Κορκίδης: Ο Πειραιάς μπορεί πλέον να καταστεί Ναυτιλιακό «City»

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Την πεποίθηση ότι ο Πειραιάς, μετά το Brexit αλλά και την κύρωση της συμφωνίας με την Cosco, μπορεί να καταστεί ναυτιλιακό κέντρο, ανάλογο με το City του Λονδίνου, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.

Ακολουθεί αναλυτικά η δήλωση του Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., κ. Κορκίδη που μιλάει σχετικά για τη ψήφιση του κυρωτικού Νόμου της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco :

«…Τέλος καλό, όλα καλά. Αφού πέρασε από «σαράντα κύματα», ο κυρωτικός Νόμος της Σύμβασης Παραχώρησης του 67% του Ο.Λ.Π. στην COSCO, έτυχε τελικά χθες, της πολιτικής στήριξης της μεγάλης πλειοψηφίας της Βουλής και έγινε αποδεκτός και από την αντισυμβαλλόμενη COSCO, γεγονός που, εάν αξιοποιηθεί παράλληλα με το «Brexit», μπορεί να καταστήσει τον Πειραιά σε ναυτιλιακό «city».

Eιδικότερα, με αφορμή το βρετανικό δημοψήφισμα, παρουσιάζεται στην Ελλάδα μία ανεπανάληπτη ευκαιρία, αρκεί να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, να αναπτύξουμε τον Πειραιά, ως μεγάλο ναυτιλιακό-ασφαλιστικό κέντρο, που θα πάρει λίγη περισσότερη αίγλη και χρήμα από το Λονδίνο, ως οικονομικό κέντρο εξυπηρέτησης της ναυτιλίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο εισρέουν περίπου 45 δισ. ευρώ ετησίως, με 25% συνεισφορά από την ελληνόκτητη ναυτιλία, ενώ απασχολούνται σχεδόν 600.000 άτομα στους ναυτιλιακούς κλάδους ναυλώσεων, ασφαλίσεων και υπηρεσιών λιμένων.

Ο Πειραιάς, που διαθέτει ήδη 800 διαχειρίστριες εταιρείες και μικρά περιφερειακά γραφεία ξένων εταιρειών που σχετίζονται με τη ναυτιλία, έχει τις δυνατότητες να γίνει η πρώτη δύναμη στον ναυτιλιακό κλάδο, ιδίως τώρα, που εξελίσσεται σε μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια, είναι με το κατάλληλο σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο, να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκότερο κλίμα προσέλκυσης των ναυτιλιακών γραφείων, παντός είδους. Πιστεύω ότι, οι συγκυρίες μας επιβάλλουν να ενεργοποιηθούμε όλοι και περισσότερο, ώστε να μην αφήσουμε αυτήν την ευκαιρία, να περάσει από μπροστά μας ανεκμετάλλευτη…».