

Ενάμισι αιώνα ζωής μετρά ο αστικός σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιά, γνωστός στις μέρες μας και ως "ηλεκτρικός".
Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 τον Πειραιά με την Αθήνα.
Ήδη από το 1835 έγιναν πολλές προσπάθειες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ώστε να ιδρυθεί ο σιδηρόδρομος Πειραιάς - Αθήνα.
Το 1867 κατακυρώνεται το έργο στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του "Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου" - Σ.Α.Π. Α.Ε.
Στις 17 Φεβρουαρίου 1869 το έργο είναι έτοιμο ενώ γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής.
Μετά από δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και μεταφέροντας εκατομμύρια επιβάτες, στις 2 Ιουνίου του 1937 η HEM αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου.
Τα έργα, ωστόσο, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται οπότε μετά το 1950 παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα!
Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, ο σιδηρόδρομος "έζησε" σπουδαίες αλλά και θλιβερές στιγμές. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, εξυπηρετώντας έως σήμερα εκατομμύρια επιβάτες σε Πειραιά και Αθήνα.
O ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ...
Η κατασκευή του σταθμού Πειραιά το 1926!
Τα βαγόνια όπως ήταν την δεκαετία του '70
ο σταθμός όπως ήταν τη δεκαετία '70 με '80
Τα βαγόνια όπως ήταν μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του '90
Ο σταθμός του Πειραιά όπως είναι σήμερα
Διαβάστε επίσης:
ΔΕΙΤΕ το σταθμό του ηλεκτρικού στον Πειραιά τη 10ετία του '80
Οι σταθμοί Πειραιώς και Φαλήρου σε δύο σπάνιες φωτογραφίες
