Η τέχνη του παστουρμά «εδρεύει» στην Κοκκινιά

Η επιχείρηση ΜΙRAN μετράει πάνω από 90 χρόνια λειτουργίας, από τότε που ο Μιράν Κουρουνλιάν έφερε από την Κεσσάρεια της Καππαδοκίας, στην Κοκκινιά του Πειραιά, την τέχνη του παστουρμά και το σουτζούκι.

 

Σήμερα, η επιχείρηση έχει περάσει στα χέρια της τρίτης γενιάς και συγκεκριμένα στον Μιράν και στον Κρικόρ Κουρουνλιάν. Ο Μιράν βρίσκεται στο αλλαντοπωλείο της επιχείρησης, ενώ ο Κρικόρ στο εργαστήριο.

 

Στο αλλαντοπωλείο συναντήσαμε τον Μιράν, ο οποίος μας μίλησε για το εργαστήριο και τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής που χρησιμοποιούν μέχρι και σήμερα, την προσαρμογή της επιχείρησης στα νέα δεδομένα, το μυστικό της επιτυχίας, την πατέντα που έχουν κατοχυρώσει, αλλά και για το νέο τους κατάστημα και τα μελλοντικά τους σχέδια.

 

Το εργαστήριο ΜIRAN βρίσκεται μέχρι και σήμερα στην παλιά Κοκκινιά στον Πειραιά. Τι όμως έχει αλλάξει από τότε μέχρι σήμερα; Όπως μας είπε ο Μιράν: «Εκεί πρωτοξεκίνησε το 1950 και τώρα το έχουμε μεγαλώσει. Το εργαστήριό μας βρίσκεται σε ένα τριώροφο κτίριο περίπου 1.500 τ.μ. στο οποίο εξασφαλίσαμε καλύτερες συνθήκες υγιεινής σε σχέση με αυτές που υπήρχαν στο παρελθόν. Ωστόσο, oύτε και σήμερα υπάρχουν μηχανές, καθώς γίνονται όλα στο χέρι με τον παραδοσιακό τρόπο που φτιάχνονταν πριν από 90 χρόνια. Bέβαια, όπως είναι λογικό και ο αριθμός των υπαλλήλων μας αυξήθηκε, καθώς τώρα εργάζονται στην επιχείρησή μας 10 άτομα».

 

 

 

Στην επιχείρηση MIRAN παράγονται αποκλειστικά παστουρμάς και σουτζούκι. «Από αυτά βέβαια προέρχονται περίπου άλλα δέκα προϊόντα, τα οποία είναι είτε από διαφορετικά σημεία του ζώου ή από διαφορετικά ζώα», μας πληροφόρησε ο Μιράν.

 

Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα τα προϊόντα MIRAN διαθέτουν πιστοποιημένο σύστημα HACCP (Αξιολόγηση Κινδύνων και Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου). «Επιπλέον, διαθέτουμε ειδικό σύστημα ιχνηλασιμότητας», δήλωσε ο Μιράν. Και συνέχισε λέγοντας «Με το πρόγραμμα αυτό γνωρίζουμε από ποια φάρμα έχουμε παραλάβει το κρέας. Στη διαδικασία παραγωγής υπάρχουν κάποια στάδια, με το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα στάδια αυτά αποθηκεύονται στον υπολογιστή και έπειτα μπαίνουν στο προιόν με μία ετικέτα.

Δηλαδή, είναι σαν barcode, το οποίο έχει 20 αριθμούς και όταν τη σκανάρεις αναγράφει τα στάδια από τα οποία πέρασε το προιόν και τις ημερομηνίες. Αυτό το έχουμε και για δική μας ασφάλεια, δηλαδή αν συμβεί κάτι να βρούμε το προιόν και να το αποσύρουμε από την αγορά, αλλά να γνωρίζουμε και από ποιους προμηθευτές αγοράζουμε την πρώτη ύλη. Τώρα, ο καταναλωτής από την πλευρά του έχει τη δυνατότητα, βάζοντας στο κινητό του ή στον υπολογιστή του το νούμερο του προϊόντος να μάθει την ιστορία του».

 

 

 

Όμως η οικογένεια Κουρουνλιάν δεν σταμάτησε σε αυτό. «Προσπαθούμε συνεχώς να εξελισσόμαστε. Φτιάξαμε και ένα παστουρμά, ο οποίος είναι άοσμος. Δεν είναι άγευστος, απλώς τον τρως και δεν έχει αυτή την έντονη μυρωδιά μετά, για την οποία κάποιοι δεν τον προτιμούν. Αυτή την πατέντα δεν την έχουμε κατοχυρώσει για διάφορους λόγους. Αυτό όμως που έχουμε κατοχυρώσει, πριν από 6 μήνες, είναι ότι φτιάξαμε παστουρμά με βουβαλίσιο κρέας σε συνεργασία με τον Μπόρα από την Κερκίνη Σερρών, ο οποίος έχει τα βουβάλια. Αυτή μας την πατέντα την έχουμε κατοχυρώσει παίρνοντας χαρτί από τον ΟΒΙ (Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας)».

 

Ποιο είναι όμως το συγκριτικό πλεονέκτημα των αλλαντικών ΜΙRAN; «Είναι η σταθερά υψηλή ποιότητα που διατηρούμε στα προιόντα μας όλα αυτά τα χρόνια και η μεγάλη εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι πελάτες μας. Στο εμπόριο εάν κάνεις λάθος η αγορά δεν συγχωρεί. Εμάς η αγορά μας γνωρίζει εδώ και 100 περίπου χρόνια και γινόμαστε συνεχώς όλο και καλύτεροι. Αυτό σημαίνει ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν έχουμε κάνει πολλά λάθη. Το εμπόριο, βλέπετε, είναι περίεργο. Βγαίνουν πολλοί στο εμπόριο με σκοπό να κάνουν γρήγορα χρήματα. Εμείς δεν έχουμε σκοπό το κέρδος, αλλά την ποιότητα. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να έχουμε την καλύτερη ποιότητα, ένα πολύ καλό όνομα και τα χρήματα θα έλθουν», μας επισήμανε ο Μιράν.

 

Συνταγή επιτυχίας για την επιχείρηση είναι τα στελέχη της. Όπως μας διευκρίνισε ο Μιράν «Η συνταγή επιτυχίας της επιχείρησής μας είμαστε τα ίδια της τα στελέχη. Ο παππούς μου που έβαλε τις βάσεις, ο πατέρας μου που τις ενίσχυσε και τώρα εγώ με τον αδελφό μου που συνεχίζουμε το έργο τους».

 

Ο δρόμος μέχρι την επιτυχία για την επιχείρηση MIRAN δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα, καθώς τα εμπόδια που κλίθηκαν να προσπελάσουν ήταν αρκετά. Όπως μας δήλωσε ο Μιράν: «Όλα αυτά τα χρόνια συναντήσαμε πάρα πολλές δυσκολίες. Όταν είναι κάποιος μικρός σε μέγεθος, όλες οι δυσκολίες περνάνε από αυτόν. Είτε έχει σχέση με την απόκτηση πρώτης ύλης, είτε με το υγειονομικό είτε με το κράτος. Όταν είσαι μικρός σε «τρέχουν» όλοι. Απλώς και εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να είμαστε σωστοί σε όλους τους τομείς. Μία μεγάλη επιχείρηση που παράγει 100 προϊόντα, βάζει δέκα αυτοκίνητα με το λογότυπό της να γυρίζουν την Ελλάδα και βρίσκουν πελάτες. Εμάς που έχουμε περιορισμένα είδη, δεν μας συμφέρει αυτό, γιατί το κόστος μας θα αυξηθεί πολύ. Πρέπει λοιπόν, να πάρουμε το αμάξι μας, και με δικά μας έξοδα να πάμε, για παράδειγμα στην Αλεξανδρούπολη και να προωθήσουμε τα προϊόντα μας. Επειδή όμως το προιόν μας είναι καλό και έχουμε χτίσει ένα καλό όνομα, αυτό σιγά σιγά στήνεται».

Tα προϊόντα MIRAN μπορεί να τα βρει κάποιος σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, αλλά και στη Γερμανία και τη Γαλλία. «Φροντίζουμε σε κάθε πόλη να μην υπάρχουν πολλά μαγαζιά που να πουλούν τα προϊόντα μας. Δεν δίνουμε παντού, γιατί προσπαθούμε να κρατήσουμε το όνομά μας», πρόσθεσε ο ΜΙΡΑΝ. Ενώ, όποιος επιθυμεί μπορεί να τα δοκιμάσει στο μαγαζί ΜΙRAN στην οδό Ευριπίδου 45 στο κέντρο της Αθήνα, καθώς κάθε Σάββατο πραγματοποιούνται εκδηλώσεις γευσιγνωσίας.

 

Τέλος, ο Μιράν δεν παρέλειψε να μας μιλήσει και για τα μελλοντικά τους σχέδια «Αυτό που προσπαθούμε είναι να παράγουμε μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντος, αφήνοντας φυσικά ανέπαφη την ποιότητα. Επιπλέον, σε λίγες ημέρες ανοίγουμε ένα δεύτερο μαγαζί στο κέντρο του Πειραιά. Το νέο μας μαγαζί είναι πολύ σημαντικό για εμάς, γιατί νομίζω ότι είναι κάτι με το οποίο η τρίτη γενιά θα κλείσει τον κύκλο της. Ωστόσο, αυτό που επιδιώκουμε είναι σταδιακά να ανοίξουμε μαγαζιά MIRAN σε 3-4 σημεία στρατηγικού εμπορικού ενδιαφέροντος στην Αττική».

 

 

Πηγή: epixeiro.gr