Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ σχετικά με την παραίτηση του Γιώργου Ανωμερίτη

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Ολοκληρώθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. κατά το οποίο συζητήθηκαν ως ενημερωτικά θέματα:

    α) η υποβληθείσα από τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργο Ανωμερίτη πρόταση παραίτησής του κατά την  Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων 2015 και

     β) το θέμα σύναψης ΣΣΕ 2015-2017 με τους εργαζομένους του ΟΛΠ Α.Ε., χωρίς λήψη αποφάσεως.

Από το Δ.Σ. απουσίασε το μέλος κ. Θάνος Λιάγκος, ειδικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ ο δικηγόρος μέλος του Δ.Σ. κ. Νικόλαος  Νάκης παραιτήθηκε από τη θέση του ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ., διαφωνώντας με τις αποφάσεις και τους χειρισμούς  του ΤΑΙΠΕΔ.

  Στο Δ.Σ. ανακοινώθηκε και επισήμως το αίτημα αναβολής της Τακτικής Γενικής  Συνέλευσης, η οποία θα αρχίσει μεν αύριο  13.06.2015, αλλά θα διακοπεί και θα συνεχισθεί για όλα τα θέματα τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015, ώρα 12:00 στο Ξενοδοχείο N.J.V.  AthensPlaza, Λεωφ. Βασ. Γεωργίου 2, Πλατεία Συντάγματος.

 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ: Παραίτησή μου από τη θέση του Προέδρου και Δ/ντα Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε.

 Όπως είθισται, για μας τους παλαιότερους, αμέσως μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης και την ανάληψη των καθηκόντων στο Υπουργείο Ναυτιλίας και ΤΑΙΠΕΔ, επισκέφθηκα τον μεν Υπουργό (και φίλο) κ. Θοδωρή Δρίτσα στις 20.02.2015 και τον επίσης φίλο Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιο Πιτσιόρλα στις 26.03.2015, στους οποίους έθεσα το θέμα της αντικατάστασής μου από τη θέση του Προέδρου και Δ/ντα Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε. Μετά από διαβούλευση, συμφωνήθηκε να παραμείνω στη θέση μου και εγώ και τα μέλη του Δ.Σ. μέχρι την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων, που παραδοσιακά και τυπικά γίνεται το μήνα Ιούνιο.

Ένας από τους λόγους αυτής της επιλογής ήταν και η ανάληψη από τη χώρα μας (για πρώτη φορά) (α) της Γενικής Συνέλευσης και του Συνεδρίου της ESPO, όλων δηλαδή των Ευρωπαϊκών Λιμένων και (β) της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015, γεγονότα στα οποία ο ΟΛΠ Α.Ε. είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς επίσης και η αποφυγή σύγκλισης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, πριν την Τακτική.

Φυσικά τότε τόσο από την πλευρά της Κυβέρνησης όσο και από τη δική μου υπήρχε σύγκλιση απόψεων για τα θέματα της λιμενικής βιομηχανίας και κυρίως του τρόπου αξιοποίησης του ΟΛΠ Α.Ε.

Η σύγκλιση αυτή ανετράπη μετά τις αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ Α.Ε. μέσω πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του και της συνέχισης της θατσερικής πολιτικής του ξεπουλήματος του λιμανιού που είχε προκριθεί από τις προηγούμενες ηγεσίες του ΤΑΙΠΕΔ. Θέση την οποία και εγώ, και το Δ.Σ. και η Γ.Σ. του Οργανισμού και η Αυτοδιοίκηση και όλοι οι θεσμικοί εταίροι του Πειραιά και της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος ομόφωνα απορρίπταμε ως καταστροφική για την ανάπτυξη της χώρας, της λιμενικής βιομηχανίας και του ευρύτερου Πειραιά. Θέση στην οποία εμμένω, έχοντας προφανώς υποβάλλει συγκεκριμένες εναλλακτικές προτάσεις προς τις Κυβερνήσεις και το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του ΟΛΠ Α.Ε. Προτάσεις οι οποίες και σημαντικά έσοδα για το χρέος εισφέρουν στο ΤΑΙΠΕΔ και την ανάπτυξη της λιμενικής αγοράς στηρίζουν. Προτάσεις πολιτικά και τεχνοκρατικά επεξεργασμένες από διεθνείς οίκους και πλήρως συμβατές με το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο.

Έχω σε όλους τους τόνους διακηρύξει, ότι ο τρόπος πώλησης που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ είναι λανθασμένος και ποτέ δεν πρόκειται να ευοδωθεί. Ήδη έχουν χαθεί για την ανάπτυξη του ΟΛΠ Α.Ε. τρία χρόνια με όλες τις παλινωδίες και τα λάθη αυτά. Το ΤΑΙΠΕΔ ενεργεί εισπρακτικά και μόνο, υπό την πίεση προφανώς των δανειστών, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του την ευρωπαϊκή πολιτική για τη λιμενικά αγορά.  Φυσικά ουδείς από το ΤΑΙΠΕΔ επισκέφθηκε ποτέ την Ένωση Λιμένων Ελλάδος ή τον Οργανισμό Λιμένων Ευρώπης. Ακόμα και στο πρόσφατο Συνέδριο της ESPO ουδείς παραβρέθηκε έστω και ως σύνεδρος. Αν όμως παρακολουθούσαν τις ευρωπαϊκές διαδικασίες θα άκουγαν τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να δηλώνουν: Ο τρόπος ιδιωτικοποίησης των λιμένων στην Ελλάδα αποτελεί πρωτόγνωρο γεγονός για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή”, τον Εισηγητή του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την ευρωπαϊκή λιμενική αγορά να δηλώνει “την πλήρη αντίθεσή του στην πώληση των μετοχών ως μέσου ιδιωτικοποίησης” και κορυφαίο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να δηλώνει: “μπορεί να αντιμετωπίσουμε μία κατάσταση, όπου ο έλεγχος δεν θα ανήκει πια σε Ευρωπαίους, αλλά σε συμφέροντα τρίτων, από ξένες προς την Ευρώπη δυνάμεις”.

Με τις προτάσεις του ο ΟΛΠ Α.Ε. διασφαλίζει  (α) άμεσους πόρους στο ΤΑΙΠΕΔ περισσότερους από τα έσοδα πώλησης που αναμένει και (β) το δημόσιο έλεγχο επί της Αρχής Λιμένος, όπως συμβαίνει σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Το κείμενο της παραίτησής μου είναι σαφές. Επαναλαμβάνει τις πάγιες απόψεις μου, για τις οποίες επί 4 χρόνια “χωρίς εκπτώσεις” παλεύω για να μείνει κάτι όρθιο στον τόπο αυτό, μακριά από κρατισμούς και νεοφιλελευθερισμούς. Θέσεις για τις οποίες έχω και άλλες φορές υποβάλλει παραιτήσεις, εξαναγκάζοντας ακόμα και την Τρόϊκα να αποδεχτεί στα Μνημόνια Ι και ΙΙ (Ν. 3845/2010, 3885/2011 και 4093/2012) ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε. θα έπρεπε να γίνει με πώληση του 23% των μετοχών και αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων της περιουσίας του. Ένα θέμα το οποίο η συγκροτηθείσα στη Βουλή Ειδική Επιτροπή για τα Μνημόνια θα πρέπει να διερευνήσει, για να αποκαλυφθεί ποιοι πρότειναν την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε. όταν η ίδια η Τρόϊκα, αλλά και οι Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ διατύπωναν διαφορετικές προτάσεις.

Από αυτό το Δ.Σ., που είναι σχεδόν ίδιο από το τέλος του 2009, παρήχθη έργο σημαντικό για τον ΟΛΠ Α.Ε., τον Πειραιά, τη λιμενική βιομηχανία, την Χώρα. Το αποδεικνύει το πρόσφατο προσωπικό γράμμα της Γεν. Γραμματέως των Ευρωπαϊκών Λιμένων (ESPO), τα έγγραφα της Αυτοδιοίκησης και όλων των Φορέων του Πειραιά, η στήριξη των εργαζομένων, το χειροκρότημα επιδοκιμασίας σε όλες τις παρεμβάσεις μας. Προωθήσαμε τα συμφέροντα του ΟΛΠ Α.Ε., του Πειραιά, της χώρας. Η καταγραφή και μόνο των Αποφάσεών μας δείχνει ότι η πλώρη μας είχε σωστή ρότα. Όπως θα καταγράψουμε με την εισηγητική μας έκθεση στην Τακτική Γενική Συνέλευση, αλλάξαμε πάρα πολλά στον Πειραιά.