Νέα μοντέλα αυτοκινήτων φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά

Έλαμψαν στα πρόσφατα Motor Show Γενεύης, Βρυξελλών και Φρανκφούρτης 

Σε πρώτο πλάνο στα αστραφτερά σαλόνια των μεγάλων ευρωπαϊκών εκθέσεων αυτοκινήτου φιγουράρουν πια τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάζουν διαρκώς νέα μοντέλα. Και το κοινό τα αγκαλιάζει με απροσδόκητα μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς υψηλές επιδόσεις και οικονομία αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά τους. Αυτό ήταν πασιφανές το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου στη Γενεύη της Ελβετίας, όπου και έλαβε χώρα το 84ο International Motor Show & Accessories, με μεγάλο αριθμό καινούργιων μοντέλων φυσικού αερίου – ή καλύτερα συμπιεσμένου φυσικού αέριου (CNG) – το καύσιμο δηλαδή που διαθέτει στην Ελλάδα η ΔΕΠΑ με την εμπορική ονομασία FISIKON

Στην πραγματικότητα, επρόκειτο για επανάληψη του φαινομένου που παρατηρήθηκε λίγες εβδομάδες νωρίτερα στο Automoto Salon των Βρυξελών, το οποίο πραγματοποιήθηκε μεταξύ 16 – 26 Ιανουαρίου και στο οποίο επίσης έλαμψε η νέα κατηγορία οχημάτων φυσικού αερίου.

Μεγάλος αριθμός νέων μοντέλων αυτοκινήτων φυσικού αερίου παρουσιάστηκε σε αμφότερες τις εκθέσεις. Στην Γενεύη, πόλη στην οποία το ποσοστό των οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, ξεχώρισε μεταξύ άλλων το νέο SKODA Octavia G-TEC που διατίθεται τόσο σε σεντάν, όσο και σε στέισιον βάγκον έκδοση. 


Πηγή: SKODA (http://www.skodaauto.com)

)

Πηγή: SKODA (http://www.skodaauto.com) 

Η ναυαρχίδα της θυγατρικής της VW, με 110 άλογα ιπποδύναμη και συνδυασμένη αυτονομία βενζίνης αερίου 1330 χλμ εκπέμπει μόλις 97 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. Η SKODA παρουσίασε επίσης στη Γενεύη και το νέο μικρό Citigo CNG Green tec που εκπέμπει μόλις 79 γρ CO2 ανά χλμ και έχει αυτονομία 620 χλμ.

Πηγή: SKODA (http://new.skoda-auto.com)


Όμως, νέα μοντέλα φυσικού αερίου παρουσίασαν στην Ελβετία και οι αυτοκινητοβιομηχανίες AUDI, LANCIA, OPEL, SEAT και VOLKSWAGEN. Οι επισκέπτες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το νέο AUDI A3 Sportback g-tron (81 kW/110 hp) που έχει επίπεδα εκπομπής CO2 μόλις 70 γρ. ανά χλμ. Το όχημα διατίθεται και με δυνατότητα καύσης μίγματος φυσικού αερίου και βιομεθανίου, που χαμηλώνει ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και αποτελεί μέρος του προγράμματος e-gas project της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.


Πηγή: AUDI (http://www.audi.com)


Αίσθηση προκάλεσε και το νέο VW Golf Variant BlueMotion TGI (81 kW/110 hp), η πρώτη έκδοση του οποίου είχε εμφανιστεί πέρυσι στη Φρανκφούρτη, στο 65ο International Motor Show. Το Golf αυτό είναι εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο που καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 3,5 κιλά συμπιεσμένου φυσικού αερίου ανά 100 χλμ και εκπέμπει 76 γρ CO2 ανά χλμ. Τα δύο ρεζερβουάρ των 15 κιλών φυσικού αερίου και 50 λίτρων βενζίνης του χαρίζουν αυτονομία 1400 χλμ.


Πηγή: NGV Global (http://www.ngvglobal.com)


Ανάμεσα στα άλλα μοντέλα πόλης ήταν και το πρώτο αεριοκίνητο της LANCIA. Πρόκειται για το LANCIA Ypsilon 0.9 TwinAir Ecochic (59 kW/80 hp) που καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό τι σημαίνει αυτό, χρήσιμο είναι να πούμε πως στην Ελλάδα το ένα κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου κοστίζει μόλις 96 λεπτά του ευρώ (βάσει της τελευταίας μέτρησης τιμής στα μέσα Μαρτίου). Στη Γενεύη, το παρόν έδωσε και η SEAT με το νέο Leon TGI EcoFuel (81 kW/110 hp), αλλά και η OPEL με το νέο Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX (110kW/150 PS). 



Πηγή: NGV Journal (http://www.ngvjournal.com)


Πηγή: OPEL (http://www.opel.com


Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως ενώ η ελβετική αγορά αυτοκινήτων κατά το 2013 παρουσίασε συρρίκνωση της τάξης του 6,3% όσον αφορά στο συνολικό αριθμό των νέων οχημάτων που πουλήθηκαν, ο αριθμός των πωλήσεων οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά 10%. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη Γενεύη δείχνουν μάλιστα ότι ο στόλος των αεριοκινούμενων οχημάτων αυξήθηκε στην Ελβετία και το Liechtenstein κατά 11.287 οχήματα. Από τα νέα αεριοκινούμενα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στις δυο αυτές επικράτειες το 27,8% ήταν OPEL (Zafira Tourer και Combo), το 25,8% ήταν FIAT (Panda, Punto, Doblò, Qubo, Fiorino, Ducato) και το 24.6% ήταν VOLKSWAGEN (eco up!, Caddy, Passat και Touran).

Το επόμενο μεγάλο ραντεβού της αεριοκίνησης με τα κορυφαία ευρωπαϊκά σαλόνια αυτοκινήτου είναι στις 8 – 10 Ιουλίου στις Βρυξέλες. Εκεί, θα λάβει χώρα η Kart Expo, με φετινό οικοδεσπότη την ARGB/Le Gaz Naturel, τη βελγική ένωση βιομηχανιών φυσικού αερίου. Στο forum αυτό θα λάβουν μέρος και κατασκευαστές εξαρτημάτων όπως κιτ για τις μετατροπές συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου (βενζίνης – φυσικού αερίου), αλλά και επαγγελματικών εξοπλισμών όπως λόγου χάρη για τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού, οικιακών συμπιεστών φυσικού αερίου για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων από την παροχή των νοικοκυριών κ.ο.κ.

Το Βέλγιο είναι μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά για την αεριοκίνηση και η επιλογή της βιομηχανίας φυσικού αέριου να δώσει ηχηρό παρών στις τοπικές εκθέσεις είναι συμβολική, αφού εκεί χτυπά η καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία προωθεί με συνέπεια τη στροφή σε εναλλακτικά καύσιμα, φιλικότερα στο περιβάλλον και οικονομικότερα στη χρήση – καύσιμα δηλαδή ακριβώς όπως το φυσικό αέριο!