ΟΛΠ: Ξεκίνησαν ξανά οι εργασίες για τον προβλήτα της Πειραϊκής!

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Ξεκίνησαν εκ νέου οι κατασκευαστικές εργασίες του νότιου προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ στην Πειραϊκή!

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, το έργο διαθέτει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις (το έργο είχε ανασταλεί, έπειτα από προσφυγή δημάρχων στο Συμβούλιο της Επικρατείας) και αναμένεται να παραδοθεί σε σχεδόν 2 χρόνια.

Η επέκταση του νότιου προβλήτα θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στον τομέα αυτό.

Οι επιδόσεις πρώτου εξαμήνου

Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 272 έναντι 236 το 2022, καταγράφοντας  αύξηση 15,3%.

Ο συνολικός αριθμός των επιβατών κατέγραψε αύξηση 106,4% (494.164 επιβάτες) σε σχέση με το 2022 (239.416 επιβάτες).

Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2022, υπήρξε αύξηση 152,8% (272.148 επιβάτες  έναντι 107.650 επιβάτες) στους επιβάτες από-επιβίβασης (homeport) και 68,5% (222.016 επιβάτες έναντι  131.766 επιβάτες) στους διερχόμενους επιβάτες (transit).

Οι επιδόσεις οκταμήνου

Αντίστοιχα, την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου σημειώθηκε αύξηση στο σύνολο επιβατών, κατά 85%, σε σχέση με το 2022.

Συγκεκριμένα, στο οκτάμηνο του 2023 διακινήθηκαν 928.357 επιβάτες έναντι 500.905 το ίδιο διάστημα του 2022, με το 78% των πλοίων και το 55% των επιβατών να πραγματοποιούν homeporting.

Οι αφίξεις πλοίων, το ίδιο διάστημα, έφθασαν τις 478 το 2023, έναντι 419 το 2022, αύξηση της τάξεως του 14%.

Ανάγκη για νέες υποδομές

Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, η αύξηση, ειδικά στους επιβάτες από-επιβίβασης, δημιουργεί αυξημένες ανάγκες χώρων και υποδομών και επιβεβαιώνει την ανάγκη επέκτασης των υποδομών, ώστε να εξυπηρετηθεί η ζήτηση προς όφελος κυρίως των νησιωτικών προορισμών και οικονομιών.

Μεσοπρόθεσμα, εάν o Πειραιάς δεν επεκτείνει τις εγκαταστάσεις, η θετική τάση ενδέχεται να είναι δύσκολο να συνεχιστεί.

To 2022 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση στις αφίξεις homeport (236), 7% σε σύγκριση με το 2021 και 12% σε σύγκριση με το 2019, ενώ και τα έσοδα ήταν αυξημένα κατά 85% σε σχέση με το 2021 και κατά 41% σε σχέση με το 2019, λόγω της ανόδου του homeporting και την εφαρμογή νέων αυξημένων χρεώσεων το 2020.