Χαμένο Boeing: Κινεζικό πλοίο εντόπισε σήμα στον Ινδικό

Ένα νέο ηχητικό σήμα κατέγραψε το κινεζικό πολεμικό σκάφος Haixun 01 που συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του χαμένου Boeing της Malaysia Airlines, γεννώντας ελπίδες ότι μπορεί να έχει εντοπίσει το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους.


Το σήμα που έφθασε στον ανιχνευτή μαύρων κουτιών που φέρει το αεροσκάφος έχει συχνότητα 37,5 khz ανά δευτερόλεπτο και προέρχεται από 1.500 μίλα μακριά του Περθ, ωστόσο δεν έχει αποσαφηνιστεί αν σχετίζεται με το αγνοούμενο, εδώ και περίπου ένα μήνα Boeing.

Την ίδια ώρα η Μαλαισία δεσμεύτηκε να εντείνει τις έρευνες για τον εντοπισμό του, αν και οι επιχειρήσεις που διεξάγονται από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό, παραμένουν άκαρπες.

Ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, μάλιστα, Χισαμουντίν Χουσέιν δήλωσε πως η χώρα του δεν θα σταματήσει να ψάχνει για το αεροπλάνο μην υπολογίζοντας το κόστος των συνεχιζόμενων ερευνών.

«Η έρευνα εκτείνεται πέρα από τα δολάρια και τα σεντ», είπε σε συνέντευξη Τύπου στην Κουάλα Λουμπούρ. «Η Μαλαισία δεν θα σταματήσει να ψάχνει για την [πτήση] MH370».

Οι δηλώσεις έγιναν μετά τις πληροφορίες πως οι έρευνες για το αεροσκάφος, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, έχει καταστεί η πιο δαπανηρή επιχείρηση έρευνας και διάσωσης των τελευταίων χρόνων.

Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου μετά την απογείωσή του από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας με τελικό προορισμό το Πεκίνο.

«Οι επιχειρήσεις έρευνας είναι δύσκολες, απαιτητικές και πολύπλοκες», είπε. «Παρόλα αυτά, η αποφασιστικότητά μας παραμένει αμείωτη. Θα συνεχίσουμε τις έρευνες με το ίδιο σθένος και την ίδια ένταση», πρόσθεσε. «Το οφείλουμε στις οικογένειες εκείνων που επέβαιναν στο αεροπλάνο και στον ευρύτερο κόσμο».

Υπενθυμίζεται ότι 13 αεροπλάνα και 11 πλοία έχουν ενταχθεί στις έρευνες εντοπισμού του αεροσκάφους στο νότιο Ινδικό Ωκεανό ανοικτά του Περθ της Αυστραλίας.

Ένα βρετανικό υποβρύχιο και δύο αυστραλιανά σκάφη με υποβρύχιο ερευνητικό εξοπλισμό έχουν εντείνει τις υποβρύχιες έρευνες με την ελπίδα να εντοπίσουν ένα σήμα του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου. Η δυνατότητα εκπομπής σήματος σύντομα θα εκλείψει.

Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μία έκταση περίπου 217.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό, περίπου 1.700 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Περθ.

Ο Χισαμουντίν υπογράμμισε ακόμα πως η Μαλαισία θα συνεχίσει να ηγείται των ερευνών και πως έχει εξουσιοδοτήσει την Αυστραλία, την Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία και τη Γαλλία να γίνουν μέλη της ομάδας.

Διευκρίνισε ωστόσο πως η ερευνητική ομάδα θα χωριστεί σε τρεις μικρότερες που θα διερευνήσουν την ικανότητα πτήσης, τις επιχειρήσεις, τον ιατρικό και ανθρώπινο παράγοντα, αντίστοιχα.

Ο Χισαμουντίν, πάντως, αρνήθηκε όσα υποστήριξε ο εξέχων πολιτικός της αντιπολίτευσης Ανουάρ Ιμπραχίμ, σύμφωνα με τον οποίο η Μαλαισία κρύβει κάτι και δεν ήταν ειλικρινής στην παροχή πληροφοριών για το περιστατικό.

«Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι πλήρως αναληθείς», είπε. «Όπως είπα προηγουμένως, οι έρευνες για την MH370 πρέπει να είναι πάνω από την πολιτική», κατέληξε.