Eurostat: Ο Πειραιάς στο top 5 των ευρωπαϊκών επιβατηγών λιμανιών


Μετά τον υγειονομικό εφιάλτη του 2020 η Eurostat καταγράφει ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης των ευρωπαϊκών λιμανιών. Το 2020 σημειώθηκε σημαντική μείωση κατά 45%.

Πιο συγκεκριμένα, σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16%, το 2021 φτάνοντας στα 267,9 εκατομμύρια από 230 εκατομμύρια το 2020, ποσοστό αύξησης 16,4%.

Ο αριθμός αυτός εξακολουθεί να είναι σημαντικά χαμηλότερος από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, όταν τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν το 2019 περίπου 418 εκατομμύρια επιβάτες, ποσοστό μείωσης 36% το 2021 σε σύγκριση με το 2019). Εξαίρεση αποτέλεσαν τα δύο ιταλικά λιμάνια το Πιομπίνο με αύξηση 2% και το Ισόλα ντ’ Ελμπα με 3%.

Το λιμάνι της Μεσίνας στην Ιταλία παραμένει στην κορυφή των επιβατικών λιμανιών της ΕΕ για το 2021, με 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Ακολουθεί το λιμάνι του Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια με 8,1 εκατομμύρια επιβάτες και τρία ελληνικά λιμάνια συμπληρώνουν τη λίστα: ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα.

Το 2021, τα λιμάνια που βρέθηκαν στο top 20 αντιπροσώπευαν πάνω από το 34% του αριθμού επιβατών στο σύνολο των κρατών – μελών της ΕΕ.

Εμπορική κίνηση

Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στα λιμάνια της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2020. Οι όγκοι όμως παραμένουν χαμηλότεροι από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η Ολλανδία διατήρησε την πρωτοκαθεδρία καθώς τα λιμάνια της διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους αγαθών αυξημένα κατά 32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020. Ακολουθούν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Το Ρότερνταμ με 435 εκατομμύρια τόνους, η Αμβέρσα με 216 εκατομμύρια τόνους και το Αμβούργο με 111 εκατομμύρια τόνους , διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021.

Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των τόνων φορτίου που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε περισσότερο στον Πειραιά κατά 10%, στο Αλχεθίρας της Ισπανία κατά 6% και στην Κλαϊπέντα στη Λιθουανία με -5%.

Αντίθετα, αυξήθηκαν τα διακινούμενα φορτία στο Ζεεμπρούγκε του Βελγίου κατά 27%) και στη Κοστάντζα της Ρουμανίας κατά 26%.