ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Η βασική πύλη των ευρωπαϊκών εισαγωγών

Στα βαγόνια της Τραινοσέ ανέβασε και την δανέζικη κολοσσό των μεταφορών AP. Moller-Maesk η Cosco που εισέρχεται πλέον αυτές τις ημέρες στην πλήρη επιχειρησιακή ενεργοποίηση της συμφωνίας με την Hewlett Packard.

H Maesk, σε μια κίνηση που προφανώς έχει πιλοτικό χαρακτήρα για την ίδια, χρησιμοποίησε το διαμεταφορικό μοντέλο της εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες της Cosco στον Πειραιά και την μεταφόρτωση τους στο τραίνο για την Θεσσαλονίκη και από εκεί στον προορισμό τους, σε μια εξέλιξη που έρχεται να ενισχύσει τις προσδοκίες ότι ο Πειραιάς καθίσταται μα ραγδαίους ρυθμούς βασική πύλη των ευρωπαϊκών εισαγωγών.
 
Πρόκειται για ένα δρομολόγιο που ενεργοποιήθηκε πλήρως πριν μερικές εβδομάδες πραγματοποιώντας τα πρώτα τακτικά καθημερινά δρομολόγια εμπορικών αμαξοστοιχιών που της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ Πειραιά, Θριάσιου, Θεσσαλονίκης, Σίνδου και ΟΛΘ. Το τρένο θα φεύγει στις 8 το βράδυ και φτάνει την άλλη μέρα το πρωί φορτωμένο με εμπορευματοκιβώτια ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων προσφέροντας ανταγωνιστική εναλλακτική στις οδικές μεταφορές. Το ίδιο δρομολόγιο προς τα ευρωπαϊκά δίκτυα θα ακολουθούν και τα block trains της Hewlett Packard καθώς η αμερικανική πολυεθνική αυξάνει σταδιακά τους όγκους των φορτίων με τους οποίους επιφορτίζει το ελληνικό τμήμα της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας.
 
Η είδηση έρχεται λίγα 24ωρα μετά την έλευση στην Αθήνα του Nils Andersen, διευθύνοντος συμβούλου της AP. Moller-Maesk και αντιπρόεδρου του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Βιομηχανίας στα πλαίσια του άτυπου συμβούλιου εξωτερικών υποθέσεων της ΕΕ που έγινε στην πρωτεύουσα. Κατά την εδώ παρουσία του ο Nils Andersen είχε την ευκαιρία να δει προσωπικά τις υποδομές.
 
Η A.P. Moller-Maersk Group, εδρεύει στην Κοπεγχάγη, λειτουργεί σε 135 χώρες, απασχολεί 108 χιλιάδες εργαζομένους και διαχειρίζεται στόλο 600 πλοίων, τόσο ιδιοκτήτων όσο και τρίτων συμφερόντων. Από το 1996 και μετά θεωρείται η μεγαλύτερη ναυτιλιακή στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.
 
Όλα αυτά, δε, λαμβάνουν χώρα λίγες εβδομάδες πριν τεθεί σε λειτουργία η συμμαχία-σταθμός στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων που έχει γίνει πλέον γνωστή ως δίκτυο P3 Alliance και συγκροτείται από τις Maersk, MSC και CMA CGM. Οι P3 εφόσον που βρίσκονται στη φάση έγκρισης των σχεδίων τους από τις αρχές ανταγωνισμού σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ πρόκειται να θέσουν σε ισχύ εντός του 2ου τρίμηνου φέτος την κοινοπραξία τους στην οποία θα συμμετέχουν 255 πολύ μεγάλα πλοία με συνολική χωρητικότητα 2,6 εκατ. teu. Με δεδομένο ότι αυτά λειτουργούν ως τακτικά κυκλικά δρομολόγια ο καθορισμός των «στάσεων», των λιμανιών δηλαδή που θα πιάνουν αποφασίζεται αυτή την εποχή. Και οι Κινέζοι έδειξαν, μαζί με την Τραινοσέ, ότι είναι έτοιμοι στον Πειραιά.
 
Την ίδια ώρα προωθείται νομοσχέδιο για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας με στόχο να καταστήσει την Ελλάδα ελκυστική για την προσέλκυση του διερχόμενου φορτίου από τα λιμάνια της και μέσω των οδικών και σιδηροδρομικών της υποδομών στις αγορές της Βαλκανικής και Κεντρικής Ευρώπης. Σημειώνεται πως ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί στο 10% περίπου του ελληνικού ΑΕΠ και δυνητικά εκτιμάται ότι μπορεί ακόμα και να διπλασιαστεί η συνεισφορά εφόσον καταστεί η χώρα διαμετακομιστικός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.