Δείτε τι θα αλλάξει στον Πειραιά δεδομένης της αύξησης της Κρουαζιέρας

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με την παρουσία των Αντιπεριφερειών Πειραιά και του ΟΛΠ, αποφασίστηκε η πραγματοποίηση σημαντικών αλλαγών στο παραλιακό και όχι μόνο μέτωπο του Πειραιά, προκειμένου να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η κρουαζιέρα στο μεγάλο λιμάνι αλλά και με στόχο την παραμονή των επισκεπτών-τουριστών στον Πειραιά.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα κυριότερα σημεία-προτάσεις-παρεμβάσεις, των οποίων η υλοποίηση θα αλλάξει στην κυριολεξία την όψη και τη λειτουργικότητα του λιμανιού.

1.Ο Πειραιάς κέντρο της ελληνικής κρουαζιέρας
Όπως προκύπτει από τα μεγέθη της τελευταίας 5ετίαςο Πειραιάς αποτελεί το λιμάνι κόμβο για την ελληνική κρουαζιέρα. Με ετήσια κίνηση γύρω στα 2.000.000 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών μετά το 2010, είναι το μόνο λιμάνι που προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών ευκολιών που απαιτούνται από τις εταιρίες κρουαζιέρας (παροχή νερού, παράδοσης στερεών και υγρών αποβλήτων, τροφοδοσίας κ.λ.π.)

Το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει σύγχρονες υποδομές υποδοχής επιβατών, τις οποίες συνεχώς επεκτείνει, δημιουργεί νέες υποδομές για τα πλοία νέας γενιάς και προσθέτει νέες υπηρεσίες προς πλοία και επιβάτες. Αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά συνεχώς τους χερσαίους χώρους του.

Το λιμάνι διαθέτει 9 θέσεις ελλιμενισμού, 2 Διεθνείς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Επιβατών, εσωτερικό δίκτυο συγκοινωνιακό και προσωπικό παροχής όλων των απαιτούμενων υπηρεσιών. Είναι πιστοποιημένο με ISO και τα τιμολόγια του είναι από τα πιο χαμηλά της Μεσογείου και σταθερά μέχρι το 2017.

2. Νέες Υποδομές
α.: Επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέρας για 2-3 νέες θέσεις ελλιμενισμού για πλοία νέας γενιάς. Το έργο έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια. Η κατασκευή του θα αρχίσει στο τέλη του 2015.
β.: Νέος Προβλήτας και Διεθνές Terminal (Άγιος Νικόλαος) για 2 θέσεις ελλιμενισμού. Το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2015.
γ.: Αναδιαρθρώσεις στους Διεθνείς Σταθμούς Επιβατών “Θεμιστοκλής” και “Μιαούλης”.
δ.: Υπόγεια διάβαση επιβατών μεταξύ λιμένα κρουαζιέρας (Λεοντάρι) και Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά (SILO). Το έργο είναι στο Υ.Ν.Α. για έγκριση της Προκήρυξης κατασκευής.
ε.: Κατασκευή monorail περιμετρικά του λιμανιού σε συνεργασία με “Αττικό Μετρό”, Δήμο Πειραιά και ΣΤΑΣΥ. Το έργο έχει εγκριθεί και αναμένεται η τελική βέλτιστη λύση.
στ.: Προώθηση των έργων της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά.
ζ.: Προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού ιδεών για τη συνολική αναμόρφωση του χώρου κρουαζιέρας (από Μιαούλη μέχρι νέο λιμάνι).

3. Πολιτιστική Ακτή Πειραιά.
Έχουν προχωρήσει όλες οι μελέτες ιδεών και εφαρμογής για: α) Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο SILO, β) Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στην Πέτρινη Αποθήκη που ανακατασκευάζεται, γ) Θεματικό Αρχαιολογικό Μουσείο στο Καστράκι, δ) Αναπαλαίωση Μώλου Κράκαρη, ε) Πάρκο Μικρασιατών κάτω από τον Αρχαιολογικό χώρο Ηετιώνιων Πυλών και στ) Πάρκο Δραπετσώνας σε συνεργασία με το Δήμο Δραπετσώνας.

4. Υποστηρικτικές Υπηρεσίες.
α.: Πράσινο (1.100 νέα φυτά) και αισθητική αναβάθμιση σε όλους τους χερσαίους χώρους.
β.: Way-Finding με νέες πινακίδες σε όλη την πόλη και ηλεκτρονικές πινακίδες πληροφόρησης.
γ.: Συμβολή στην ανάδειξη ως Μνημείου του Ναού του Αγίου Νικολάου.
δ.: Πεζοδιάδρομοι κόκκινοι σε όλο το λιμάνι.
ε.: Δίκτυα οπτικών ινών, Wi – Fi Free, και συλλογής υδάτων πόλης και όμβριων περιμετρικά του λιμανιού.
στ.: Χρηματοδότηση μελέτης ανάδειξης των κτιρίων της Ακτής Μιαούλη.
ζ.: Έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων από ΟΛΠ Α.Ε. και μέσω Φορέων Πειραιά.
η.: Προμήθεια μέσω ιδιωτικών εταιριών, αμαξιδίων, ηλεκτρονικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων.
θ.: Πλήρης αναδιάρθρωση φωτιστικών πεδίων μέσω σύγχρονης τεχνολογίας.

5. Απαιτήσεις.
Μία και μόνη: Πλήρης έλεγχος και απαγόρευση στάθμευσης στους δρόμους: α) Μιαούλη, β) Εθνικής Αντιστάσεως, γ) Γούναρη και δ) Ομηρίδου Σκυλίτση.

6. Όραμα.
Το 2021 θα εορτασθούν τα 2.500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Το γεγονός αυτό αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία για την ανάπτυξη και προβολή του ευρύτερου Πειραιά. Από το 2011 ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει ζητήσει:
α.: Να συσταθεί Εταιρία Ειδικού Σκοπού υπό την Περιφέρεια Αττικής με μετόχους Δημοτικές Επιχειρήσεις, Φορείς και ιδιωτικές εταιρίες, που μπορούν από τώρα να προετοιμάσουν πλατφόρμες εκδηλώσεων.
β.: Να υποβληθεί φάκελος υποψηφιότητας για να ανακηρυχθεί ο Πειραιάς, η Σαλαμίνα και η ευρύτερη περιοχή Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021.
γ.: Να προγραμματισθούν αναπτυξιακά έργα από την Περιφέρεια, τους Δήμους και τους δημόσιους και ιδιωτικούς Φορείς.
δ.: Να συσταθεί “Επιτροπή Προσωπικοτήτων” από πολίτες του ευρύτερου Πειραιά, για τη στήριξη της Εταιρίας Ειδικού Σκοπού.
ε.: Να επιταχυνθούν τα έργα κατασκευής της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά από τον ΟΛΠ Α.Ε. και την Περιφέρεια Αττικής.
στ.: Να εκμεταλλευτούμε τις δύο μεγάλες φετινές εκδηλώσεις: i) Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015 και ii) Γενική Συνέλευση και Συνέδριο Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης (ESPO).

Διαβάστε επίσης:

Τι σημαίνει να είσαι Πειραιώτισσα