Tα οφέλη της αεριοκίνησης αποκαλύπτονται μέσα από ένα ράλι

Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε, για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, ο διεθνής αγώνας ράλι Blue Corridor NGV Rally 2013 με τη συμμετοχή αυτοκινήτων καύσης φυσικού αερίου κίνησης CNG (Compressed Natural Gas). 

Το ράλι έλαβε χώρα από τις 3 ως τις 19 Οκτωβρίου, ενώ η συνολική διαδρομή που διένυσαν τα συμμετέχοντα οχήματα ήταν περίπου 4.000 χιλιόμετρα: ξεκινώντας από την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, περνώντας στη συνέχεια από τη Φιλανδία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Λετονία και την Εσθονία, και καταλήγοντας τέλος πάλι στην Αγία Πετρούπολη.



Ωστόσο, απώτερος σκοπός του Blue Corridor NGV Rally 2013 ήταν η ανάδειξη των πολλαπλών ωφελειών της αεριοκίνησης. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο στις διάφορες πόλεις στις οποίες στάθμευαν τα οχήματα κάθε ημέρα, πολιτικοί, εμπειρογνώμονες, επιχειρηματίες, χορηγοί, καθώς και πολλοί άλλοι ενδιαφερόμενοι που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αεριοκίνησης συμμετείχαν σε εκδηλώσεις κατά τις οποίες αναλύθηκαν όχι μόνο τα πλεονεκτήματα, αλλά και οι προοπτικές της χρήσης του φυσικού αερίου κίνησης, τόσο για τις οδικές, όσο και για τις θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, είναι ενδεικτικό ότι κατά τη φετινή διοργάνωση υπήρξαν πολλές καινοτομίες, όπως π.χ. η συμμετοχή ενός golf cart που κινείτο με CNG, αλλά και η μεταφορά οχημάτων μεταξύ Φιλανδίας και Σουηδίας με ένα πλοίο καύσης LNG.


Η σημασία του ανεφοδιασμού και το πρώτο πρατήριο FISIKON στη Θεσσαλονίκη


Ένας από τους βασικούς λόγους που το Blue Corridor NGV Rally έχει καθιερωθεί την τελευταία επταετία είναι για να υπογραμμιστεί η ανάγκη διεύρυνσης και ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού CNG σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου στη συνέχεια να ενθαρρυνθεί και η αγορά αυτοκινήτων φυσικού αερίου. Και αυτό γιατί είναι σαφές ότι όταν οι οδηγοί αισθανθούν ασφαλείς σε ότι αφορά την επάρκεια και τη διάθεση του φυσικού αερίου κίνησης – όταν αισθανθούν δηλαδή ότι μπορούν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους με φυσικό αέριο όπου κι αν βρίσκονται – τόσο πιο γρήγορα θα αυξηθεί και ο στόλος τέτοιου είδους αυτοκινήτων.




Σε αυτό το πλαίσιο, η ΔΕΠΑ – σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ – υλοποιεί στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης. Ειδικότερα, μέχρι στιγμής οι καταναλωτές εντός Αττικής εξυπηρετούνται από το σταθμό τροφοδότησης στην Ανθούσα – ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση, εξυπηρετώντας ΔΧ και ΙΧ οχήματα. Επιπλέον, ένας δεύτερος σταθμός στα Άνω Λιόσια εξυπηρετεί αποκλειστικά λεωφορεία και απορριμματοφόρα, ενώ πρόσφατα, προστέθηκε ένας ακόμη νέος σταθμός για τους καταναλωτές, στο Δήμο Κηφισιάς (επί της λεωφόρου Κηφισίας).

Επιπλέον, στις 23 Οκτωβρίου εγκαινιάστηκε και το πρώτο πρατήριο FISIKON της Θεσσαλονίκης, στο Δήμο Πυλαίας (επί της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής), από τον οποίο απέκτησαν πλέον πρόσβαση στα οφέλη του FISIKON και οι Θεσσαλονικείς καταναλωτές. Παρόντες στα εγκαίνια ήταν ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου, καθώς επίσης και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Χάρης Σαχίνης.

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, τα εγκαίνια του πρώτου πρατηρίου φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη, αποτελούν ακόμη ένα σημαντικό βήμα στην πορεία εδραίωσης της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο στη χώρα μας, προσθέτοντας ότι η ΔΕΠΑ διευρύνει το φάσμα χρήσεων του φυσικού αερίου και εισάγει πλέον με επιτυχία στις ζωές και τους δρόμους των Ελλήνων πολιτών μία βιώσιμη και εφικτή εναλλακτική πρόταση στα συμβατικά καύσιμα. Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της ΔΕΠΑ τόνισε τη δέσμευση τη εταιρίας για την υλοποίηση του πλάνου ανάπτυξης των πρατηρίων.



Τι κερδίζουμε χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο στα αυτοκίνητά μας;


Το πρώτο και βασικό κέρδος για όποιον αποφασίσει να επενδύσει σε ένα όχημα που κινείται με CNG είναι οικονομικό. Για την ακρίβεια, ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι και 66% σε σχέση με τη χρήση ενός οχήματος βενζίνης.

Την ίδια στιγμή, η εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται δεν επηρεάζει την ταχύτητα του οχήματος. Είναι ενδεικτικό ότι ένα όχημα Audi A4 με καύσιμο φυσικού αερίου κατέχει πλέον θέση στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες, καθώς αναπτύσσοντας ταχύτητα σχεδόν 365 χλμ/ώρα τον Απρίλιο του 2009 ανακηρύχτηκε το ταχύτερο αυτοκίνητο φυσικού αερίου στον κόσμο.

Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι το φυσικό αέριο θεωρείται το «καθαρότερο» καύσιμο στον κόσμο. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σύγκριση με τη βενζίνη.

Οι αριθμοί αυτοί δεν είναι αμελητέοι, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη τους στόχους που έχουν τεθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη μείωση των ρύπων και τη βελτίωση της καθημερινότητας στις μεγάλες πόλεις.