Μια διαφορετική Αντιγόνη στο Θέατρο Θησείον

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Εταιρεία Θεάτρου Άλκη

Αντιγόνη, μετέωρη

μια ματιά στην Αντιγόνη του Σοφοκλή

 

Δεύτερη Χρονιά Παραστάσεων

 

3 – 20 Μαΐου

 Θέατρο Θησείον, Ένα Θέατρο Για Τις Τέχνες

Trailer: https://youtu.be/vXn3kwWdbTs

 

Η Αντιγόνη, μετέωρη. Μια ξένη-που δεν ανήκει ούτε στο φως ούτε στο χώμα. Το έργο μετέωρο, εκεί που χτίζεται διαλύεται, ένα γιαπί. Η πόλη μετέωρη, μετά από άγριο πόλεμο, παλεύει να σταθεί. Ο Κρέων θέλει να επιβάλλει δικαιοσύνη, αδέκαστος. Μετά από τη θυσία του παιδιού του βυθίζεται στη μαύρη τρύπα της Άτης, της αδυσώπητης θεάς που σε κάνει να βλέπεις για σωστό το λάθος. Ο θίασός μας μέσα από θραύσματα επιθυμεί να διαγράψει μια χειρονομία, μια διαδρομή, μνήμη για τους νεκρούς του, να εκπληρώσει μια κηδεία που δεν έγινε. Που δεν γίνεται - καθώς η ταχύτητα μάς πετάει συνεχώς στο αύριο. Στο πάντα, στέκονται οι αγαπημένοι μας σαν σήματα, όπως οι κούκοι στα μονοπάτια, σαν πέτρινα μνήματα στην άκρη της θαλάσσης. Τα υλικά μας εύθραυστα. Στοιχεία της τελετουργίας του θρήνου, διαβατήριων τελετών, ίχνη αρχέγονων χορών, μουσική άχρονη, συνθέτουν μια ιδιόμορφη παρτιτούρα, μετέωρη στο σύνορο. Η μετάφραση του Μίνου Βολανάκη πέτρινη. Ο σκηνικός χώρος ένα νταμάρι να στεγάσει τους εξόριστους.

Ομόκεντροι κύκλοι περιστρέφουν τα πρόσωπα γύρω από τη Μοίρα ή την Ανάγκη. Στον πυρήνα, τρεις υποκριτές εναλλάσσουν τους αντιθετικούς ρόλους. Περιμετρικά, τρεις μορφές του χορού τούς καθρεφτίζουν. Μέσα από τα ερείπια του απερχόμενου πολέμου, ξεπηδάει ένας επόμενος. Από την ανατολή του ηλίου μέχρι τη δύση, οι μορφές διανύουν αποστάσεις κι αντιστρέφονται. Μέσα σε μία μέρα, αντίρροπες δυνάμεις δημιουργούν τη δίνη των γεγονότων που θα ξετυλίξει του ανθρώπου το δέος, τον άνθρωπο. Τα αινίγματα παραμένουν άλυτα.

 

Μετάφραση

Μίνως Βολανάκης

Σκηνοθεσία- Δραματουργική επεξεργασία

Ρηνιώ Κυριαζή

Μουσική

Νίκος Βελιώτης

Σκηνικός Χώρος

Σωτήρης Μελανός

Κοστούμια

Ματίνα Μέγκλα

Φωτισμοί

Στέβη Κουτσοθανάση

Ηθοποιοί

Δήμητρα Γκλιάτη

Ειρήνη Κουμπαρούλη

Λυγερή Μητροπούλου

Μοχάμεντ Μπελχέντι

Δέσποινα Χαλκορόκα

Ρηνιώ Κυριαζή

Βοηθός σκηνοθέτη

Τάσος Κωλέτσης

Βοηθός σκηνογράφου

Άννα Ζήση

Κατασκευή κοστουμιών

Ευτυχία Τζαβάρα

Φωτογραφίες

Αναστασία Γιαννάκη

Γραφιστική επιμέλεια

Παναγιώτης Ανδριανός

Επικοινωνία

Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή

Εταιρεία Θεάτρου Άλκη

Πληροφορίες Παράστασης

Παραστάσεις:   Από 3 έως 20 Μαΐου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 15€

Μειωμένο: 10€

Ατέλειες: 8€

Προπώληση: TICKETSERVICES

- online https://www.ticketservices.gr/event/antigoni-meteori

- τηλεφωνικά: 2107234567

- εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

(οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση 5% επί της τιμής του εισιτηρίου)

Θέατρο Θησείον, Ένα Θέατρο Για Τις Τέχνες

Τουρναβίτου 9, Ψυρρή

Την παράσταση μπορούν να παρακολουθήσουν παιδιά άνω των 8 ετών

Έγραψαν για την παράσταση

«Μία δική μας, ελληνική εκδοχή της επιστροφής του ανθρώπου στο ξύλο της καταγωγής του με κέρδος τη γνώση διά της μνήμης, όχι την αγνωσία και τη λησμοσύνη. Σύνθεση του Διόνυσου με τον άνθρωπο και του γένους με την πόλη. Διά της αιωρούμενης Αντιγόνης, ο Διόνυσος κατέρχεται ως κεντρική μορφή της αναπαράστασης στο θέατρο της Αθήνας».

Όταν τα κορίτσια πετούν στον ουρανό: Λέανδρος Πολενάκης, Εφημερίδα Η ΑΥΓΗ

«Εύθραυστα υλικά της παράστασης, η τελετουργία του θρήνου, οι πενθητήριες τελετές, το μοιρολόι και η χρήση της γυμνής ανθρώπινης φωνής ως πρωταρχικού θεατρικού εργαλείου. Η Γιαννιώτισσα σκηνοθέτιδα Ρηνιώ Κυριαζή χτίζει μ’ αυτά. Μια παράσταση μεστή, νεανική, πρωτότυπη και σφριγηλή. Στην εξαιρετική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη που «καρφώνει με σφυριές» το κείμενο».

Από τον Σοφοκλή στον Ευριπίδη / Οδός μία και η αυτή: Λέανδρος Πολενάκης, Εφημερίδα Η ΑΥΓΗ

«Στην παράσταση, όπως τη συνέλαβε η Ρηνιώ Κυριαζή, η Αντιγόνη είναι μετέωρη. Είναι και δεν είναι ξένη, είναι και δεν είναι παραβάτισσα. Είναι και δεν είναι νεκρή. Το σκηνοθετικό εύρημα με τις σκάλες και τα δοκάρια είναι πανέξυπνο. Ολόκληρη η πόλη, η Θήβα, είναι μετέωρη, καθώς ο αχός του πολέμου μένει πίσω και αφήνει τον θάνατο ως κυρίαρχο».

Μια Ολοκληρωμένη Παράσταση: Άρης Γαβριελάτο, Αθηνέα