Η επιστροφή των «νοικοκυραίων» και τα «ξένα τζάκια»

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Όταν πριν σαράντα και πλέον χρόνια άνοιγαν τα πρώτα σούπερ μάρκετ της εποχής, άνοιγαν από τους «νοικοκυραίους» καταστηματάρχες, αυτούς που είχαν μεγάλα καταστήματα τροφίμων, αυτά  που οι γονείς μας γνώριζαν ως μπακάλικα.

Ήταν στις αρχές τις δεκαετίας του 1980 όταν άνοιξαν οι πρώτες υπεραγορές που απευθύνονταν μόνο σε εμπόρους ή σε επαγγελματίες του λιανικού εμπορίου. Ειδικότερα, το 1977 μετά τον Βερόπουλο, και η οικογένεια Παντελιάδη προχωράει στο άνοιγμα του πρώτου της σούπερ μάρκετ με την επωνυμία ΜΕΤΡΟ.

Από εκείνη την χρονιά άρχισε η «τεκτονική» αλλαγή στο χώρο του λιανικού εμπορίου τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, καθώς οι Έλληνες άρχισαν να εγκαταλείπουν τα παντοπωλεία της γειτονιάς και να «εξευρωπαΐζονται» επιλέγοντας τα σούπερ μάρκετ. Εκεί, πέραν την μεγαλύτερης επιλογής, ο Έλληνας καταναλωτής δοκίμαζε μια νέα αγοραστική εμπειρία που είχε και στοιχεία κοινωνικής αναγνώρισης.



Τα χρόνια περνούν και σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, η ελληνική αγορά έχει διαμορφωθεί. Τα ΜΕΤΡΟ μετονομάζονται σε Μy Market. Ξένοι παίκτες μπαίνουν στην ελληνική αγορά και κάποιοι επιμένουν κόντρα στην μόδα της εποχής μια πορεία αυτόνομη. Τα My Market παραμένουν μια αμιγώς ελληνική αλυσίδα που δίνει έμφαση στο σεβασμό στους εργαζόμενους και στους καταναλωτές. Επενδύουν στα ελληνικά προϊόντα και δεν «γοητεύονται» από τις σειρήνες της επιδρομής από τα «ξένα τζάκια».

Έχουμε φτάσει στο τέλος της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα,  και το 2011,όταν η έννοια τις επιχειρηματικότητας με ηθικές αξίες και των πρωτοβουλιών για σεβασμό του περιβάλλοντος ήταν απλά άγνωστες λέξεις για τους περισσότερους, τα My Market δημιουργούν το πρώτο βιοκλιματικό κατάστημα.



Όλη αυτή η κληρονομία, που έχει την βάση της από το μακρινό 1976, και εκείνους τους «νοικοκυραίους» παντοπώλες που συνοψίζεται στον σεβασμό εργαζομένων, καταναλωτών, προμηθευτών αλλά και του ανταγωνισμού, οδηγεί τους ιδιοκτήτες των My Market να προχωρήσουν στη επιλογή της εξαγοράς της Βερόπουλος το 2016. Πρώτος και βασικός στόχος να μην σβήσει μια ιστορική ελληνική οικογενειακή επιχείρηση και 4200 θέσεις εργαζομένων. Αυτό σημαίνει επιχειρηματικότητα με ηθικές αρχές.