Η κίνηση ματ του Μώραλη και η ιστορική μνήμη του Πειραιά


Αυτή είναι η φωτογραφία που έβγαλε ο Λευτέρης Κουλούρης από δύο ιστορικά «πράσινα» λεωφορεία που διασώθηκαν από τους Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλο και επισκευάζονται για να μας θυμίζουν τον Πειραιά του χθες.

Έως πρότινος φυλάσσονταν στο παλιό αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. στον Κεραμεικό.

Τα δύο αδέλφια έχουν στη συλλογή τους 17 λεωφορεία που έχουν κατασκευασθεί στην Ελλάδα από το 1957 ως το 1981. Προς το παρόν φιλοξενούνται σε χώρους από εδώ κι από εκεί, αν κι εμείς στο Piraeus Press προτείνουμε να προχωρήσει άμεσα -με ενέργειες του δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη- ο καθορισμός συγκεκριμένου χώρου, ενδεχομένως του πρώην 5ου ΚΤΕΛ στην Παλιά Κοκκινιά, όπου θα μπορούσε να γίνει το πρώτο Εθνικό Μουσείο Μεταφορών.

Στην προσπάθεια αυτή μπορεί να συμβάλλει και ο πρόεδρος του Συλλόγου Έρευνας και Μελέτης των Συγκοινωνιών κ. Ανδρέας Χρόνης.

Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η καρδιά των συγκοινωνιών του Πειραιά χτυπούσε στο 5ο ΚΤΕΛ επί της λεωφόρου Θηβών αριθμός 50, από το 1952 ως το 1986, αφού από εκεί ξεκινούσαν, συντηρούνταν και κυκλοφορούσαν τα όμορφα μπλε λεωφορεία των παιδικών χρόνων μας.

Ήδη οι Χάρης και Βαγγέλης Λαζαρόπουλος έχουν περισώσει αρκετά πειραιώτικα λεωφορεία εκτός από τα «πράσινα», όπως είναι δύο Scania Vabis κατασκευής Ταγκαλάκη 1958 και 1959, ένα ιστορικό λεωφορείο Mercedes Benz Βιαμάξ του 1970 που εξυπηρετούσε τη γραμμή του Προφήτη Ηλία, αλλά και λεωφορεία Scania και Volvo που έκανε ο «μέτρ» των κατασκευών Ελευθέριος Ελευθεριάδης στο αμαξοποιείο του επί της Αγίων Αναργύρων 5 στην Παλιά Κοκκινιά.

Με τέτοια κληρονομιά νομίζουμε ότι ο Δήμος Πειραιώς θα αποκτήσει έναν περίφημο χώρο πολιτισμού ενώ τα σχολεία και το πανεπιστήμιο της πόλης θα γνωρίσουν ακόμα καλύτερα τη σύνδεση του Πειραιά με τη βιομηχανία και την ανάπτυξη της οικονομίας.

Κάντε κλικ εδώ να δείτε τα οχήματα της συλλογής Λαζαρόπουλου!