ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Νέα αναβολή στην ιδιωτικοποίηση

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Προς μια ακόμη αναβολή κατευθύνεται η πρόσκληση για υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το 67,7% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ. Και αυτό διότι το ανανεωμένο συμβατικό κείμενο για τη μακροχρόνια παραχώρηση των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά από το δημόσιο στην προς πώληση εισηγμένη ΟΛΠ ΑΕ αναμένεται να χρειαστεί όλο το Νοέμβριο για να προσδιοριστεί.

Πρόκειται για το λεγόμενο master concession που θα κληθεί να προσυπογράψει ο νέος βασικός μέτοχος στα πλαίσια του διαγωνισμού και το οποίο αφού διαμορφωθεί από την τριμερή επιτροπή η οποία είναι επιφορτισμένη με αυτό το έργο και απαρτίζεται από εκπροσώπους του υπουργείου Nαυτιλίας, του υπουργείου Oικονομικών και του ΟΛΠ θα γίνει διαθέσιμο στους υποψηφίους επενδυτές στο Virtual Data Room. Εξαιρετικά ενημερωμένες πηγές  τοποθετούν την ολοκλήρωσή του όχι νωρίτερα από τα τέλη Νοεμβρίου και εκτιμούν ότι θα χρειαστεί διαβούλευση επ’ αυτού διάρκειας άλλων δυο μηνών με τους επενδυτές.

Έτσι η ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών δεν αναμένεται νωρίτερα από τις αρχές του 2015, σε αντίθεση με τις προ μηνός εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ για ολοκλήρωση των διαδικασιών αυτών εντός του τρέχοντος έτους. Η καθυστέρηση κρίνεται ως ένα βαθμό δικαιολογημένη εξαιτίας της κρισιμότητας και της περιπλοκότητας του master concession που προδιαγράφει ουσιαστικά δικαιώματα και υποχρεώσεις για τον επενδυτή. Αποδίδεται δε στην τριμερή επιτροπή και κυρίως στο ότι αυτή δεν ξεκίνησε τις εργασίες της νωρίτερα παρά το γεγονός ότι στην από έτους προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ προβλέφθηκε η σχετική διαδικασία.

Το νέο master concession είναι εκείνο που θα προβλέπει τί ποσοστό του κύκλου εργασιών θα καταβάλλει ετησίως η εισηγμένη για το δικαίωμα χρήσης των υποδομών, που παραμένουν υπό τον έλεγχο του κράτους. Σήμερα το τίμημα αυτό είναι ποσοστό της τάξης του 2% επί του κύκλου εργασιών του. Ακόμα το master concession θα προσδιορίζει συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι, τις υποχρεώσεις του ΟΛΠ να παρέχει, φιλοξενεί ή και να υποστηρίζει μια πλήρη σειρά από λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες, κίνητρα για την αναζωογόνηση των περιοχών και των δραστηριοτήτων ναυπήγησης και επισκευής πλοίων, ασφαλιστικές δικλείδες για την ισόρροπη ανάπτυξη των διάφορων λειτουργιών και δραστηριοτήτων και την τιμολογιακή πολιτική για την ακτοπλοΐα, λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές, κοινωνικές και δημογραφικές παραμέτρους.

Στο διαγωνισμό για τον Πειραιά παραμένουν ενεργά εμπλεκόμενοι τρεις υποψήφιοι από τους πέντε που έχουν προκριθεί. Πρόκειται για την Cosco την APM Terminals και την International Container Terminals Services. Οι άλλοι δυο Utilico και η Ports America δεν εμφανίζονται δραστήριοι.

Πηγή: capital.gr