Παντελίδης: Για αύριο Παρασκευή είναι ορισμένη η εκδίκαση της έφεσης επί της απόφασης που εξέδωσε τον Οκτώβριο του 2017 ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών.
Ως γνωστόν, η οικογένεια Παντελίδη αμφισβήτησε το συγκεκριμένο πόρισμα και κατέθεσε εμπρόθεσμα, διά των πληρεξουσίων δικηγόρων της, τις αντιρρήσεις της για τη διάταξη αρχειοθέτησης της υπόθεσης στον εισαγγελέα Εφετών.
Όπως αναφέρει ο politis.cy, στο πλαίσιο αυτό η οικογένεια Παντελίδη επιστράτευσε και την εταιρεία εμπειρογνωμοσύνης επί τροχαίων δυστυχημάτων από την Κύπρο «Γ. Τζιρκαλλής & Υιοί Λτδ», η οποία ετοίμασε πολυσέλιδο πόρισμα.
Όπως έχει ήδη γραφεί σε ελληνικά ΜΜΕ, το πόρισμα των Κυπρίων εμπειρογνωμόνων ανατρέπει την πρωτόδικη απόφαση.
Όπως πληροφορείται και ο «Π», βασικό εύρημα της έκθεσης των Κυπρίων εμπειρογνωμόνων είναι το ότι ο Παντελής Παντελίδης δεν βρισκόταν στη θέση του οδηγού αλλά στη θέση του συνοδηγού.
Η παρουσία των Γιώργου και Αντρέα Τζιρκαλλή στη δικαστική διαδικασία της Παρασκευής στην Αθήνα είναι επιβεβλημένη από τα δικονομικά θέσμια, για να βεβαιώσουν ότι αυτοί είναι οι συντάκτες του πορίσματος για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το τροχαίο το μοιραίο ξημέρωμα της 18ης Φεβρουαρίου 2016.
Στην ουσία θα κληθούν να αναλύσουν το σκεπτικό τους για το πώς και γιατί κατέληξαν στα συγκεκριμένα συμπεράσματα, ότι δηλαδή δεν οδηγούσε ο Παντελής Παντελίδης αλλά η Φρόσω Κυριάκου.
Τα ερωτήματα
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο «Π», η έκθεση των κυρίων Τζιρκαλλή βασίσθηκε κατά κύριο λόγο στο πώς κινήθηκαν οι επιβάτες στο εσωτερικό του μοιραίου οχήματος κατά τη βίαιη πρόσκρουση.
Η μελέτη της κίνησης των επιβατών που εμπλέκονται σε τροχαίες συγκρούσεις πραγματοποιείται για να δοθούν απαντήσεις στα ερωτήματα:
Ποιος ήταν ο οδηγός του οχήματος;
Σε ποια θέση βρίσκονταν οι επιβαίνοντες κατά την ώρα της σύγκρουσης;
Οι επιβάτες είχαν δεμένη τη ζώνη ασφαλείας τους;
Ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός των αερόσακων και, αν ναι, πώς αυτός έχει συμπεριφερθεί.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην έκθεση επισημαίνεται ότι για να γίνει κατανοητή η συμπεριφορά των επιβαινόντων εντός του οχήματος πριν την σύγκρουση, πρέπει πρωτίστως να διαπιστωθεί εάν φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας τους.
Με απλά λόγια, σε περίπτωση που οι επιβαίνοντες δεν φέρουν ζώνη, τότε εξακολουθούν να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση με την οποία κινείται το όχημα προτού σημειωθεί η σύγκρουση.
Τα σώματα θα συνεχίσουν τη κίνηση μέχρι να έρθουν σε επαφή είτε με άλλον επιβάτη, είτε με τον αερόσακο, είτε ακόμη και με εσωτερικά μέρη του οχήματος.
Στην έκθεση τονίζεται ότι κανένας εκ των τριών επιβατών δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας την ώρα του μοιραίου.
Και οι τρεις επιβαίνοντες κινήθηκαν προς τη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου όταν αυτό κατευθυνόταν παράλληλα με το σιδερένιο κιγκλίδωμα, ανεξάρτητα της ταχύτητας που είχε αναπτύξει το όχημα.
Ποιος οδηγούσε;
Εξίσου σημαντικό ερώτημα σε ποινικές και αστικές υποθέσεις είναι το «ποιος ήταν ο οδηγός;».
Όπως έγινε γνωστό, μετά το τέλος της ιατροδικαστικής εξέτασης στο σώμα του Παντελίδη υπήρχε τραύμα στο αριστερό του γόνατο και χτύπημα στο κεφάλι.
Στην έκθεση των Κυπρίων εμπειρογνωμόνων σημειώνεται ότι το κάτω μέρος του σώματος του συνοδηγού (σ. σ. η θέση της οικογένειας είναι ότι ήταν ο αγαπημένος τους), έρχεται σε επαφή με το ταμπλό του αυτοκινήτου και το πάνω μέρος του σώματος, το οποίο συνεχίζει να κινείται, και έρχεται σε επαφή με το άνω μέρος της εμπρόσθιας δεξιάς κολόνας που συγκρούεται το αυτοκίνητο.
Με βάση τα γεγονότα και τα στοιχεία που είχαν ενώπιόν τους οι εμπειρογνώμονες της «Γ. Τζιρκαλλής & Υιοί ΛΤΔ» καταλήγουν στο συμπέρασμα, όπως πληροφορούμαστε, πως με βάση τη κατανόηση της κίνησης των τριών επιβαινόντων, από την πρόσκρουση στο τσιμεντένιο στηθαίο, το μεταλλικό κιγκλίδωμα, τη μερική ανατροπή, αλλά και την κίνηση των μεταλλικών κουπαστών, οδηγός του οχήματος το μοιραίο εκείνο χάραμα ήταν η Φρόσω Κυριάκου και όχι ο Παντελής Παντελίδης, ο οποίος ήταν συνοδηγός.
Πηγή:politis.com.cy