Με επισημότητα, κατάνυξη και ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάστηκαν τα Θεοφάνεια στον Πειραιά, παρουσία του Εξοχότατου Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Τασούλα και του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, προσδίδοντας ξεχωριστό κύρος στον εορτασμό μίας από τις σημαντικότερες εορτές της Ορθοδοξίας.


Ο Πειραιάς, ως κεντρικό σημείο εορτασμού των Θεοφανείων στη χώρα, καλωσόρισε πλήθος πιστών και επισήμων. O εορτασμός ξεκίνησε με την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος.



Τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνο Τασούλα υποδέχθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς και Φαλήρου κ.κ. Σεραφείμ, ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και οι Υπουργοί κ. Βασίλης Κικίλιας και κα Δόμνα Μιχαηλίδου, ενώ κατά την άφιξη του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας αγήματα των ενόπλων δυνάμεων απέδωσαν τιμές.



Στο λιμάνι του Πειραιά τελέστηκε με ιδιαίτερη κατάνυξη ο Καθαγιασμός των Υδάτων και η κατάδυση του Τιμίου Σταυρού προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου συλλειτουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς και Φαλήρου κ.κ. Σεραφείμ, παρουσία του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, πολιτειακών, πολιτικών και στρατιωτικών αρχών, εκπροσώπων των σωμάτων ασφαλείας και πλήθους κόσμου.
Στον Καθαγιασμό των Υδάτων, τον Πρόεδρο της Ελληνικής Κυβέρνησης εκπροσώπησε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βασίλης Κικίλιας, τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων κ. Νίκος Βλαχάκος, τον Αρχηγό της Μείζονος Αντιπολίτευσης, Πρόεδρο ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής εκπροσώπησε η Βουλευτής κα Μιλένα Αποστολάκη. Τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. εκπροσώπησε το μέλος Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. κ. Χρήστος Λαμπρίδης και την Ελληνική Λύση εκπροσώπησε ο Πολιτευτής Β΄ Πειραιά κ. Γαβριήλ Χαλικιώτης.
Τιμές στην τελετή ρίψης του Τιμίου Σταυρού απέδωσαν πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος, ενώ στον εορτασμό παιάνιζαν η μπάντα του Λιμενικού Σώματος και η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού. Τον σταυρό ανέσυραν από τα νερά του λιμανιού του Πειραιά μέλη του Συνδέσμου Ελλήνων Βατραχανθρώπων, στους οποίους προσφέρθηκαν δώρα.

Μετά την τελετή του Καθαγιασμού των Υδάτων, ο Δήμαρχος Πειραιά παρέθεσε δεξίωση στο φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Την εκδήλωση πλαισίωσε με εορταστικές μελωδίες η Φιλαρμονική Ορχήστρα Πνευστών του Δήμου Πειραιά.

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, δήλωσε:
«Μετά το βαθιά εορταστικό Άγιο Δωδεκαήμερο που προηγήθηκε από την ημέρα των Χριστουγέννων έως και την παραμονή των Φώτων, γιορτάζουμε σήμερα τη Βάπτιση του Χριστού. Γιορτάζουμε σήμερα τα ολόφωτα Φώτα. Μετέχουμε έτσι και από εδώ, από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, από τον Πειραιά, σε μια σπουδαία γιορτή για να μεταλάβουμε Φως και αλήθεια που τόσο χρειαζόμαστε αυτή την ημέρα. Και να μεταλάβουμε αυτό το φως και την αλήθεια από την πηγή τους, ώστε να μετατρέψουμε αυτό ακριβώς το Φως, σε δική μας προσωπική και συλλογική αναγέννηση και να μπορέσουμε να πορευτούμε μπροστά με αυτοπεποίθηση και σιγουριά.
Χάρη σε αυτό το Φως και χάρη σε αυτή την πολύτιμη αλήθεια, αποκτούν ένα λαμπερό νόημα, ιδιαίτερα λαμπερό νόημα, οι αξίες της αυτοθυσίας, του αλτρουϊσμού, της συνοχής, της ενότητας, του ανθρωπισμού και της αλληλοκατανόησης. Αξίες οι οποίες, εάν γίνουν οδηγός μας, τότε μόνο ελπιδοφόρα θα είναι η πορεία που μας περιμένει στο μέλλον. Χρόνια πολλά σε όλες και όλους!».
O Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος, δήλωσε:
«Πάλι χαρμόσυνα όλοι γιορτάζουμε τον Αγιασμό των Υδάτων και το μυαλό μας «τρέχει» σε αυτό που όλοι αγαπάμε, στην ειρήνη, στην προκοπή και στην ομόνοια».
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, δήλωσε:
«Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και θρησκευτική κατάνυξη ολοκληρώθηκε σήμερα ο κεντρικός εορτασμός των Θεοφανείων στον Πειραιά, το μεγάλο λιμάνι της Ελλάδας. Η παρουσία του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κωνσταντίνου Τασούλα και του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ.κ. Ιερωνύμου, αποτελεί τιμή για την πόλη μας και ενισχύει την σημασία της ημέρας, ενσαρκώνοντας τις διαχρονικές αξίες της πίστης και της ελπίδας.
Ο εορτασμός των Θεοφανείων στον Πειραιά έχει βαθύ συμβολισμό. Ενώνει την πίστη με την παράδοση και αποτελεί σημείο αναφοράς για τη θρησκευτική μας κληρονομιά. Ο Πειραιάς, ως πόλη με ισχυρούς δεσμούς με τη θάλασσα, συνεχίζει να τιμά τις μεγάλες εορτές του με σεβασμό, συμμετοχή και υπερηφάνεια.
Σήμερα, με αφορμή τα Θεοφάνεια, στέλνουμε ένα μήνυμα φωτεινό και γεμάτο ελπίδα για το μέλλον. Οι αξίες της πίστης, της αλληλεγγύης και της ενότητας είναι πιο σημαντικές από ποτέ για την κοινωνία μας και την πατρίδα μας. Εύχομαι το Φως της ημέρας αυτής, να φωτίσει τις ζωές όλων των Ελλήνων και να μας καθοδηγήσει σε μία χρονιά γεμάτη υγεία, ευημερία και πρόοδο.
Χρόνια πολλά σε όλους τους Πειραιώτες, σε όλους τους Έλληνες και σε κάθε πολίτη που γιορτάζει σήμερα. Ας είναι το 2026 μια χρονιά φωτεινή, γεμάτη ελπίδα και δημιουργία για τον τόπο μας».





















































