Προς νέο ιστορικό ρεκόρ το λιμάνι του Πειραιά

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Πρόσω ολοταχώς προς νέο ιστορικό ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων οδεύει φέτος το λιμάνι του Πειραιά καθώς οι αριθμοί που έδωσε στη δημοσιότητα η Cosco Pacific είναι αποκαλυπτικοί. Η μητρική της εταιρείας ΣΕΠ ΑΕ που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΟΛΠ ΑΕ ανακοίνωσε πως από την αρχή του έτους έως και τον Οκτώβριο διακίνησε 2,48 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια των είκοσι ποδών (teu) έναντι 2,51 εκατομμυρίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013.

Με βάση τους μέσους φετινούς ρυθμούς αύξησης της διακίνησης αλλά και τις δυνατότητες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων κύκλοι του λιμανιού αναμένουν κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο να προστεθούν άλλα 450 με 500 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια στη διακίνηση της κινεζικής πλευράς οδηγώντας έτσι το σύνολο του 2014 στα επίπεδα των τριών εκατομμυρίων Teu. Εάν σε αυτά προστεθούν και τα περί τα 650 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια που αναμένεται να διακινηθούν από τον προβλήτα Ι που τελεί υπο την διαχείριση της ΟΛΠ ΑΕ το έτος αναμένεται να κλείσει άνω των 3,5 εκατομμυρίων τοποθετώντας τον Πειραιά ακόμα υψηλότερα μεταξύ των κορυφαίων λιμανιών της Μεσογείου.

Ως αναφορά τους ρυθμούς αύξησης του έργου που διεκπεραιώνει η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά αυτή κινούνται μέχρι στιγμής το 2014 στα επίπεδα του +20,5%. Είναι όμως δύσκολο να αυξηθούν σημαντικά καθώς ήδη ο τερματικός σταθμός λειτουργεί με πολύ υψηλή κάλυψη της δυναμικότητάς του. Με απλά λόγια, δεν εχει αρκετό χώρο για να αυξήσει σημαντικά το έργο του διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρει εάν δεν μεγαλώσει το λιμάνι.

Αυτός είναι κι ο λόγος που ΟΛΠ και Cosco έχουν προχωρήσει στην επαναδιαπραγμάτευση της μεταξύ τους σύμβασης η οποία προβλέπει επένδυση 230 εκατομμυρίων ευρώ στην δυτική πλευρά του προβλήτα ΙΙΙ ώστε να μπορέσει να φτάσει ο Πειραιάς σε δυναμικότητα από κοντα στα 3,7 εκατ. teu σήμερα στα 6,2 εκατ. teu με την ολοκλήρωση της.

Η εν λόγω σύμβαση, γνωστή και ως φιλικός διακανονισμός, είναι το αντικείμενο της γενικής συνέλευσης της ΟΛΠ ΑΕ την επόμενη εβδομάδα μετά την εμπλοκή που εμφανίστηκε στις 11 Νοεμβρίου εξαιτίας ερμηνειών της απόφαση της Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ο Πειραιάς έχει ήδη γίνει πλέον ένα από τα λιγοστά container terminal στην Μεσόγειο που μπορεί και εξυπηρετεί στις εγκαταστάσεις του τα μεγαλύτερων μεγεθών πλοία. Διαθέτει στον Προβλήτα ΙΙΙ, πέντε Super Post Panamax γερανογέφυρες (με tandem spreaders) τις μεγαλύτερες στον κόσμο αυτή την περίοδο, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων πλάτους 26 σειρών container.

Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν «κλειδώσει» μέχρι στιγμής τουλάχιστον τέσσερις εβδομαδιαίες τακτικές προσεγγίσεις τέτοιων μεγάλων πλοίων (“mother”) από την Ασία, μεγάλων εταιριών ή και συνασπισμών εταιρειών, ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται κανονικά πλοία με μέσο όρο αφίξεων 6 -7 πλοίων την ημέρα, σύμφωνα με την θυγατρική της Cosco, Σ.Ε.Π. Α.Ε. Υπάρχουν πλέον εβδομαδιαίες συνδέσεις με τις αγορές στην Άπω Ανατολή, την Ευρώπη, την Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α., καθώς και με τις αναδυόμενες οικονομίες στην Βόρεια Αφρική

Πηγή: capital.gr