί σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο, και είναι βασική μας επιδίωξη η εξασφάλισή της.

Μέσα από τον σχεδιασμό μας, προσβλέπουμε στη στενή συνεργασία με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα καθώς και τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών lobbying στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, επικεντρωνόμαστε  στην άμεση βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος, και τον εκσυγχρονισμό όλης της αλυσίδας εξυπηρέτησης των πλοίων σε όλα τα λιμάνια μας.

Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή αποτελεί έναν ιδιαίτερα ελκυστικό και σίγουρο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο προορισμό,  και είναι η  πιο ανταγωνιστική πρόταση στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Δημιουργούμε  το κατάλληλο περιβάλλον ώστε όσοι διαβλέπουν τις ευκαιρίες και  επενδύουν μέσα από συνέργειες και συνεργασίες στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, να δουν άμεσα και υψηλά οφέλη. Και σε αυτό το νέο περιβάλλον, ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα θα έχουν σημαντικό ρόλο.

Σας ευχαριστώ. 

 

Αναλυτικά ο χαιρετισμός του Captain Xu Lirong

 

Αξιότιμη Αναπληρώτρια Υπουργέ Τουρισμού κα. Κοντουρά,

Αξιότιμε Δήμαρχε Πειραιώς κ. Μώραλη,

Αξιότιμε Πρόεδρε ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα,

Κυρίες και κύριοι,

Καλημέρα!

Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας στα σημερινά εγκαίνια για την έναρξη λειτουργίας της νέας θέσης πρόσδεσης κρουαζιέρας. Για μας έχει μεγάλη σημασία γιατί είναι το πρώτο έργο κρουαζιέρας που θα τεθεί σε λειτουργία μετά από την στρατηγική συνεργασία της COSCOSHIPPING με τον ΟΛΠ. Το μήκος του νέου προβλήτα  φτάνει τα 280 μέτρα και οι θέσεις πρόσδεσης για τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς αυξήθηκαν. Η ποιότητα των υπηρεσιών θα αναβαθμιστεί και θα υπάρξουν μεγάλα περιθώρια για μελλοντική ανάπτυξη στον τομέα αυτό.

Γνωρίζετε ότι η ναυτιλία, ο τουρισμός και η γεωργία είναι οι τρεις σημαντικές βιομηχανίες της Ελλάδας. Η Ελληνική κρουαζιέρα που έχει στενές σχέσεις με την ναυτιλία και τον τουρισμό έχει μεγάλη προοπτική. Η Ελλάδα διαθέτει πλούσιους τουριστικούς τόπους μοναδική φύση και πολιτιστική κληρονομιά. Τα λαμπερά ιστορικά επιτεύγματα και η όμορφη θέα της Μεσογείου προσελκύουν χιλιάδες τουρίστες από διάφορα μέρη, από την άκρη του κόσμου να έρθουν στη θαυμάσια Ελλάδα. Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης, το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει μία απαραίτητη στάση στη Μεσογειακή κρουαζιέρα γεγονός  που αποδεικνύει ότι έχει μεγάλη προοπτική.

Όσον αφορά την αγορά κρουαζιέρας σημειώνεται μεγάλη ανάπτυξη στη Άπω Ανατολή και ιδιαίτερα στην Κίνα, επειδή υπάρχει τεράστια ζήτηση από τους κινέζους για τουρισμό στο  εξωτερικό μετά από το Άνοιγμα και τις Μεταρρυθμίσεις της Κίνας που έφερε την οικονομική ευημερία. Και ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει γίνει  νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα μετά από τις καλύψεις των ειδήσεων για την στρατηγική συνεργασία της COSCO SHIPPING με τον ΟΛΠ. Οι κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης χιλιάδων κινέζων τουριστών.

Η COSCOSHIPPING με υποστήριξη από την Ελληνική Κυβέρνηση και άλλους αρμόδιους φορείς θα επιταχύνει την κατασκευή αγκυροβολίων με μεγάλο βάθος, ώστε να υπάρχουν θέσεις παραβολής για τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Ταυτόχρονα, η COSCOSHIPPING θα κάνει νέες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και της ανταγωνιστικότητας. Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού τώρα είναι περίπου 1 εκατ. τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός μας είναι να την αυξήσουμε μέχρι 1.5 εκατ. και μακροπρόθεσμος 3 εκατ.

HCOSCO SHIPPING είναι πρόθυμη να καταβάλει κοινές προσπάθειες και να συντονιστεί με την Ελληνική Κυβέρνηση, τον Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το ΤΑΙΠΕΔ, τον Δήμο Πειραιά και άλλους συνεργάτες και πελάτες. Πιστεύουμε ότι η μοίρα μας, και των ελλήνων και των κινέζων υπαλλήλων είναι συνδεδεμένη και με σκληρή δουλειά θα κάνουμε μαζί το λιμάνι του Πειραιά το πιο λαμπερό μαργαριτάρι της Μεσογείου.

    Ευχαριστώ!

loading...