Σε ρυθμούς ανάπτυξης το Λιμάνι του Πειραιά – Δείτε τι θα γίνει μέχρι το καλοκαίρι!

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Σε μια προσπάθεια το λιμάνι του Πειραιά να καταστεί ένα από τα ανερχόμενα και κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης και της Μεσογείου, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, (θυγατρική εταιρεία της cosco) προχώρησε και προχωρά σε μια σειρά επενδύσεων με στόχο το διπλασιασμό των φορτίων που αναμένεται μαζί με τον ΟΛΠ να αγγίξει τα 18.000 ΤEUS την ημέρα σε βάθος χρόνου.

Η τεχνική εταιρεία ΤΕΚΑΛ που έχει αναλάβει έως σήμερα τα περισσότερα από τα έργα αναβάθμισης της προβλήτας ΙΙ, αλλά και της επέκτασης της προβλήτας ΙΙΙ,(ανατολικό - δυτικό τμήμα) της κατασκευής του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, αλλά και των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων του ΣΕΠ, ξενάγησε χθες τους δημοσιογράφους, στον χώρο όπου έχει στηθεί ένα απέραντο εργοτάξιο και στο οποίο απασχολούνται περισσότερα από 300 άτομα καθημερινά.

Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της εταιρείας Αντώνιο Πάνα, πέρα από τη νέα τεχνογνωσία που έπρεπε να εφαρμόσει η εταιρεία με τη δημιουργία μάλιστα ενός λογισμικού που είναι το μοναδικό στον κόσμο για την κατασκευή των κυψελωτών κιβωτίων οπλισμένου σκυροδέματος (caissons) που βυθίζονται στη θάλασσα, θα έπρεπε να ληφθεί επίσης υπόψη η ιδιαιτερότητα ότι το λιμάνι βρίσκονταν πάντα σε λειτουργία και άρα οι κατασκευαστικές δραστηριότητές του, θα έπρεπε πάντα να συντονίζονται με το τμήμα του Operation..

Η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ - το ανατολικό τμήμα, προϋπολογισμού 123.984.000 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2011 και παραδόθηκε το Μάιο του 2013.

H περιοχή ήταν θάλασσα το 2011 και από το μηδέν η εταιρεία κατάφερε σε 20 μήνες μετά τον Μάιο του 2013 να παραδώσει τη χερσαία ζώνη για την παραλαβή των 5 νέων γερανογεφυρών SSPP που είναι οι μεγαλύτερες στον κόσμο και εξυπηρετούν πλοία πλάτους 26 σειρών κοντέινερ.

Έως τον Ιούνιο ή Ιούλιο του 2016, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον και το 70% της κατασκευής του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ, αλλά και η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών που ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2015.

Το συμβατικό χρονοδιάγραμμα είναι για 36 μήνες, ενώ η έναρξη των εργασιών έγινε τον Φεβρουάριο του 2015. Ο προϋπολογισμός του έργου για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ είναι 143.295.000. Το ωφέλιμο βάθος του δυτικού τμήματος στην προβλήτα ΙΙΙ είναι 18,50 μ. ενώ το συνολικό εμβαδό 136.000m2.Αναμένεται να χρησιμοποιηθούν 7.000.000 τόνοι υλικοί επίχωσης και 145.000 m3 σκυροδέματος αλλά και 40 κυψελωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος.

Πηγή: zougla.gr