Η «Μαρία Πενταγιώτισσα» με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη συνεχίζει την περιοδεία με νέους σταθμούς

 

5Η ΕΠΟΧΗ

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2019

ΜΠΟΣΤ

ΜΑΡΙΑ ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΙΣΣΑ

 

«…Αυτή η παράσταση, έχει την ξεγνοιασιά του παιδιού που προσμένει το καλοκαίρι, για να περάσει όσο μπορεί τις ώρες του χαρούμενες. Είναι οικεία στο θεατή γιατί φωτογραφίζει με κωμικό τρόπο όλα τα στραβά και τα ανάποδα της εποχής μας».

«…Ο Καρατζογιάννης έκανε μερικές επεμβάσεις για να εκσυγχρονίσει το κείμενο, αλλά δεν το πρόδωσε. ‘Ετσι, έστησε μια παράσταση με γνήσιο μποστικό ύφος και ήθος και έβγαλε με σοβαρότητα όλη τη γελοιότητα της στρεβλής πολιτιστικής μας ταυτότητας!»

«… Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μέσα από μια εξαιρετικά επιτυχημένη μεταμφίεση – μεταμόρφωση αντιμετωπίζει το ρόλο του με μια εξαιρετική σοβαρότητα και λεπτότητα, γεγονός που επιτρέπει να ξεδιπλώσει τις πτυχές της Πενταγιώτισσας».

Με τα ευνοϊκά σχόλια των κριτικών και το θερμό χειροκρότημα του κοινού στις αποσκευές της η «Μαρία Πενταγιώτισσα» που σκηνοθέτησε ο Μάνος Καρατζογιάννης συνεχίζει με επιτυχία το ταξίδι της σε όλη την Ελλάδα προσφέροντας μας μια από τις καλύτερες παραστάσεις του φετινού καλοκαιριού. Στην εμβληματική κωμωδία του Μποστ τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Μαρίας κρατά ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης και της εγγονής Μαρίτσας  η Βίκυ Σταυροπούλου.

 

Γραμμένο στα 1982 είναι ένα από πιο αστεία, σχεδόν σπαρταριστά έργα του ελληνικού ρεπερτορίου, γραμμένο στον προσφιλή του 15σύλαβο. Μια ξεκαρδιστική παρωδία ηθών βασισμένη σε ένα από τα γνωστά παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας εμπνευσμένο από αληθινά περιστατικά.

Η Μαρία η Πενταγιώτισσα, κατά κόσμον Μαρία Δασκαλοπούλου, ήταν γνωστή στο χωριό της – Πενταγιοί Φωκίδας – για τις ερωτικές της περιπέτειες. Εραστές και αγαπητικοί δημιουργούσαν συχνά επεισόδια, ενώ η ίδια θεωρείται μέχρι σήμερα μία από τις πρώτες φεμινίστριες στην Ελλάδα.

Ο λαός τραγούδησε την ομορφιά της και τα ερωτικά της καμώματα: «Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και στο Χρισσό κριάρια / και στης Μαρίας την ποδιά σφάζονται παληκάρια.. Μαρίτσα Πενταγιώτισσα, μωρή δασκαλοπούλα, / εσύ τα ’καμες ούλα!».

Με όχημα την ιστορία της θρυλικής Μαρίας του τόπου μας ο Μποστ και πάντα «σε ζωντανή σύνδεση» σαρκάζει τους θεσμούς και αμφιβάλλει για τη νέα κοινωνική πραγματικότητα.

 

Αυτό το «Μποστάνι» τα έχει όλα…

Πάνε εξήντα χρόνια ακριβώς από τότε που ο Μποστ παρουσίασε στη στήλη του με τον τίτλο «Το μποστάνι του Μποστ», τους τρεις χαρακτηριστικότερους ήρωες του: Μαμά Ελλάς, Πειναλέων και Ανεργίτσα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο διατρέχουν το σύνολο του έργου του μέχρι και το 1995 που γράφει και το τελευταίο του θεατρικό έργο.

Διαβάζοντας ξανά σήμερα το έργο του Μέντη Μποσταντζόγλου αντιλαμβάνεται κανείς αμέσως τι είναι αυτό που κινητοποίησε τη νεαρή τότε Λούλα Αναγνωστάκη – που σφράγισε τη μετέπειτα νεοελληνική δραματουργία- να γράψει το πρώτο της ουσιαστικά δημοσιευμένο κείμενο, στην Επιθεώρηση Τέχνης του 1962, αναφορικά με το πρώτο του σχεδόν θεατρικό έργο Όμορφη Πόλη υπερισπιζόμενη την ποιητικότητα και το σουρεαλισμό της θεατρικής γραφής του Κωνσταντινοπολίτη καλλιτέχνη.

Μοναδική μορφή στην ελληνική τέχνη και τα γράμματα ο Χρύσανθος Μέντης Μποσταντζόγλου, κατά συντομογραφία Μποστ – σκιτσογράφος, εικονογράφος, γελοιογράφος, ζωγράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, σατυρικός αρθρογράφος – κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντελώς αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος και μια βαθιά προσωπική σχέση με τις λέξεις που αποκτούσαν αυτονομία ως σχόλια αυθύπαρκτα η κάθε μια, χρησιμοποιώντας την καθαρεύουσα σε ακραία σύνταξη για να υπογραμμίσει την ημιμάθεια της εποχής του.

Το έργο του Μποστ τα έχει όλα: χιούμορ, συγκίνηση, πολιτικό στοχασμό, αγάπη για τους ανθρώπους, μα κυρίως δυο στοιχεία συχνά αντικρουόμενα στη νεοελληνική συνείδηση: τη λαϊκότητα και τη λογιοσύνη. Μπορεί να πει με λίγα πολλά και να θίξει με τη φαινομενική αλαφράδα του βαθιά ζητήματα του καιρού μας.

Παίζουν: 

ΧΡΗΣΤΟΣ  ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | ΒΙΚΥ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ | ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ | ΜΕΛΕΤΗΣ  ΗΛΙΑΣ | ΑΡΓΥΡΗΣ  ΑΓΓΕΛΟΥ | ΧΑΡΗΣ  ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ| ΔΑΝΑΗ  ΜΠΑΡΚΑ | ΓΙΩΡΓΟΣ  ΔΕΠΑΣΤΑΣ | ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΣΚΕΥΗΣ | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΜΙΤΣΑΚΗΣ

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία  ΜΑΝΟΣ  ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ,  Σκηνικά  ΓΙΑΝΝΗΣ  ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ,  Κοστούμια ΒΑΝΑ  ΓΙΑΝΝΟΥΛΑ, Μουσική  ΘΥΜΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Φωτισμοί ΝΙΚΟΣ  ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ, Χορογραφίες – Κινησιολογία ΒΡΙΣΗΙΣ ΣΟΛΩΜΟΥ

Προπώλησηviva.gr

Πληροφορίες:  6973303041 | 6972776991 | 5seasonart@gmail.com

Μποστ «ΜΑΡΙΑ ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΙΣΣΑ»  2019

Σκηνοθεσία Μάνος Καρατζογιάννης

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

«Δεν είναι η πρώτη φορά που η θεατρική μας παροικία ασχολείται και προβληματίζεται με τα έργα του Μποστ. Γράφω προβληματίζεται γιατί χωρίς μελέτη, στρατηγική διδασκαλίας, αυτός ο μεγαλοφυής ιδιόμορφος σατιρικός συγγραφέας υπάρχει περίπτωση (και έχει αποδειχτεί στη σκηνική πράξη) να παραποιηθεί και να προδοθεί (…).
Η «Πενταγιώτισσα» έχει συχνά παρασταθεί και τώρα που την ανέβασε με σεβασμό και σοβαρότητα ο Μάνος Καρατζογιάννης ακόμη ισχύει και η σατιρική θερμοκρασία της και οι στόχοι της. Το στοίχημα με τα έργα του Μποστ κερδίζεται όταν οι ερμηνείες και κυρίως η σκηνοθεσία αποφύγουν τον πειρασμό της υπερβολής και της εξωτερικής διακωμώδησης. Ο Μποστ πρέπει να παίζεται σοβαρά χωρίς ίχνος υπονόμευσης προσώπων και πράξεων. Το κωμικό πρέπει να προκύπτει από την άκρα σοβαρότητα της μιμήσεως. Ο Καρατζογιάννης έκανε μερικές επεμβάσεις για να εκσυγχρονίσει το κείμενο, αλλά δεν το πρόδωσε. ‘Ετσι, έστησε μια παράσταση με γνήσιο μποστικό ύφος και ήθος και έβγαλε με σοβαρότητα όλη τη γελοιότητα της στρεβλής πολιτιστικής μας ταυτότητας!
Οι συνεργάτες του στα σκηνικά ο Γιάννης Αρβανίτης, στα κοστούμια η Βάνα Γιαννούλα, στους φωτισμούς ο Σωτηρόπουλος, στην έξοχη μουσική ο Θύμιος Παπαδόπουλος και στη χαριτωμένη χορογραφία Βρ. Σολωμού έδωσαν το θαυμάσιο πλαίσιο για να θριαμβεύσει πράγματι ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης (Μαρία του μύθου), η σπιρτόζα Βίκυ Σταυροπούλου (Μαρία επίγονος), ο πάντα ισορροπημένος Δημ. Μαυρόπουλος, ο απολαυστικά καίριος Ηλίας Μελέτης, ο λιτός Αργύρης Αγγέλου, η συνεχώς ανερχόμενη Δανάη Μπάρκα, ο γουστόζος Χ. Γρηγορόπουλος, ο ευέλικτος τυπίστας Αχ. Σκεύης, ο Καμιτσάκης καίριος και ο έξοχος τύπος που έπλασε ο Γιώργος Δεπάστας»

 

Κώστας Γεωργουσόπουλος, ΤΑ ΝΕΑ, 15/7/19

 

«Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ερμηνεύει τον ομότιτλο και βασικό γυναικείο ρόλο του έργου στην παράσταση που μεταφέρει στη σκηνή ο Μάνος Καρατζογιάννης – η περιοδεία ξεκίνησε. Ο κωμικός ηθοποιός μέσα από μια εξαιρετικά επιτυχημένη μεταμφίεση – μεταμόρφωση ξεφεύγει από κάθε αρνητική και περιπαιχτική διάθεση. Αντιμετωπίζει το ρόλο του με μια εξαιρετική σοβαρότητα και λεπτότητα, γεγονός που επιτρέπει να ξεδιπλώσει τις πτυχές της Πενταγιώτισσας. Δεν είναι ο άνδρας που ντύνεται γυναίκα, αλλά ο υποκριτής που παίζει ένα ρόλο του αντίθετου φύλου, όπως θα έπαιζε οποιονδήποτε άλλον. Έχει μέτρο. Δεν παριστάνει ούτε μιμείται, κι αυτό είναι μια επιτυχία δική του και της σκηνοθετικής γραμμής.
Το κείμενο του Μποστ, έξυπνο, σύγχρονο, ρευστό, καυστικό, με χιούμορ και ενσωματωμένο το πολιτικό σχόλιο, εντάσσεται από τον Μάνο Καρατζογιάννη μέσα σ’ ένα σύγχρονο τοπίο, εκείνο της ζωντανής τηλεοπτικής αναμετάδοσης. Με τον τρόπο αυτό ενώνεται επί σκηνής, το παρόν με το παρελθόν, σε μια γρήγορη παράσταση, με ζωντάνια και ρυθμό.
Η Βίκυ Σταυροπούλου, που ανήκει στο «τώρα» της παράστασης, ως εγγονή της Πενταγιώτισσας ξεδιπλώνει τη δική της θεατρική εμπειρία, μαζί με τους δύο «δημοσιογράφους», τον Αργύρη Αγγέλου και τη Δανάη Μπάρκα με τη σπιρτοζα αμεσότητα της. Ξεχωρίζουν ο Μελέτης Ηλίας, ηθοποιός με γερές βάσεις, και ο διαρκώς εξελισσόμενος Γιώργος Δεπάστας.
Έχει μια σχεδόν χειρουργική ακρίβεια η πένα του Μποστ και μια αποδεδειγμένη διαχρονικότητα, την οποία ευτυχώς, δεν προδίδει η παράσταση».

Μυρτώ Λοβέρδου, Το Βήμα της Κυριακής, 7/7/19

 

«Το συγκεκριμένο έργο του Μποστ στη δραματουργική επεξεργασία Μάνου Καρατζογιάννη, παρά το αστείστικο ή σπαρταριστό style, φωτίζει τον πολιτικό στοχασμό και όχι μόνο, του σκιτσογράφου, στιχουργού, ζωγράφου και θεατρικού συγγραφέα Μποστ. Ο χαρισματικός αυτός δημιουργός, πάντα «σε ανοιχτή σύνδεση», στηλιτεύοντας τους εκάστοτε θεσμούς, καυτηριάζει την όποια πραγματικότητα διαμορφώνεται, εμφορούμενη από τα δικά της απειλητικά / παρακμιακά γνωρίσματα. Ο σκηνοθετικός άξονας στηρίζεται στην απαραίτητη διαφοροποίηση στοιχείων, που αποτυπώνουν καθαρά την τωρινή οικονομικοκοινωνική κατάσταση. Αυτό αποδεικνύει και το διαχρονικό χαρακτήρα του θεατρικού έργου, 36 χρόνια μετά τη συγγραφή του. Ο Μάνος Καρατζογιάννης προβάλλει ακριβοδίκαια την κριτική ματιά του χαρισματικού Μποστ, σχετικά με την αγάπη του για τον άνθρωπο- μετέωρο σε ένα χαώδη κόσμο. Ο θεατής σαφώς αντιλαμβάνεται την ευρεία γκάμα των συναισθημάτων και των ψυχογραφικών κλιμακώσεων, που χειμαρρωδώς παράγονται κατά τη διάρκεια της πλοκής. Αλλά παράλληλα διακρίνει και τη συγκρουσιακή σχέση ανάμεσα στη λαϊκότητα και τη λογιοσύνη, κάτι που χαρακτηρίζει τον προβληματισμό του συγγραφέα, στο έργο του συνολικά. Η εικονοποιία της εποχής πετυχαίνεται άλλοτε με τρόπο αφαιρετικό και άλλοτε με πληθώρα εντυπώσεων / παραστάσεων, δίνοντας σε αυτή την παρωδία ηθών, διπλό δραματικό επίπεδο θεατρικότητας. Ο βουκολικός χαρακτήρας και η σκηνική δράση / μεταφορά στο σημερινό κοινωνικοπολιτικό σύστημα, επισφραγίζουν το ποιοτικό υπόβαθρο της σκηνοθετικής πρόθεσης. Η ικανότητα του Μποστ να ψέγει με σατιρικό ύφος και ελαφράδα, θέματα σοβαρά της επικαιρότητας, αποτυπώνεται με γνήσιο «βλέμμα», από την πειστική απόπειρα του σκηνοθετικού προσανατολισμού. Δεμένη ομάδα ηθοποιών με συνέπεια και υποκριτικό ήθος, πρισφέρουν μια ολοκληρωμένη δουλειά.
Απολαυστικός ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ως όμορφη / σκανδαλώδης Μαρία, χωρίς υπερβάσεις ή πομπώδικες συμπεριφορές, πάντα βέβαια μέσα στο κλίμα της διακωμώδησης των αναχρονιστικών στερεοτύπων και της αστικής υποκρισίας. Αδούλωτο πνεύμα που δεν υπολογίζει περιορισμούς, σε ένα καθεστώς παραλογισμού και εκμετάλλευσης που ξεχωρίζει για την αδικία του απέναντι στο λαϊκό και απλοϊκό άνθρωπο, σε οποιοδήποτε χωρόχρονο. Ένας ύμνος για μια γυναίκα που «αντιστάθηκε», όπως εκείνη έκρινε, σε περιβάλλον, κάθε άλλο, παρά ασφαλές και δίκαιο.
Η Βίκυ Σταυροπούλου, υπέροχη, με τη γνωστή της σκηνική αυθορμησία, και μέσα στο πολύ σύντομο χρονικό διάστημα των προβών της, ανταποκρίθηκε με αξιοσέβαστο επαγγελματισμό, καλλιεργώντας έντεχνα ταλέντο και εμπειρία.Πειθαρχημένοι, άμεσοι, συνεπείς, επιδέξιοι, οι Δημήτρης Μαυρόπουλος, Ηλίας Μελέτης, Αργύρης Αγγέλου, Χάρης Γρηγορόπουλος, Γιώργος Δεπάστας, Αχιλλέας Σκεύης και Απόστολος Καμιτσάκης. Ο καθένας τους επικεντρωμένος και αφοσιωμένος στο ρόλο του. Η νεαρή Δανάη Μπάρκα, αποτελεί θετική έκπληξη με το μπρίο, το νάζι και το πηγαίο του χαρακτήρα που υποδύεται. Εντυπωσιακό το φινάλε με το τραγούδι «η εκπομπή τελείωσε, το πανηγύρι όχι» σε μουσική Θύμιου Παπαδόπουλου και εκτέλεση Αργύρη Αγγέλου. Το κοινό ενθουσιάζεται και συμμετέχει, σε ένα τραγούδι που μιλάει για όλα όσα μας ενώνουν και όχι γι αυτά που μας χωρίζουν».

 

Ζωή Τόλη, 30/6/2019

https://www.enetpress.gr/είδαμε-την-παράσταση-μαρία-πενταγιώ/

«Με κύρια βάση το διάσημο κείμενο σε 15σύλλαβο του Μπόστ, ο κος Μάνος Καρατζογιάννης στήνει περίτεχνα και με κέφι, ένα σύγχρονο έργο βαθιάς ουσιαστικής πατριωτικής ευαισθησίας και κοινωνικού προβληματισμού, με βιτριολικό χιούμορ ωστόσο, για την σύγχρονη τηλεοπτική πραγματικότητα και τα social media, διασκεδαστικό και ταυτόχρονα γνήσια ψυχαγωγικό, θυμίζοντας χρυσές εποχές του Θεσσαλικού Θεάτρου και της Ελεύθερης Σκηνής. Ενα λαϊκό θέατρο για όλους, χωρίς ενοχές και περιττές πόζες. 
Βέβαια σε αυτό βοηθούν και οι πολύ καλές ερμηνείες όλου του θιάσου, με προεξάρχοντα τον κο Χρήστο Χατζηπαναγιώτη ηθοποιό με σπάνια σκηνική δυναμική και ταυτόχρονα μάστορα στα ερμηνευτικά ημιτόνια που απαιτεί ενας γυναικείος χαρακτήρας όταν ερμηνεύεται απο άντρα, θυμίζοντας Αριστοφανικό ήρωα στα καλύτερά του.
 

Τέλος Φίλης, 2/7/19

Ανεβάζει τον πήχυ ολοένα και περισσότερο κάθε σεζόν ο πολυτάλαντος Μάνος Καρατζογιάννης σκηνοθετικά. Εφέτος, κατόρθωσε με μία φρέσκια ματιά να μας δώσει μία σύγχρονη »Μαρία Πενταγιώτισσα», με ένα σχήμα ονειρεμένο, διασκευάζοντας την εμβληματική κωμωδία του Μποστ, προσθέτοντας πολλά τραγούδια και χορό, με αποτέλεσμα η παράσταση να σκορπίζει κέφι, χαρά και να διασκεδάζει το κοινό!!! Ο χαρισματικός Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ενσάρκωσε μία πληθωρική, σκαμπρόζα, μπριόζα και πικάντικη Μαρία Πενταγιώτισσα ξεδιπλώνοντας επί σκηνής το πηγαίο ταλέντο του και την ευρεία υποκριτική γκάμα και τεχνική του!!! Η παράσταση είναι όαση δροσιάς στους καυτούς μήνες του καλοκαιριού».

Βασίλης Παπαβασιλείου, 2/7/19

 

«Ο Μποστ επέλεξε να χρησιμοποιήσει τον ζευγαρωτό ομοιοκατάληκτο δεκαπεντασύλλαβο της κρητικής παράδοσης, και η διασκευή του Μάνου Καρατζογιάννη κρατά ζωντανό το ύφος και την πρόθεση του συγγραφέα: Ο Μποστ έκανε πολιτική σάτιρα, πολιτική, όχι με την έννοια της διακωμώδησης πολιτικών προσώπων, μα με την ουσιαστική έννοια: σάτιρα που ασχολείται με πολιτικά ζητήματα. Ο Μποστ ασχολείται με όσα αφορούν τη σύγχρονη (και όχι μόνο) κοινωνία: από την εξουσία και το κράτος ως τις κοινωνικές και τις διαπροσωπικές σχέσεις, τα πάντα στοχοποιούνται από την αιχμηρή, διορθωτική  πένα του.

Στην φετινή παράσταση γίνεται καυστική κριτική στα κακώς κείμενα της σύγχρονης εποχής, εισάγονται σύγχρονα ζητήματα όπως το σύμφωνο συμβίωσης, η οικονομική κρίση, ο Τειρεσίας, ο διαχωρισμός κράτους εκκλησίας, η οικολογία και η εταιρική κοινωνική ευθύνη. Σε κάθε περίπτωση όμως ενυπάρχει ο σουρεαλισμός του συγγραφέα, και διατηρούνται η ρομαντική αθωότητα και η αυθεντική λαϊκότητα του έργου. Στην παράσταση που έστησε ο Μάνος Καρατζογιάννης, υπηρετήθηκαν όλα τα «συστατικά» της κειμενικής σύνθεσης με το καλό γούστο, την αίσθηση του χιούμορ,  το «κλίμα» και το «άρωμα» της εποχής μέσα από την ελαφράδα της σκηνοθεσίας. Με σεβασμό και εκτίμηση στην δημιουργία του Μποστ και εμβαθύνοντας στην ιδεολογία και την σπιρτόζα σάτιρά της, στους έμμεσα διδακτικούς στόχους της, στα σκόπιμα γλωσσικά και νοηματικά τερτίπια της, ανέβασε το έργο με μια σαρκαστικά γκροτέσκα «ματιά». Η σκηνοθετική δουλειά του στη Μαρία την Πενταγιώτισσα ανέδειξε την κωμικότητα των προσώπων και την φαρσικότητα των καταστάσεων, επικαιροποίησε το κείμενο ώστε να σχολιάσει σύγχρονα ζητήματα χωρίς να ξεφύγει του μποστικού ήθους.

Στα συν της παράστασης οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών.

Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης διαθέτει μια πληθωρική, δυνατή λαϊκή κωμική «φλέβα»,  και ως έμπειρος κάτοχος των «κωδίκων» της κωμωδίας, με μέτρο και σεμνότητα, έπλασε μια δυναμική, απολαυστικότατη Μαρία Πενταγιώτισσα. Η σκηνή της σύλληψης του τσέλιγκα, στην οποία παίζει μόνο με τα μάτια, είναι από τις κορυφαίες στιγμές της ερμηνείας του. Η Βίκυ Σταυροπούλου που μπήκε μόλις λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα στο καστ, κατάφερε, παρά το άγχος της στην παράσταση του Παπάγου, να βγάλει γέλιο, επιβεβαιώνοντας το πληθωρικό και κωμικό ταλέντο της, τη σκηνική της άνεση, αλλά και την έξοχη αμεσότητα της προς το κοινό. Η παρουσία της Δανάης Μπάρκα, της κόρης της, που είναι ένα ελπιδοφόρο κωμικό ταλέντο, έδωσε επιπλέον έδαφος για «εσωτερικά» αλλά χαριτωμένα αστεία.

Συνδυάζοντας εύστοχα την σκηνική αλλά και τηλεοπτική του άνεση ο Αργύρης Αγγέλου στο ρόλο του παρουσιαστή της εκπομπής έδωσε μια γόνιμα κωμική ερμηνεία.  Με σατιρικά φλεγματικό κωμικό αίσθημα ο πάντα εξαιρετικός Χάρης Γρηγορόπουλος,  ενώ ο Μελέτης Ηλίας με ένα δαιμονιώδες κέφι και εξαιρετική κίνηση αποτέλεσε ισχυρό ερμηνευτικό πόλο της παράστασης.

Ο Δημήτρης Μαυρόπουλος στο ρόλο του αδερφού της Μαρίας της Πενταγιώτισσας αποδεικνύει για μια ακόμα φορά το γερό κωμικό ένστικτο του, όπως και ο Αχιλλέας Σκεύης με την μπουφονικού χαρακτήρα κωμική αφέλεια του. Πηγαία κωμικός και στιβαρός ταυτόχρονα ο Γιώργος Δεπάστας, εύπλαστα κωμικός ο Απόστολος Καμιτσάκης στο ρόλο του πολεμοχαρούς νέου.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στα εξαιρετικά κουστούμια της Βάνας Γιαννούλα, και στα πολύ λειτουργικά σκηνικά του Γιάννη Αρβανίτη. Η μουσική του Θύμιου Παπαδόπουλου, με την προσθήκη και σύγχρονων τραγουδιών, υπήρξε υποστηρικτική του εύθυμου κλίματος, ενώ ιδιαίτερα ατμοσφαιρικοί ήταν και οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου (δύσκολο επίτευγμα σε ανοιχτά θέατρα)».

Κάτια Σωτηρίου

https://www.mytheatro.gr/idame-tin-maria-tin-pentagiotissa-kritiki-ke-fotografies-apo-tin-parastasi/?fbclid=IwAR0gRYqdjJNKV91IdsdW22cy76R3vzjTc7dtpfC9o9nlpXDv5H4gf3OEYWA

 

«Η παράσταση άρχισε με τους καλύτερους οιωνούς. Ο θίασος αναμφισβήτητα, είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της παράστασης αφού απαρτίζεται από μερικούς από τους πολύ καλούς ερμηνευτές της κωμωδίας της εποχής μας. Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Βίκυ Σταυροπούλου, Δημήτρη Μαυρόπουλο, Χάρη Γρηγορόπουλου, Μελέτη Ηλία, Αργύρη Αγγέλου, αλλά και τη νεαρή ηθοποιό Δανάη Μπάρκα, που σιγά – σιγά βρίσκει τη θεατρική της ταυτότητα και μας γοητεύει. Η Βίκυ Σταυροπούλου, είναι η μαγική τροφή της παράστασης, το κοινό την αγαπάει και αυτό φαίνεται στο χειροκρότημα.
Αν στης Μαρίας την ποδιά σφάζονταν παλικάρια, στου Χατζηπαναγιώτη την «παιξιά» γελούσαν και η γη και τ΄ άστρα. Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ενσάρκωσε τη Πενταγιώτισσα όπως ακριβώς την περιγράφει και ο Μποστ στη σάτιρα του. Ανήθικη, αδίστακτη και πρόθυμη να θυσιάσει τα πάντα. Είναι απολαυστικός ο Χατζηπαναγιώτης στην ερμηνεία του, κρατάει αυτόν τον μονοδιάστατο χαρακτήρα του ρόλου κι ας είναι λαϊκός. Είναι τόσο κωμικός, όσο το απαιτεί η πράξη.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Μάνος Καρατζογιάννης. Ένας σημαντικός ηθοποιός, που παράλληλα έχει κάνει σοβαρά βήματα και ως σκηνοθέτης. Πως να ξεχάσει κανείς την ερμηνεία του στις «Φυλές» αλλά και την σκηνοθεσία του στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο ήχος του όπλου»…
Για το Δημήτρη Μαυρόπουλο και το Χάρη Γρηγορόπουλο, τι περισσότερα μπορούμε να πούμε. Πάντα μας αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις. Αγαπημένοι έμπειροι ηθοποιοί. Οι Γιώργος Δεπάστας, Αχιλλέας Σκεύης και Απόστολος Καμιτσάκης είναι πολύ ιδιαίτεροι σε αυτό που κάνουν.
 
Ο Αργύρης Αγγέλου μέσα από τη επιβλητική μιντιακή εικόνα του, δίνει το δικό του ερμηνευτικό στίγμα στην παράσταση. Όσο για το Μελέτη Ηλία; Θα σε γοητεύσει στο ρόλο του Τάσου..
Αυτή η παράσταση, έχει την ξεγνοιασιά του παιδιού που προσμένει το καλοκαίρι, για να περάσει όσο μπορεί τις ώρες του χαρούμενες. Είναι οικεία στο θεατή γιατί φωτογραφίζει με κωμικό τρόπο όλα τα στραβά και τα ανάποδα της εποχής μας».

 

Λαμπριάνα Κυριάκου, 3/7/19, http://www.avecnews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=34438%3Aeidame-tin-maria-pentagiotissa-tou-mpost-me-to-xatzipanagiotou&catid=17%3A2011-06-02-22-41-14&Itemid=16&fbclid=IwAR0qcQ3795k6uspXsdLT3XX7ZsU8DtRikGoDaSIE5dBkvhg99UxfU9holfM

 

«Τη «Μαρία Πενταγιώτισσα» του πολυπράγμονα Μποστ είχε την ευκαιρία να απολαύσει χθες το βράδυ το φιλοθεάμον λαρισαϊκό κοινό που γέμισε το Κηποθέατρο Αλκαζάρ. Το εμβληματικό έργο του Μέντη Μποσταντζόγλου παρουσιάστηκε με εξαιρετικό τρόπο από τους ηθοποιούς, που ήταν οι: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Β. Σταυροπούλου, Δ. Μαυρόπουλος, Αρ. Αγγέλου, Ηλ. Μελέτης, Χ. Γρηγορόπουλος, Γ. Δεπάστας, σκορπώντας αφειδώς το γέλιο.

Τη «Μαρία Πενταγιώτισσα» ο Μποστ την έγραψε το 1982, ενώ είναι βασισμένη σε γνωστά παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας εμπνευσμένα από αληθινά περιστατικά . Η παράσταση έκανε καυστική κριτική στα κακώς κείμενα της σύγχρονης εποχής, ενώ εισήχθησαν σύγχρονα ζητήματα όπως το σύμφωνο συμβίωσης, η οικονομική κρίση, ο Τειρεσίας, ο διαχωρισμός κράτους – εκκλησίας, η οικολογία και η εταιρική κοινωνική ευθύνη. Σε κάθε περίπτωση όμως απροκάλυπτος ήταν ο σουρεαλισμός του συγγραφέα, ενώ διατηρήθηκαν η ρομαντική αθωότητα και η αυθεντική λαϊκότητα του έργου.
Στη «Μαρία την Πενταγιώτισσα» που σκηνοθέτησε και επεξεργάστηκε δραματουργικά ο Μάνος Καρατζογιάννης, υπηρετήθηκαν όλα τα «συστατικά» της κειμενικής σύνθεσης με το καλό γούστο, την αίσθηση του χιούμορ, το «κλίμα» και το «άρωμα» της εποχής μέσα από την ελαφράδα της σκηνοθεσίας. Με σεβασμό και εκτίμηση στη δημιουργία του Μποστ, και εμβαθύνοντας στην ιδεολογία και τη σπιρτόζα σάτιρά της, στους έμμεσα διδακτικούς στόχους της, στα σκόπιμα γλωσσικά και νοηματικά τερτίπια της, ανέβασε το έργο με μια σαρκαστικά γκροτέσκα «ματιά».

11/7/2019, Ελευθερία

https://www.eleftheria.gr/πολιτισμός/item/235272.html

 

«Την σπαρταριστή κωμωδία του Μποστ «Μαρία Πενταγιώτισσα» είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει χθες το βράδυ το κοινό του Αργοστολίου στο «Ξενία». Ένα έργο εμπνευσμένο  από την Ελλάδα μιας άλλης εποχής σε συνδυασμό με σύγχρονες επιρροές. Η πλοκή του έργου κινήθηκε γύρω από το υπαρκτό πρόσωπο της Μαρίας της Πενταγιώτισσας, κατά κόσμον Μαρία Δασκαλοπούλου, γνωστή στη Φωκίδα για τις ερωτικές της περιπέτειες. Οι αναφορές στο σήμερα ήταν πολλές, σε μια προσπάθεια του Μάνου Καρατζογιάννη να αφήσει ένα σαφές σκωπτικό στίγμα στους θεσμούς και τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Ιδιαίτερα ευχάριστη ήταν και η απαγγελία των ηθοποιών στον προσφιλή 15σύλαβο. Το καστ των υθοποιών εξαιρετικό, τόσο στους πρωταγωνιστικούς , όσο και στους βοηθητικούς ρόλους. Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης στο ρόλο της Μαρίας κατάφερε να προκαλέσει πολλές φορές το γέλιο του κοινού με τις μοναδικές υποκριτικές του ικανότητες. Εξαιρετικό και το υπόλοιπο καστ των ηθοποιών (Βίκυ Σταυροπούλου, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Μελέτης Ηλίας, Αργύρης Αγγέλου, Χάρης Γρηγορόπουλος, Δανάη Μπάρκα, Γιώργος Δεπάστας , Αχιλλέας Σκεύης και Απόστολος Καμιτσάκης)».

 

Χρήστος Λαμπράκης, 19/7/19, https://www.inkefalonia.gr/politismos/73511-maria-i-pentagiotissa-poly-gelio-kai-dynates-ermineies-eikones-video

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2019

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ

ΙΟΥΛΙΟΣ

24                    ΒΥΡΩΝΑΣ                     ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ

25                    ΔΕΛΦΟΙ                       ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ

27                    ΣΗΤΕΙΑ                         ΑΛΣΟΣ ΧΛΟΥΒΕΡΑΚΗ

28                    ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ                  3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ

29                    ΗΡΑΚΛΕΙΟ                   ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ»

30                    ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙ               ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ

31                    ΡΕΘΥΜΝΟ                   ΦΡΟΥΡΙΟ ΦΟΡΤΕΤΖΑ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

1                      ΡΕΘΥΜΝΟ                   ΦΡΟΥΡΙΟ ΦΟΡΤΕΤΖΑ

2                      ΧΑΝΙΑ                          ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ

4                      ΚΑΛΑΜΑΤΑ                 ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ

5                      ΗΛΙΔΑ                          ΘΕΑΤΡΟ ΗΛΙΔΑΣ

6                      ΑΙΓΙΟ                           ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΠΑΣ»

7                      ΖΑΚΥΝΘΟΣ                  ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

8                      ΣΠΑΡΤΗ                       ΣΑΪΝΟΠΟΥΛΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΠΑΡΤΗΣ

10                    ΧΙΟΣ                             ΘΕΑΤΡΟ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

11                    ΜΥΤΙΛΗΝΗ                  ΚΑΣΤΡΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

23                    ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ                 ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΙΒΗΡΗΣ

24                    ΜΟΥΔΑΝΙΑ                  ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ

25                    ΚΟΜΟΤΗΝΗ                ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

26                    ΚΑΒΑΛΑ                       ΑΝΟΙΧΤΟ ΦΡΟΥΡΙΟ

27                    ΣΕΡΡΕΣ                         ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΙ

28                    ΞΑΝΘΗ                        ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΞΑΝΘΗΣ

29                    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ    ΠΑΡΚΟ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ

30                    ΚΙΛΚΙΣ                          ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΟΦΟΥ

31                    ΚΟΖΑΝΗ                      ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

4 & 5                ΠΑΤΡΑ                         ΡΩΜΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ