Σημαντική αύξηση στη χρήση οχημάτων φυσικού αερίου στη Ευρώπη

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen διεκδικεί πρωταγωνιστική θέση στην υπό διαμόρφωση αγορά αυτοκινήτου

Με τις πωλήσεις των επιβατηγών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο στην Ευρώπη να αυξάνονται με ρυθμούς της τάξης του 20%, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen αρχίζει να πρωταγωνιστεί στην αγορά. Με τέσσερα μοντέλα (τρία επιβατηγά και ένα επαγγελματικό) να βρίσκονται σταθερά στο Top 10 των ευρωπαϊκών πωλήσεων και νέους αποδοτικούς κινητήρες υψηλών επιδόσεων με εξαιρετικά οικονομικό προφίλ, η εταιρία εισάγει πλέον και στην Ελλάδα οχήματα ικανά να μειώσουν το κόστος της αυτοκίνησης δραστικά, μειώνοντας ταυτόχρονα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

 

Με το ελληνικό δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης – FISIKON, όπως προωθείται στην ελληνική αγορά – να τελεί ήδη υπό σημαντική διεύρυνση, η αεριοκίνηση προσελκύει την προσοχή ολοένα και περισσότερων υποψηφίων Ελλήνων οδηγών που αναζητούν ανταγωνιστικές επιλογές κόστους κίνησης με ιδιαίτερα χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.



Τα δυο βασικά μοντέλα της Volkswagen στην Ελλάδα είναι το μικρό Eco Up! και το οικογενειακό – που διατίθεται και ως ιδανική επιλογή για ΤΑΞΙ – Passat EcoFuel. Επιπλέον, στα μέσα του επόμενου έτους, θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και το Golf TGI Blue Motion. Το συγκεκριμένο όχημα αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής, καταναλώνει 3,5 kg φυσικού αερίου ανά 100 km, εκπέμπει μόλις 94 gr/km CO2 και έχει αυτονομία περίπου 1360 km. Τα άλλα δυο ευρωπαϊκά best sellers της εταιρίας είναι το Touran και το Caddy.

 

Ας μάθουμε όμως λίγο περισσότερα στοιχεία για τα δυο πιο δημοφιλή μοντέλα φυσικού αερίου της Volkswagen, που διατίθενται ήδη στην Ελλάδα. Ουσιαστικά, πρόκειται για μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου, δηλαδή φυσικού αερίου και βενζίνης. Το αποτέλεσμα; Μοναδική οικονομία και καθαρότερη μετακίνηση! 



Το Passat TSI Ecofuel διαθέτει ιπποδύναμη 150ps. Το συγκεκριμένο μοντέλο της Volkswagen τροφοδοτεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) τον κινητήρα, που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό και διπλή υπερτροφοδότηση (compressor & Turbo). Επιταχύνει στα 100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα, έχει μέγιστη ταχύτητα 214 km/h, ενώ καταναλώνει μόλις 4,3 kg φυσικού αερίου ανά 100 km και χρειάζεται μόλις 4,5 ευρώ για την ίδια απόσταση. Διαθέτει 3 υποδαπέδιες δεξαμενές φυσικού αερίου από ειδικής επεξεργασίας ατσάλι χαμηλού βάρους (μια εμπρός από τον πίσω άξονα και δύο πίσω) και μια δεξαμενή βενζίνης. Επιπλέον, δεν υπάρχουν διακόπτες για χειροκίνητη μετάβαση από φυσικό αέριο σε βενζίνη ή το αντίστροφο, διότι το Passat TSI EcoFuel σχεδιάστηκε κατά κύριο λόγο για λειτουργία με φυσικό αέριο. Η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση του κινητήρα.

 

Όταν οι δεξαμενές φυσικού αερίου αδειάσουν, γίνεται αυτόματη μετάβαση της τροφοδοσίας στη βενζίνη. Στον πίνακα οργάνων έχουν ενσωματωθεί δύο ξεχωριστοί δείκτες μέτρησης για κάθε τύπο καυσίμου. Με 21 kg φυσικού αερίου καθώς και 31 lt βενζίνης, το Passat TSI EcoFuel μπορεί να διανύσει 980 km (με αποκλειστική τροφοδοσία φυσικού αερίου, 480 km).

 

Από την άλλη μεριά, το «μικρό» Eco Up! εφοδιάζεται με το νέο τρικύλινδρο κινητήρα 999cc CNG, απόδοσης 68PS με BlueMotion Technology. Ο συνδυασμός αυτός επιτυγχάνει υψηλές αποδόσεις σε επίπεδα αυτονομίας αλλά και οικονομίας χρήσης. Το Eco Up! καταναλώνει 2,8 kg CNG ανά 100km ενώ εκπέμπει μόλις 79 gr/km CO2. Για να γίνει αντιληπτό το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το Eco Up! αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι η τρέχουσα τιμή ανά kg του CNG κυμαίνεται κάτω από 1 ευρώ (0,97 ευρώ). Με μέση κατανάλωση 2,8 κιλά CNG ανά 100 km, το Eco Up! απαιτεί μόλις 2,8 ευρώ για κάθε 100 km! Φέρει δύο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11 kg, ενώ εναλλακτικά και αυτό μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη, καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10 lt. Συνδυαστικά, η αυτονομία του Eco Up!  ανέρχεται στα 580 km.

 

Σημειώνεται πως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο για το οποίο γίνεται λόγος δεν έχει καμία σχέση με το ακριβότερο και λιγότερο «καθαρό», σύμφωνα με τους ειδικούς, υγραέριο (LPG) – όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα.

 

Ας εξετάσουμε όμως την οικονομία που προσφέρει το φυσικό αέριο πιο αναλυτικά:

 

Για την ακρίβεια, το φυσικό αέριο είναι μεθάνιο. Ως εκ τούτου, μονάδα μέτρησης του φυσικού αερίου είναι το kg, που είναι μονάδα μάζας. Αντίθετα, τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα που είναι υγρά, έχουν μονάδα μέτρησης το lt, που είναι μονάδα όγκου.

 

Η ΔΕΠΑ διαθέτει το φυσικό αέριο FISIKON περίπου 1 ευρώ/ kg. Έτσι, 1 kg φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 2 lt υγραερίου (LPG), περίπου 1,6 lt βενζίνης και περίπου 1,4 lt Diesel. Ως εκ τούτου, δεδομένης της τιμής πώλησης κάθε καυσίμου, η εξοικονόμηση που μπορούν να επιτύχουν οι καταναλωτές με τη χρήση φυσικού αερίου είναι πολύ μεγάλη.


Τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν πως η αεριοκίνηση αποτελεί ουσιαστικό διέξοδο στο υψηλό κόστος κίνησης που συνεπάγονται οι τιμές της βενζίνης, αλλά και στο πρόβλημα των εκπομπών ρύπων. Διέξοδος η οποία καθίσταται ευρύτερα διαθέσιμη δεδομένου ότι η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) δημιουργεί τη βασική υποδομή ώστε να ανοίξει την αγορά αεριοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα σε ολοένα και περισσότερους Έλληνες καταναλωτές να μπορούν να ανεφοδιάσουν τα οχήματά τους με φυσικό αέριο και να απολαύσουν τα οφέλη του «πράσινου» καυσίμου.



Εδώ και χρόνια, η αεριοκίνηση είναι διαδεδομένη στην Ευρώπη – αλλά και σε άλλες περιοχές του πλανήτη, ειδικά την Ασία – όμως στην τρέχουσα συγκυρία της διεθνούς οικονομίας, η οποία χαρακτηρίζεται από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, η αύξηση των δικτύων και των στόλων αεριοκίνητων οχημάτων επιταχύνεται ακόμη περισσότερο.

 

Η διεθνής βιβλιογραφία για την αεριοκίνηση είναι ενδεικτική των πλεονεκτημάτων της και για το περιβάλλον. Οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη, ενώ επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95%, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80% και στα οξείδια του αζώτου κατά 30%.

 


Είναι σαφές λοιπόν ότι το μέλλον της αεριοκίνησης διαφαίνεται λαμπρό.  Και κυρίως περιβαλλοντικά φιλικό!