Έκθεση «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ»: Οι Έλληνες οδηγοί στρέφονται στα οχήματα φυσικού αερίου

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Καλά δείχνουν να είναι τα νέα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα φυσικού αερίου καθώς αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που επιλέγουν CNG οχήματα. Ήδη παγκοσμίως κυκλοφορούν 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου ενώ οι προμηθεύτριες εταιρείες καυσίμων προχωρούν στην δημιουργία υποδομών για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Η Ελλάδα, αν και με καθυστέρηση, έχει ολοκληρώσει πλέον το θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά στην αεριοκίνηση και ήδη κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους νέες εκδόσεις CNG μοντέλων.  

Η φετινή έκθεση «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ» που διοργανώθηκε στην Αθήνα, επιβεβαίωσε το αυξημένο ενδιαφέρον των οδηγών κάθε ηλικίας για μετακίνηση με εναλλακτικά καύσιμα και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προτάσσουν σε περίοπτες θέσεις εντυπωσιακά μοντέλα φυσικού αερίου.  Φυσικά, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στα νέα μοντέλα όπως είναι το Audig-tron, οι εκδόσεις ecoup/ecofuel της Volkswagen και η νέα OctaviaG-Tec.

Τι είδαμε στην έκθεση

-Το νέο Audig-tron με φυσικό αέριο:

aytok

Το CNG προσφέρει αυτονομία - με βάση τη μέση κατανάλωση καυσίμου - πάνω από 400 χιλιόμετρα, με τη βενζίνη να παρέχει άλλα 900 χιλιόμετρα, εφόσον είναι απαραίτητο. Δύο οθόνες στο ταμπλό παρέχουν στον οδηγό τρέχουσες πληροφορίες σχετικά με τη στάθμη του καυσίμου σε καθεμία από τις δεξαμενές. Το σύστημα πληροφόρησης του οδηγού επίσης εμφανίζει την τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου με βάση το συγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας. Αναπτύσσοντας 110 hp και 200 ​​Nm ροπής, το Audi A3 Sportback g-tron έχει τελική ταχύτητα 190 km / h, ενώ χρειάζεται 11 δευτερόλεπτα για τα 0 έως 100 χλμ/ώρα. Το πεντάθυρο αυτοκίνητο καταναλώνει κατά μέσο όρο λιγότερο από 3,5 κιλά CNC ή Audi e-gas ανά 100 χλμ. - το καύσιμο που παράγεται από την οικολογική ηλεκτρική ενέργεια στην Audi. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι λιγότερο από 92-88 γραμμάρια ανά km στη λειτουργία του φυσικού αερίου.

-Την νέα Octavia G-TEC με φυσικό αέριο:

cx

Η νέα Octavia εξοπλίζεται με κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110 hp, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη.

-Tο δοκιμασμένο ecoup! , με φυσικό αέριο

e22e2

Ένα  αυτοκίνητο που μιλά με αποδείξεις σε όρους εξοικονόμησης κόστους και καυσίμου. Διαθέτει 2 δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11kg ενώ εναλλακτικά μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10lt. Συνδυαστικά, η αυτονομία του ecoup! ανέρχεται στα 580χλμ.

Αυτά που δεν είδαμε στην έκθεση

Αξίζει να αναφερθεί ότι δεδομένου του περιορισμένου αριθμού εκθεμάτων που μπορούσε να παρουσιάσει κάθε εταιρεία στην έκθεση, απουσίαζαν δημοφιλή στο εξωτερικό μοντέλα φυσικού αερίου (και ανερχόμενα στο εσωτερικό) όπως είναι:

B-Class 200 Natural Gas Drive απότην Mercedes-BenzCars

ew

Η B-Class 200 NaturalGasDrive εκπέμπει μόνο 115 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο με τη χρήση φυσικού αερίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι εκπομπές CO2 να είναι  έως και 16% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες του συγκρίσιμου μοντέλου B 200 BlueEFFICIENCY με βενζινοκινητήρα, ενώ οι εκπομπές καυσαερίων είναι σημαντικά χαμηλότερες από αυτές του μοντέλου με πετρελαιοκινητήρα. Το μοντέλο είναι πλήρως συμμορφωμένο με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Μπορεί να διανύσει περίπου 500 χιλιόμετρα με ένα μόνο ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, ενώ ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί τόσο με συμβατικό φυσικό αέριο, όσο και με βιοαέριο ή συνθετικό αέριο (μίγμα υδρογόνου, μονοξειδίου του άνθρακα και διοξειδίου του άνθρακα)».

E 200 NGT από την Mercedes-Benz Cars

frf

Η E 200 Natural Gas Drive με φυσικό αέριο, αποτελεί την νέα έκδοση της E-class και η οποία καταναλώνει 4,3 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου, που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 4,3 ευρώ/100 χλμ., ενώ εκπέμπει μόνο 114 γρ./χλμ. CO2. Με την χρήση μόνο φυσικού αερίου, η E-Class Natural Gas Drive παρέχει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων, ενώ σε συνδυασμό και με την βενζίνη μπορεί να διανύσει έως 1.600 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό.Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές χωρητικότητας συνολικής χωρητικότητας 121,5 λίτρων.

Fiat Panda Natural Power απότην Fiat Group Automobiles Hellas

1

Το FiatPandaNaturalPower μπορεί να διανύσει 1148χλμ (με συνδυασμό των ρεζερβουάρ βενζίνης και φυσικού αερίου), ενώ η οικονομία καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 60% με τη χρήση φυσικού αερίου, έναντι της βενζίνης. Διαθέτει καινοτόμο δικύλινδρο 0.9 Twin Air Turbo Natural Power κινητήρα των 80 ίππων και καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ.

Fiat 500L TwinAir Turbo Natural Power 80 PS απότην Fiat Group Automobiles Hellas   

2

   

Η έκδοση φυσικού αερίου επιτυγχάνει οικονομία στις μετακινήσεις και σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Fia tPunto 1.4 70 PS Natural Power απότην Fiat Group Automobiles Hellas

3

To Punto στην έκδοση με το φυσικό αέριο εφοδιάζεται  με τον 8βάλβιδο των 1.4 λίτρων ισχύος 70 ίππων με CNG και 77 ίππων με βενζίνη ή LPG το οποίο διατίθεται με αυτό τον κινητήρα. Η κίνηση με φυσικό αέριο είναι ετησίως σημαντικά χαμηλότερη.

Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power απότην Fiat Group Automobiles Hellas

4

«Καίει» 4,9 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ. μεικτής χρήσης, που αντιστοιχούν με λιγότερα από 5 ευρώ, ενώ με την βενζίνη χρειάζεται σχεδόν τα τριπλάσια χρήματα. Διαθέτει turbo κινητήρα 1.4 λίτρων ισχύος 120 ίππων.

SeatLeon 1.4 TGI 110 PS απότην Seat

5

Με το φυσικό αέριο προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με κατανάλωση 3,5 kg CNG ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 94 γρ./χλμ. Ο κινητήρας με τη βενζίνη προσφέρει μία πρόσθετη αυτονομία 900 χιλιομέτρων, που συνδυαστικά καταλήγει σε 1.300 χιλιόμετρα συνολική αυτονομία.


Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo απότην Opel

6

Το ZafiraTourer 1.6 CNGTurboecoFLEX παράγει 110 kW/150 hp, με ροπή 210 Nm, ενώ η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 200 km/h. O κινητήρας 1.6 λίτρων λειτουργεί επίσης με βιοαέριο ή ένα μίγμα φυσικού αερίου και βιοαερίου. Στην περίπτωση της χρήσης βιοαερίου κατά 100%, το αποτύπωμα άνθρακα είναι σχεδόν μηδενικό.ΤοOpelZafiraTourer 1.6 CNG Turbo είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα κατόπιν παραγγελίας.

OpelZafiraFamily 1.6 CNGTurbo απότην Opel

7

Ο 1.6 λίτρων κινητήρας CNG της Opel, εφοδιάζει και την έκδοση Family του Zafira. Με αποκλειστική χρήση φυσικού αερίου υο CNG Zafira απαιτεί 5,1 κιλά/100 χλμ. όταν το βενζινοκίνητο για την ίδια απόσταση χρειάζεται 7,2 λτ. βενζίνης, που σημαίνει 7 ευρώ λιγότερα για κάθε 100 χλμ.  Το OpelZafiraFamily 1.6 CNG Turbo είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα κατόπιν παραγγελίας.


Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power απότην Opel

8

Στην έκδοση CNG εφοδιάζεται με τον turbo κινητήρα των 1.4 λίτρων ισχύος 120 ίππων και εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις καναλώνοντας μόλις 4,9 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου. Το OpelCombo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα κατόπιν παραγγελίας.

Τα πρατήρια φυσικού αερίου λύνουν το πρόβλημα του ανεφοδιασμού στην Ελλάδα

 

9

Η ΔΕΠΑ έχει ξεκινήσει συντονισμένες προσπάθειες προκειμένου να ανοίξει στον δρόμο της αεριοκίνησης στην Ελλάδα και δρομολογεί την διεύρυνση του δικτύου πρατηρίων στις βασικές ελληνικές πόλεις. Ήδη η αυξημένη ζήτηση CNG από επαγγελματίες αλλά και ιδιώτες οδηγούς  καλύπτεται από τα πρατήρια FISIKON,

στην Ανθούσα (1ο χλμ Λεωφόρου Ανθούσας, τηλ.210 6668370), σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα, δημόσιας και ιδιωτικής χρήσεως σε 24ωρη βάση και στα Άνω Λιόσια, σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί λεωφορεία και απορριμματοφόρα. Επιπλέον, η  ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα ΕΛ.ΠΕ. διαθέτει ήδη τρεις ακόμη σταθμούς ανεφοδιασμού, στη Ν.Φιλαδέλφεια με 24ωρη λειτουργία (8ο χλμ Εθνικής Αθηνών Θεσσαλονίκης – ρεύμα προς Λαμία, τηλ. 210 2514334), στην Κηφισιά (Λεωφόρος Κηφισίας 264, τηλ.210 8016506) και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 128, τηλ. 2310 365010).Παράλληλα, σε συνεργασία με την EΚO& την  BP, η ΔΕΠΑ  προχωρά στη δημιουργία νέων σε επιπλέον πόλεις όπως είναι η Λάρισα και ο Βόλος.

Τι είπαν οι επισκέπτες της φετινής έκθεσης…

10

Ευθύμιος Παπάς, 22 ετών

-«Δεν είχε πολλά καινούρια μοντέλα. Μου άρεσε το νέο Audi. Στην Γερμανία που σπουδάζω έχει πολλά αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων, εδώ όχι τόσα πολλά και δεν καταλαβαίνω τον λόγο».

Ηλίας Γρίβας, 53 ετών

-«Είχαν μεγάλο ενδιαφέρον κάποια πρωτοποριακά μοντέλα της BMW, δοκίμασα όμως και άλλα αμάξια όπως το νέο Octavia φυσικού αερίου, το οποίο είναι και πολύ κοντά στις οικονομικές μου δυνατότητες».

Μαρία Παλατιανού, 39 ετών

-«Με ενδιέφεραν τα ΙΧ μεσαίας κατηγορίας, τα αυτοκίνητα πόλης. Το ecoup της Volkswagen μου άρεσε πολύ σαν design και με εντυπωσίασε το γεγονός ότι με 2,8 ευρώ μπορώ να κάνω 100 χιλιόμετρα».

Γεράσιμος Κρασάς, 30 ετών

-«Την περίμενα λίγο πιο μεγάλη την έκθεση. Είχαν ενδιαφέρον τα ηλεκτροκίνητα, τα οποία δεν είχα δει από κοντά και εννοείται και του φυσικού αερίου, ειδικά το AudiG-tron, το οποίο δοκίμασα κιόλας».