Από ρεκόρ σε ρεκόρ το λιμάνι του Πειραιά

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Καταπλέει στον Πειραιά το βράδυ της Κυριακής ένα ακόμα από τα μεγαλύτερα πλοία της υφηλίου σε μια αλληλουχία προσεγγίσεων που ήδη οδήγησε το Container Terminal της ελληνικής θυγατρικής της COSCO, Σ.Ε.Π. Α.Ε σε νέο ιστορικό ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τον Ιούλιο.

Πρόκειται για το «MSC LONDON», της Meditteranean Shipping Company S.A με μήκος 399 μέτρα που έχει την δυνατότητα μεταφοράς 16.652 container των 20 ποδών.

Νωρίτερα, τον Ιούνιο, τον Πειραιά είχε χρησιμοποιήσει αντίστοιχο πλωτό μεγαθήριο της Maersk, το επίσης 399 μέτρων Eugen Maersk με δυνατότητα μεταφοράς 15.500 containers. Πλοία πρωτόγνωρων μεγεθών για τις ελληνικές θάλασσες που μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται από τον Πειραιά καθώς οι κινεζικές επενδύσεις σε νέας γενιάς γερανογέφυρες ικανές να εξυπηρετούν πλοία ακόμα και 19.000 containers συμβάλλουν στην επίτευξη αλματωδών ρυθμών ανάπτυξης της διακίνησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η μητρική της Σ.Ε.Π. Α.Ε., Cosco Pacific τον Ιούλιο από τους προβλήτες της στον Πειραιά διακινήθηκαν 285,6 χιλιάδες containers των 20 ποδών, τα περισσότερα από την έναρξη των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα. Η αύξηση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους είναι της τάξης του 37% και ανεβάζει την συνολική αύξηση της διακίνησης μέχρι στιγμής φέτος σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2013, στο 28,3%.

Αν και έκτακτοι παράγοντες, όπως έργα σε άλλα λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου, συνέβαλαν στις επιδόσεις αυτές τον προηγούμενο μήνα, χρήστες του λιμανιού δηλώνουν πως ο Πειραιάς «κερδίζει όσους τον χρησιμοποιούν, αριθμός που θα πολλαπλασιαστεί μόλις μεγαλώσει ακόμα περισσότερο με τη νέα επένδυση των 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού που θα ανεβάσει τη δυναμικότητά του άνω των 6 εκατομμυρίων container».

Η έλευση του MSC London όπως και του Eugen Maersk αλλά και άλλων πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ναυτιλιακών εταιριών, οι οποίες εντάσσουν στα δρομολόγια των μεγάλων πλοίων τους τον Πειραιά, είναι δυνατή επειδή ο Πειραιάς έχει γίνει πλέον ένα από τα λιγοστά container terminal στην Μεσόγειο που μπορεί και εξυπηρετεί στις εγκαταστάσεις του τέτοιου και ακόμα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία. Σημειώνεται ότι διαθέτει εκτός των άλλων, στον Προβλήτα ΙΙΙ, πέντε Super Post Panamax Γερανογέφυρες με TANDEM spreaders με δυνατότητας εξυπηρέτησης πλοίων πλάτους 26 σειρών container, τις μεγαλύτερες στον κόσμο αυτή την περίοδο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν «κλειδώσει» μέχρι στιγμής τουλάχιστον 4 εβδομαδιαίες τακτικές προσεγγίσεις τέτοιων μεγάλων πλοίων (“mother”) από την Ασία, μεγάλων εταιριών ή και συνασπισμών εταιρειών , ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται κανονικά πλοία με μέσο όρο αφίξεων 6 -7 πλοίων την ημέρα. Υπάρχουν πλέον εβδομαδιαίες συνδέσεις με τις αγορές στην Άπω Ανατολή, την Ευρώπη, την Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α., καθώς και με τις αναδυόμενες οικονομίες στην Βόρεια Αφρική σημειώνει η Σ.Ε.Π. Α.Ε. Σε αυτό το περιβάλλον η διεθνής αγορά προεξοφλεί ήδη πως σύντομα ο Πειραιάς θα καταστεί το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου.


Πηγή: Capital.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΔΩ