ΕΒΕΠ: Τα 7 «πρέπει» που θα απογειώσουν την κρουαζιέρα στον Πειραιά

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Τις ανησυχίες του για το μέλλον της κρουαζιέρας στον Πειραιά εξέφρασε το ΕΒΕΠ και ο Πρόεδρος του, κ. Βασίλης Κορκίδης, στα πλαίσια του πρόσφατου συνεδρίου με θέμα: «Ελληνικοί λιμένες κρουαζιέρας: καλές πρακτικές και διάδοση εμπειρίας».

Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας, της Υπουργού Τουρισμού, του ΟΛΠ, του Δήμου και της Περιφέρειας έθεσε πολλά βασικά ζητήματα που αφορούν τη διατήρηση του αριθμού αφίξεων και τη ποιοτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και την ίδια την πόλη.

 

Χωρίς γενικολογίες κατέθεσε τις προτάσεις – ενέργειες οι οποίες μπορούν - χωρίς ιδιαίτερα μεγάλο κόστος - να εφαρμοσθούν και να επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι ενέργειες αυτές μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

 

1. Οργάνωση λιμενικού «cluster» που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστεί το κρουαζιερόπλοιο με παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλή προσφερόμενη τιμή και με κοινό marketing.

2. Δημιουργία και προώθηση ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που στοχεύει στην τουριστική παρουσίαση του Πειραιά (καταστήματα, μουσεία, ιστορία κ.ά.)

3. Φυσική παρουσία στο χώρο άφιξης κατά την αποβίβαση των επιβατών, ανθρώπων  που θα προτείνουν, θα ενημερώνουν και θα προωθούν τους επιβάτες στην πόλη.

4. Κατασκευή διαδραστικών τουριστικών πινακίδων «beacons» στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, που θα συνδέονται με την εφαρμογή GPS.

5. Δημιουργία διαγράμμισης τουριστικής κυκλικής διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα.

6. Οργάνωση «happenings» στο χώρο του λιμανιού με μπάντες, παραδοσιακούς χορούς, με διαφήμιση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και γαστρονομίας.

7. Παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με γνωστές διεθνώς, αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες στα αγγλικά, για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
Ευθύνη όλων των φορέων θα πρέπει να είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παραπάνω ενεργειών να έχει ολοκληρωθεί πολύ πριν την οργάνωση των εκδηλώσεων για την «Ευρωπαϊκή Ημέρα  Ναυτιλίας» που θα φιλοξενηθεί στην πόλη του Πειραιά το 2015.

 

Στην επιστολή του, ο ίδιος Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κΒασίλης Κορκίδης, αναφέρει τα ακόλουθα:

«Η φετινή αύξηση του αριθμού προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων και επιβατών στα ελληνικά λιμάνια, δεν πρέπει να μας ξεγελάσει, αφού οφείλεται στην αλλαγή δρομολογίων, λόγω των αναταραχών στην Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Το πολεμικό κλίμα στην Ανατολική Μεσόγειο είναι δεδομένο ότι θα έχει επιπτώσεις και για την Ελλάδα το 2014 με μείωση των διερχόμενων επιβατών κατά περίπου 25%.

Οι παγκόσμιοι παίκτες της κρουαζιέρας αποφάσισαν ήδη να μειώσουν τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων στη Μεσόγειο κατά 20% και να στραφούν στις αναδυόμενες αγορές της Βόρειας Ευρώπης και της Άπω Ανατολής, στέλνοντας κατά τη διάρκεια του χειμώνα, 24 κρουαζιερόπλοια στην Ασία, με στόχο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των Αυστραλών, Ρώσων και Κινέζων τουριστών.

Η παγκόσμια κρουαζιέρα των 21 εκατ. επιβατών έχει την πολυτέλεια να αλλάζει ρότα όποτε χρειάζεται και να ταξιδεύει ταχύτατα σε μαζικού κέρδους τουριστικές αγορές. Για να διατηρήσουμε λοιπόν τα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια και νησιά, αλλά και για να διεκδικήσουμε μέρος της κρουαζιέρας της Βενετίας, επιβάλλεται να γίνουμε οικονομικά πιο ανταγωνιστικοί και ποιοτικά καλύτεροι.

Τέλος, τονίζω ότι είναι επιεικώς απαράδεκτη η συνεχιζόμενη παράληψη εκπροσώπησης του ΕΒΕΠ και κατά συνέπεια του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά, του πρώτου τη χώρα προορισμού κρουαζιέρας, στο ΔΣ του ΟΛΠ, χωρίς μάλιστα καμία απολύτως αποζημίωση, αλλά με δικαίωμα άποψης και ψήφου.»