ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Ξεκινούν ξανά οι εργασίες για την επέκταση του Μετρό με νέο χρονοδιάγραμμα

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Δύο ρυθμίσεις, μία απαραίτητη για το «ξεμπλοκάρισμα» της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά και μία... ρουσφετολογικής φύσεως, συμπεριέλαβε το υπουργείο Υποδομών στο σχέδιο νόμου για τις τηλεοπτικές άδειες. Η πρώτη αφορά στην απόδοση ΦΠΑ από την Αττικό Μετρό, η οποία είχε σταματήσει το καλοκαίρι του 2014, προκαλώντας προβλήματα σε όλα τα έργα της. Η δεύτερη αφορά στη «νομιμοποίηση» των παράνομων συνδέσεων επιχειρήσεων εστίασης με την εθνική οδό στη Βοιωτία και τη Φθιώτιδα, κατά παράβαση απόφασης του ΣτΕ.

Μετρό: Με ρύθμιση στον ν.4281/14, φορείς του Δημοσίου που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται έργα απαλλάσσονται από την υποχρέωση να πληρώνουν ΦΠΑ. Κατά λάθος όμως συμπεριελήφθη και η Αττικό Μετρό (που δεν εκμεταλλεύεται τα έργα), με αποτέλεσμα να σωρευτεί οφειλή ύψους 10 εκατ. ευρώ απέναντι στην κοινοπραξία που κατασκευάζει την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά. Η εκκρεμότητα αυτή, σε συνδυασμό με τα capital controls, οδήγησε προ ολίγων μηνών το έργο σε παύση εργασιών. Η κοινοπραξία, πάντως, δεσμεύτηκε σε σύσκεψη με την Αττικό Μετρό προ δεκαημέρου ότι θα επανεκκινήσει άμεσα τις εργασίες, με την επίλυση της εκκρεμότητας. Το έργο βέβαια χρειάζεται νέο χρονοδιάγραμμα.

Παράνομες συνδέσεις: Το υπουργείο «νομιμοποιεί» την παράνομη σύνδεση καταστημάτων εστίασης με την «κλειστή» εθνική οδό στη Βοιωτία και τη Φθιώτιδα, μέχρι η Νέα Οδός να κατασκευάσει τους δύο προβλεπόμενους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Με τη ρύθμιση επιχειρείται να παρακαμφθούν δικαστικές αποφάσεις του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου (ΣτΕ 1086/08) και του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Θηβών (16/2015).

br