ΕΥΑ ΖΑΧΙΩΤΗ: Η νεαρή υποψήφια της ΝΔ στην Β’ Πειραιά στο Piraeuspress.gr!

Συνέντευξη στο Piraeuspress.gr παραχώρησε η νεαρή υποψήφια της Νέας Δημοκρατίας, Εύα Ζαχιώτη.

Η Εύα Ζαχιώτη, που είναι εκ νέου υποψήφια στην Β’ Πειραιά, απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια σε 10 κρίσιμα ερωτήματα.

Αναλυτικά η συνέντευξη: 

Εύα πες μας δυο λόγια για σένα, να σε γνωρίσουμε λίγο καλύτερα. Πού γεννήθηκες, σε ποια γειτονιά μεγάλωσες, πού πήγες σχολείο, που σπούδασες, τι δουλειά κάνεις κλπ κλπ..

Γεννήθηκα στο Μαρούσι, όπου ζούσαν οι γονείς μου, μεγάλωσα όμως σε μια όμορφη και πολύβουη γειτονιά στη Νίκαια, τόπο καταγωγής της μητέρας μου, στην οποία μετακομίσαμε αργότερα. Πήγα σχολείο στο Μιχαλοπούλειο, ένα ιστορικό σχολείο του Πειραιά, που μετά λύπης μου πληροφορήθηκα ότι έκλεισε μετά από 83 χρόνια λειτουργίας, αλλά και σε δημόσια σχολεία της Νίκαιας και του Κορυδαλλού. Σπούδασα Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Οικονομικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, όπου και συνέχισα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας. Ολοκλήρωσα τη μετεκπαίδευσή μου σε Παρίσι και Λουξεμβούργο. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνέχισα τις σπουδές μου στη Δημοσιογραφία και στην Επικοινωνία. Από το 2010 ασχολούμαι με τα κοινά, στο δήμο της Νίκαιας, ενώ αυτή είναι η δεύτερη φορά που είμαι υποψήφια στις βουλευτικές εκλογές. Έχω εργαστεί στο Υπ. Εξωτερικών, στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών ενώ σήμερα εργάζομαι ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Ειδικός επί θεμάτων ΕΕ & Διεθνών Σχέσεων, στον ιδιωτικό τομέα, έχοντας παράλληλη ενασχόληση με τη δημοσιογραφία

  1. Τι κάνει ένα νέο άνθρωπο, μια νέα γυναίκα σαν εσένα, να θέλει να εμπλακεί στο στίβο της πολιτικής, ιδιαιτέρως δε σε μια τόσο δύσκολη περίοδο;

Είναι ένα ερώτημα, το οποίο συνεχώς μου απευθύνουν, ιδίως νέα παιδιά της ηλικίας μου, τα οποία έχουν βαρεθεί να ακούν κλισέ πολιτικούς λόγους ή ακόμα χειρότερα νιώθουν απέχθεια προς οτιδήποτε αφορά την πολιτική. Η απάντησή μου είναι πάντα ίδια: Το να κρίνει κανείς την πολιτική κατάσταση από την ασφάλεια του καναπέ του, είναι η πιο εύκολη λύση. Αν δε μας αρέσει κάτι και θέλουμε να αλλάξουμε τη δεδομένη κατάσταση, ο μόνος τρόπος είναι η συμμετοχή! Αντιλαμβάνομαι τη θέση κάποιων να απέχουν συνειδητά ως διαμαρτυρία, όμως οι αποφάσεις θα παρθούν με ή χωρίς εμάς. Προσωπικά δεν θέλω να αποφασίζουν άλλοι για εμένα, οπότε επιθυμώ να εξαντλήσω κάθε δημοκρατικό δικαίωμα που μου παρέχει η πολιτεία, όχι μόνο μέσω της ψήφου, αλλά και μέσω ενεργής συμμετοχής, προσφέροντας τη γνώση και την εμπειρία μου προκειμένου να αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο.

  1. Εάν ήσουν για μια μέρα «υπερυπουργός», ποιες θα ήταν οι πρώτες 5 παρεμβάσεις που θα έκανες στη Β’ Πειραιά;

Επενδύσεις

Επενδύσεις

Επενδύσεις

Επενδύσεις

Επενδύσεις

Η ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι κινητήριος μοχλός της οικονομίας. Η ανάπτυξη μπορεί να έρθει μέσω επενδύσεων, κάτι στο οποίο όμως μοιάζει να υστερούμε σημαντικά. Η άρση της γραφειοκρατίας θα ήταν mustστις πρώτες δράσεις που θα αναλάμβανα ως «υπερυπουργός» προκειμένου οι επενδύσεις να μπορέσουν επιτέλους να γίνουν πραγματικότητα. Κίνητρα φορολογικά και όχι μόνο για να ανθίσει η ιδιωτική πρωτοβουλία, μόνος τρόπος για να γίνει η χώρα, εν γένει, παραγωγική. Θα καθιστούσα τον Πειραιά ιδανικό χώρο προσέλκυσης ελληνικών και ξένων κεφαλαίων, φέρνοντάς τον στο επίκεντρο του παγκόσμιου τουριστικού ενδιαφέροντος, μιας και διαθέτει στρατηγική θέση, για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον διεθνή funds. Μετατροπή της Β’ Πειραιά, σε κέντρο επιχειρηματικότητας για ελληνικές και ξένες ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά και εταιρείες τεχνολογίας αιχμής. Μια σύγχρονη θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων, με τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για Startups. Ένα σύγχρονο κέντρο καινοτομίας. Όλα τα παραπάνω έχουν σα φυσικό επακόλουθο τη δημιουργία θέσεων εργασίας, λύνοντας το σημαντικότερο πρόβλημα της περιφέρειας, την ανεργία. Φυσικά δε θα παρέλειπα να αναβαθμίσω την ποιότητα ζωής των κατοίκων μιας και η πόλη στην οποία ζούμε, πρέπει να προσφέρει απόλαυση και να εξυπηρετεί αυτούς που διαβιούν σε αυτή. Η αισθητική λοιπόν, απαραίτητη συνθήκη της καθημερινότητας, θα βελτιωνόταν σημαντικά μέσω της καταλυτικής ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, προσφέροντας επίσης ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα.

Ίσως δε χρειάζεται να είναι κάποιος «υπερυπουργός», για να κάνει το αυτονόητο. Δεν είναι όλα θέμα μόνο χρημάτων αλλά κυρίως συνετής διαχείρισης. Χαρακτηριστικά, στα χρόνια του μνημονίου χάθηκαν εκατομμύρια ευρώ, κυρίως όμως έμειναν αδιάθετα πακέτα χρηματοδότησης, λόγω κακής διαχείρισης, μιας και η Ελλάδα έχει τη μικρότερη απορροφησιμότητα ευρωπαϊκών κονδυλίων.

  1. Τι απαντάς στις νέες και τους νέους του Περάματος, της Σαλαμίνας, της Νίκαιας, της Δραπετσώνας και των υπόλοιπων γειτονιών της Β’ Πειραιά στο ερώτημα «πότε θα βρω δουλειά»; Υπάρχει άραγε απάντηση;

Ζώντας στην ίδια περιοχή και χώρα εν γένει, θα ήθελα να τους πω ότι έχω αντιμετωπίσει και η ίδια αρκετές φορές το ίδιο πρόβλημα. Η μόνη λύση για κάθε νέο, είναι να πάψει να περιμένει από το Κράτος ή από κάποιον άλλον τη λύση. Μόνο αυτό θα μπορέσει να μας αποδεσμεύσει από τις εξαρτήσεις από κόμματα και τις πελατειακές σχέσεις. Η κρίση αν μη τι άλλο πρέπει να μας δίδαξε ότι το όνειρο του «δημοσίου υπαλλήλου» όχι μόνο δεν είναι βιώσιμο για το κράτος που συνεχώς βουλιάζει εις βάρος του ιδιωτικού τομέα που ασφυκτιά αλλά κυρίως καθιστά εμάς τους ίδιους ανήμπορους και έρμαια των κυβερνήσεων και των κομματαρχών. Η συνεχής επιμόρφωση και εμπλουτισμός του βιογραφικού μας μπορεί να μας καταστήσει δυνατούς στην ολοένα και αυξανόμενα απαιτητική νέα αγορά και τα νέα δεδομένα. Η γνώση είναι κλειδί για να καταστήσει τον κάθε άνθρωπο ανεξάρτητο και αυτόνομο. Από εκεί και πέρα η επιμονή είναι σημαντικός παράγοντας επιτυχίας. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των βιογραφικών και των επιχειρήσεων των οποίων την πόρτα χτυπήσουμε τόσες περισσότερες οι πιθανότητες για ανεύρεση εργασίας. Ανταγωνιστικό βιογραφικό η λύση και φυσικά… ο επιμένων νικά! 

  1. Είσαι υπέρ ή κατά της κατασκευή γέφυρας που να ενώνει Πέραμα και Σαλαμίνα, δεδομένων των χιλιάδων μετακινήσεων που γίνονται καθημερινά;

Η κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης είναι ένα έργο που θα ανακουφίσει συμπολίτες μας που χρησιμοποιούν καθημερινά τη γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα, καθιστώντας γρηγορότερη και φθηνότερη τη μετακίνησή τους, δημιουργώντας παράλληλα, μια νέα πηγή εσόδων για το δήμο Περάματος. Το σχέδιο είναι αρκετά μεγαλόπνοο, δεδομένου ότι πρόκειται για τη δεύτερη σε επιβατική κίνηση πορθμειακή γραμμή στην Ευρώπη, μετά τη γραμμή Ντόβερ – Καλέ (Αγγλία – Γαλλία), με ~12 εκ. οχήματα και ~6 εκ. επιβάτες να μετακινούνται περίπου ανά έτος. Απ’ όσο γνωρίζω τον Ιούνιο εγκρίθηκε διαγωνισμός από το Υπ. Οικονομίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή της, που έληξε λίγες μέρες πριν. Το ζητούμενο είναι κατά πόσο εν μέσω αλλεπάλληλων εκλογικών αναμετρήσεων και πολιτικής αστάθειας μπορούν να υλοποιηθούν τόσο κρίσιμα έργα υποδομών…

 Έχεις άποψη για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου Α’ και Β’ Πειραιά; Το θέμα της Formula1 κόλλησε; Τι άλλες εναλλακτικές άραγε υπάρχουν-εάν υπάρχουν εν μέσω κρίσης!

Η αξιοποίηση και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου είναι ένα έργο που θα αλλάξει άρδην όχι μόνο αισθητικά τον Πειραιά κυρίως όμως θα αναβαθμίσει την περιοχή προσφέροντας άμεσα και μετρήσιμα οφέλη. Συγκεκριμένα για τη Formula 1 η προηγουμένη κυβέρνηση της ΝΔ είχε φτάσει ένα βήμα πριν την υλοποίηση του μεγαλεπήβολου σχεδίου, το οποίο σύμφωνα με μελέτες θα δώσει οργανωμένο χώρο πρασίνου έκτασης 200 στρεμμάτων, ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα κυρίως όμως θα δώσει εργασία σε 8.500 άτομα. Δυστυχώς μεταξύ πολλών άλλων επενδύσεων κόλλησε και η δημιουργία της πίστας F1 για την οποία απευθύνει δραματική έκκληση μέσω επιστολής ο ιδιωτικός φορέας που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου χωρίς όμως αποτέλεσμα, αφού δεν υπάρχει ενδιαφέρον ή κινητοποίηση τη στιγμή που η χώρα αποζητά εναγωνίως ξένα κεφάλαια και η συγκεκριμένη περιοχή πλήττεται σφοδρά από την ανεργία.  Δεν μπορώ να φανταστώ πολλές εναλλακτικές σε μια χώρα που δυστυχώς γίνεται απωθητική σε ξένες επενδύσεις και οποιαδήποτε ιδιωτική πρωτοβουλία τείνει να δαιμονοποιηθεί…

Με τα αθλητικά ασχολείσαι; Θα θέλαμε να ξέρουμε ποια ομάδα υποστηρίζει η Εύα! Όχι γιατί αποτελεί κριτήριο ψήφου, αλλά για να σε γνωρίσουμε καλύτερα.

Θα στεναχωρήσω ίσως τους φίλους Πειραιώτες γιατί έχω επιλέξει την ομάδα του Παναθηναϊκού, ωστόσο θα με συγχωρήσουν καθώς εκτός από Πειραιώτισσα είμαι και κατά 50% Αθηναία από την πλευρά του πατέρα μου J

Η κατάσταση που επικρατεί σε ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας, το Γενικό Κρατικό Νίκαιας είναι γνωστή… Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να αλλάξει αυτή η απάνθρωπη κατάσταση που επικρατεί στις εφημερίες εν καιρώ μνημονίου;

Η υγεία είναι αγαθό πρώτιστης προτεραιότητας που πρέπει να διαφυλαχθεί, ιδίως όταν αναφερόμαστε σε συμπολίτες μας, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, με δυσχέρεια πρόσβασης σε αυτή. Τα κονδύλια για την υγεία και την παιδεία που διαθέτει μια χώρα αντανακλούν άλλωστε και το βαθμό πολιτισμού της. Ωστόσο στην περίοδο την οποία διανύουμε, στην ουσία με σχεδόν μηδενικά κονδύλια για το οτιδήποτε, φαντάζει ακόμα και το αυτονόητο αυτό αγαθό, ως πολυτέλεια. Σε ένα κράτος που αδυνατεί πλέον να ανταπεξέλθει, πρέπει να βρεθούν νέα βιώσιμα μοντέλα, προκειμένου να αναδιοργανωθούν και πάλι τα νοσοκομεία, διοικητικά και οικονομικά μέσω μιας εκ βάθρων εξυγίανσης. Εξοικονομώντας από δημόσιες σπατάλες προκειμένου να δοθούν πόροι εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη.

Ποια είναι η εικόνα που έχεις για τις αγορές της Β’ Πειραιά; Κινείται η αγορά στον Κορυδαλλό, το Κερατσίνι, τη Νίκαια;

Δυστυχώς οι τοπικές αγορές έχουν πληγεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και εδώ επανερχόμαστε πάλι στο θέμα των επενδύσεων και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Για να μην είμαστε παντελώς απαισιόδοξοι, παρατηρώ αρκετές νέες επιχειρήσεις να ανοίγουν, το δυσάρεστο όμως είναι ότι η πλειονότητα αυτών δεν έχουν μεγαλύτερο του έτους κύκλο ζωής. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ στα επιμελητήρια υπάρχουν συνεχώς αιτήσεις ενάρξεως επιχειρήσεων, την ίδια στιγμή άλλες τόσες περιμένουν για διακοπή. Ο εμπορικός κλάδος αργοπεθαίνει και οι απανωτές εκλογικές αναμετρήσεις έδωσαν τη χαριστική βολή. Αν δεν κάνουμε κάτι προκειμένου να δοθούν κίνητρα και να ενισχύσουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την «καρδιά», της οικονομίας, η χώρα θα γίνει σύντομα μια χώρα μόνο ανέργων και συνταξιούχων που θα πρέπει να συντηρούν τους δημοσίους υπαλλήλους.  

Έχεις συναντηθεί με τον Μητροπολίτη Νικαίας κ. Αλέξιο; Έχει βοηθήσει η Μητρόπολη στην ανακουφίσει των χιλιάδων συνανθρώπων μας της Β’ Πειραιά που στην κυριολεξία δεν μπορούν να εξασφαλίσουν πλέον ούτε τα βασικά αγαθά;

Φυσικά έχω επισκεφθεί τη Μητρόπολη Νίκαιας και είχα τη χαρά να γνωρίσω το Μητροπολίτη κ. Αλέξιο από κοντά! Η επίσκεψη στην Ιερά Μητρόπολη κάτι το οποίο συνιστώ στον καθένα μας, είναι ένα πραγματικό μάθημα ζωής. Η επαφή με την σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες συμπολίτες μας είναι αρχικά ένα τρανταχτό σοκ που μας κάνει να αντιληφθούμε την αληθινή ουσία της ζωής, τα πραγματικά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα η συγκίνηση από την προσπάθεια ανακούφισης των συμπολιτών μας και το έντονο αίσθημα αλληλεγγύης, είναι κάτι που δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο. Δεν μπορώ, παρά να  θαυμάζω τους ανθρώπους που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους, σε ένα τόσο «ιερό» σκοπό. Τα νούμερα εξ’άλλου είναι συγκλονιστικά: 1.200 μερίδες ημερησίως διανέμονται στα συσσίτια της Μητρόπολης, ενώ χιλιάδες παιδιά απολαμβάνουν κάθε χρόνο τις διακοπές τους στις κατασκηνώσεις της.