Σίριαλ των ‘90s: Οι αγαπημένες κωμωδίες της χρυσής εποχής της ελληνικής τηλεόρασης

Από τους Απαράδεκτους και τις Τρεις Χάριτες μέχρι τους Δυό Ξένους, θυμόμαστε τις καλύτερες κωμικές σειρές της χρυσής εποχής της ελληνικής τηλεόρασης.

Η πρώτη δεκαετία της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης υπήρξε και η πιο χρυσή εποχή της ελληνικής μυθοπλασίας. Οι πιο δυνατές πένες της σεναριογραφίας πήραν φωτιά και ονόματα όπως οι Ρήγας, Αποστόλου, Ρέππας, Παπαθανασίου, Παπαπέτρου, Παπαδοπούλου, Ρώμας, Νεμέας φρόντισαν να γεμίσουν το τηλεοπτικό πρόγραμμα με σειρές γεμάτες κέφι και χιούμορ που ακόμη και σήμερα απολαμβάνουμε. Ίσως γιατί στο «κενό» σκηνικό της σημερινής τηλεόρασης, οι εποχές της αθωότητας μοιάζουν πιο διασκεδαστικές και μας γεμίζουν αναμνήσεις. Γι’ αυτό και συγκεντρώνουμε παρακάτω είκοσι από τις πιο αστείες αναμνήσεις από την τηλεοπτική κωμωδία των ‘90s.

Εμείς κι Εμείς (1994-1998)

Ήταν τα «Φιλαράκια» μας πριν γνωρίσουμε τα «Φιλαράκια». Μία ετερόκλητη παρέα «κουλών» Αθηναίων που μένει σε γειτονικά σπίτια στο Μετς, το οποίο κάνει συνεχώς άνω-κάτω με τις φάρσες και τις παρεξηγήσεις της, και γίνεται ακόμη πιο… άνω-κάτω άμα τη αφίξει της πόντιας εξαδέλφης Παρθένας (Ελένη Γερασιμίδου) που μεταμόρφωσε τη σειρά από συμπαθή κωμωδία σε καλτ απόλαυση.

*Δυό Ξένοι (1997-1999)

Δυο λέξεις μόνο: Ντένη Μαρκορά. Ο χαρακτήρας που ζει ως σήμερα μέσα από τις ατάκες που επαναλαμβάνουμε καθημερινά είναι ένας μόνο από τους λόγους που οι Δυό Ξένοι δεν θα αποχωρήσουν ποτέ από το πάνθεον του ελληνικού γέλιου. Οι ερμηνείες της Εβελίνας Παπούλια ως Μαρίνα Κουντουράτου, του αδικοχαμένου Νίκου Σεργιανόπουλου ως δύστροπου κουλτουριάρη, η σάτιρα της ελληνικής τηλεόρασης εκ των έσω και οι καλοδουλεμένοι χαρακτήρες με τις ανεπανάληπτες εμπνεύσεις των Ρήγα-Αποστόλου δύσκολα θα βρουν «ταίρι» στην καρδιά μας.

*Ντόλτσε Βίτα (1995-1997)

Ο Αλέξανδρος Ρήγας, πριν γίνει «ντουέτο» με τον Δημήτρη Αποστόλου, συνεργάστηκε με τον επίσης «βιρτουόζο» της κωμωδίας Λευτέρη Παπαπέτρου (Εγκλήματα, Είσαι το Ταίρι μου), και το αποτέλεσμα είναι η πιο οικεία, η πιο οικογενειακή, η πιο γλυκιά κωμωδία χαρακτήρων που έχει παιχτεί στην ελληνική τηλεόραση. Η Άννα Παναγιωτοπούλου κλέβει τον γαμπρό της κόρης της, η Μαρία Καβογιάννη ως Ασπασία, η Κατιάνα Μπαλανίκα ως Σάσα και η Μαρία Φωκά ως γριά Μπουμπουλίνα πλαισιώνουν το «σκάνδαλο» και η μεσημεριανή ζώνη των 15.00 στο Mega αποκτά μόνιμο κάτοικο επαναλήψεων – αλλά ποτέ δεν θα βαρεθούμε να το βλέπουμε.

*Εγκλήματα (1998-2000)

Έχοντας αφήσει τον Αλέξανδρο Ρήγα στα «σίγουρα χέρια» του Δημήτρη Αποστόλου, ο Λευτέρης Παπαπέτρου βάζει πλώρη για τον ANT1 και ετοιμάζει άλλη μια κωμωδία-σταθμό των ‘90s, συγκεντρώνοντας ένα ζηλευτό καστ ελλήνων κωμικών: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Υρώ Μανέ, Μαρία Καβογιάννη, Καίτη Κωνσταντίνου, Κώστας Κόκλας, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και πολλά «λαχταριστά γκεστ» έγιναν η πιο εγκληματική μας παρέα, που περιλάμβανε σχέδια για φόνους, μοιχείες, ιερόδουλες, εξωγήινους και χασάπηδες, στην πιο ξεκαρδιστική εκδοχή τους.

*Κωνσταντίνου και Ελένης (1998-2000)

Αν υπήρχε βασίλειο των επαναλήψεων, αυτή εδώ η σειρά των Ρώμα-Χατζησοφιά θα ήταν σίγουρα ο μεγάλος βασιλιάς, αφού αποτελεί ίσως την μοναδική σειρά που δεν σταμάτησε ούτε εβδομάδα να παίζεται, από την πρώτη προβολή του έως σήμερα – μέχρι και το Ρετιρέ ή οι Δυό Ξένοι έκαναν αρκετά διαλείμματα. Η Ελένη Ράντου είναι μια βρωμόστομη γκαρσόνα, ο Χάρης Ρώμας είναι ένας μανιαμούνιας βυζαντινολόγος και η αναγκαστική συγκατοίκησή τους προσφέρθηκε για τους πιο επικούς καβγάδες των ‘90s, με «παρατηρητές» τα φρέσκα τότε πρόσωπα των Μαρίας Λεκάκη, Βασίλη Κούκουρα και Καλλιρόης Μυριάγκου.

*Οι Μεν και οι δεν (1993-1996)

Λίγα χρόνια νωρίτερα, το ίδιο συγγραφικό δίδυμο (Ρώμας-Χατζησοφιά), μας είχαν χαρίσει τρεις βαρβάτες σεζόν άλλης μία παράταιρης γειτνίασης, αυτής του κιριλέ ζεύγους Δάγκα (Ρώμας-Κουρή) και του άφραγκου και απολίτιστου ζεύγους Σταμάτη (Ευείδη-Μάινας), τότε που τα επεισόδια των σειρών ήταν ακόμη ημίωρα και οι μικρές ιστορίες των επεισοδίων περιείχαν απολαυστικά απενοχοποιημένα αστεία που στις περισσότερες περιπτώσεις ξεπερνούσαν το πολιτικώς ορθό ή την αληθοφάνεια και περνούσαν στην σφαίρα του «καμένου» – γι’ αυτό άλλωστε σημείωσαν τόσο μεγάλη επιτυχία. Άξιο μνείας, παρ’ ότι πέρασε στα «ψιλά» της τηλεοπτικής κουλτούρας ήταν το πέρασμα των Ρώμα-Χατζησοφιά από το Mega με τον Κακό Βεζύρη (1997-1998), με ακόμη περισσότερες χοντράδες και μία περσόνα που άφησε εποχή: Την Ανίτα Ρασιά (κατά κόσμον Ναταλία Καποδίστρια), ένα «είδωλο»… άξιο προσκυνήματος.

*Οι Απαράδεκτοι (1991-1993)

Το πρώτο χτύπημα της σεναριογράφου Δήμητρας Παπαδοπούλου ήταν και το καλύτερο: Η συμπαθέστατη κωμικός μας έβαλε στο σπίτι της πιο απαράδεκτης παρέας των ‘90s, με την καλύτερη δυνατή σύνθεση (Παπαδοπούλου, Παπαδόπουλος, Μπονάτσος, Μπέζος, Χαλακατεβάκης, Λουιζίδου) και χαρακτήρες που δεν διέφεραν πολύ από την πραγματική ιδιοσυγκρασία των ηθοποιών (όλοι άλλωστε διατήρησαν τα πραγματικά τους ονόματα και στη σειρά). Με άλλα λόγια, στο 4 της οδού Αδάμαντος στον Λυκαβηττό θα μπορούσε να είναι το δικό μας σπίτι.

*Τρεις Χάριτες (1990-1992)

Οι Ρέππας-Παπαθανασίου αποφασίζουν να καταπιαστούν με την τηλεόραση και μας χαρίζουν μια τρελή κωμωδία γυναικείων χαρακτήρων, κωμικοτραγικών καταστάσεων, αλλά κυρίως… κωμικοτραγικών λεκτικών παρεξηγήσεων, με μπροστάρισσες την Άννα Παναγιωτοπούλου, την Μίνα Αδαμάκη και την Νένα Μεντή, τρεις αδελφές που αναγκάζονται να συγκατοικήσουν, καθώς και την αγαπημένη θεία τους, την αξιολάτρευτη Μπεμπέκα (Άννα Κυριακού).

*Αυθαίρετοι (1989-1991)

Από τις πρώτες σειρές της ιδιωτικής τηλεόρασης, οι Αυθαίρετοι έκαναν πρεμιέρα στο Mega συστήνοντάς μας την συγγραφική ματιά του Βασίλη Νεμέα και το σκηνοθετικό βλέμμα του Νίκου Κουτελιδάκη – ονόματα που θα μεσουρανούσαν την επόμενη εικοσαετία στα τηλεοπτικά δρώμενα. Η φιλονικία δύο οικογενειών αναδεικνύει ολόκληρο το «μεγαλείο» του κουτοπόνηρου νεοέλληνα, ενώ ξεχωρίζουν για τις ερμηνείες τους οι Βάσια Τριφύλλη, Νατάσα Τσακαρισιάνου, Δημήτρης Πουλικάκος, Χρήστος Βαλαβανίδης, Θέμης Μάνεσης και Βάνα Παρθενιάδου.

*Το Δις Εξαμαρτείν (1993-1996)

Οι Ρέππας-Παπαθανασίου, αμέσως μετά τις Τρεις Χάριτες, επανήλθαν με άλλη μία σειρά της ίδιας λογικής (λεκτικές παρεξηγήσεις και έξυπνοι χαρακτήρες), προσθέτοντας τα χαρακτηριστικά που κατέστησαν το Δις Εξαμαρτείν «προπομπό» των Δυό Ξένων: Η σειρά διαδραματιζόταν στους διαδρόμους ενός καναλιού, του Media Channel, αποτελώντας στην ουσία «ξεμπρόστιασμα» των τηλεοπτικών παρασκηνίων, ενώ βασικός ρόλος ήταν η Γιολάντα Ραγιά, ενσαρκωμένη εξαίσια από την Ντίνα Κώνστα, που αργότερα θα εξέλισσε την συγκεκριμένη περσόνα στην αξεπέραστη Ντένη Μαρκορά.

*Λαβ Σόρρυ (1994-1995)

Παρά το «απλοϊκό» των διαλόγων της, η Ελένη Μαβίλη έκανε αίσθηση και σημείωσε την δική της ιδιαίτερη επιτυχία στην ελληνική τηλεόραση, πρώτα με το ανεκδιήγητο «Χάι Ροκ» (Φιλιππίδης-Χαλκιάς) και στην συνέχεια με το καλτ «Λαβ Σόρρυ», στο οποίο ο Τάσος Χαλκιάς υποδύθηκε τον θρυλικό Σάκη τον υδραυλικό, που ρίχνει στα δίχτυα του την καθωσπρέπει γιατρίνα Λίλη και αναστατώνει την οικογένεια της αλλά και τον δικό του κύκλο. Κλασικό έχει μείνει το μουσικό σήμα της σειράς, όπως το συνέθεσε ο Θάνος Καλλίρης και το τραγούδησε σύσσωμο το cast.

*Το Καρέ της Ντάμας (1997-2000)

Οι γυναίκες πάσης Ελλάδος βρήκαν εδώ τις δικές τους ελληνίδες «νοικοκυρές σε απόγνωση», σε αυτή τη σειρά γυναικείου ξεκατινιάσματος και αλληλεγγύης τεσσάρων κολλητών φιλενάδων που αποτελούσαν ευχάριστη παρέα για τις ώρες που η τηλεόραση «απλώς έπαιζε» για να υπάρχει μια υποτυπώδης συντροφιά στον «αέρα» του σπιτιού. Η επιτυχία της οφείλεται πιθανότατα στο ωραίο καστ με δυνατά ονόματα όπως η Τζόις Ευείδη και ο Χάρης Σώζος, αλλά και φρέσκιες παρουσίες όπως οι Αίας Μανθόπουλος, Μαίρη Σταυρακέλη και Μαρία Κατσανδρή.

*Πάτερ Ημών (1995)

Ο Κώστας Καρράς ήταν ο πάτερ φαμίλιας σε αυτή την γλυκιά οικογενειακή κωμωδία, από την οποία ξεπήδησε μία από τις πιο αγαπημένες παιδικές φιγούρες της τηλεόρασης, η Κορίνα Δαμουλιάνου. Χωρισμένος μπαμπάς, ο «μπερμπάντης» Κώστας Καρράς μεγαλώνει μόνος τις δύο του κόρες, ενώ στο φόντο υπάρχουν πάντα η φίλη του Ελένη (Ελένη Μενεγάκη), η ενοχλητική γειτόνισσα κυρία Κόλια (Τζέσυ Παπουτσή) και ο αχαΐρευτος αδερφός του (Αλέξανδρος Ρήγας).

*Μάνα είναι μόνο μία (1992-1994)

Η Μαίρη Χρονοπούλου κάνει το πέρασμά της από την τηλεόραση σε μία οικογενειακή κωμωδία που αγαπήθηκε από το παιδικό κυρίως κοινό. Άλλη μία «single» μαμά ζει με τα ενήλικα πλέον παιδιά της στο πλούσιο σπιτικό της, μαζί με την πιστή υπηρέτρια Ντίνα (Μαρία Κανελλοπούλου) και την κολλητή της φίλη Λίλη. Το σενάριο και την σκηνοθεσία υπογράφουν οι Σπύρος Μεταληνός και Νίκος Μουρατίδης (ναι, ο μουσικός παραγωγός που αργότερα έγινε ευρέως γνωστός ως κριτής μουσικών reality).

*Της Ελλάδος τα Παιδιά (1993-1995)

Ο Δημήτρης Βενιζέλος γράφει και ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί αυτή την τρελή αεροπορική κωμωδία, που παρακολουθεί τα καψώνια τριών σμηνιτών και τις περιπέτειες του σμήναρχού τους, του περίφημου Κάκκαλου. Οι Γιάννης Μπέζος (Κάκκαλος), Κώστας Ευρυπιώτης (Βλάχος), Νίκος Αλεξίου (Πλαπούτας) και Γιάννης Σαβιδάκης (Ντάλας) είναι το βασικό καστ της πιο «χύμα» κωμωδίας διά χειρός Μπέζου, ενώ αξέχαστοι έχουν μείνει και οι χαρακτήρες που ενσάρκωναν οι Χρυσούλα Διαβάτη (Μπουμπού), Δημήτρης Φραγκιόγλου (Χλαπάτσας) και Γιάννης Καπετάνιος (Καραβανέας).

*Εκμέκ Παγωτό (1991-1992)

Ο Βασίλης Νεμέας, μετά τους Αυθαίρετους, συγκεντρώνει ένα ακόμη πιο εντυπωσιακό καστ και επιστρέφει με το «Εκμέκ Παγωτό» και την «τρελή τρελή οικογένεια» που το καταβροχθίζει, σε ένα σίριαλ που μπορεί σήμερα να φαίνεται παρωχημένο, αλλά για την εποχή του ήταν αρκετά προχωρημένο. Στους βασικούς ρόλους, οι Χρυσούλα Διαβάτη, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Νικήτας Τσακίρογλου, Σπύρος Παπαδόπουλος, Μαρία Φωκά και Ζαχαρίας Ρόχας.

*Αχ Ελένη (1992)

Η Ελένη είναι μια γλυκιά, πρόθυμη και αφοσιωμένη σύζυγος και καλή νοικοκυρά, που δεν εργάζεται, πασχίζει μόνο να κάνει καθημερινά πιο ευχάριστη τη ζωή του συζύγου της. Εκείνος, όμως, την βρίσκει πληκτική μέσα στην τόση αφοσίωσή της. Κάπως έτσι, η Ελένη βρίσκεται ξαφνικά μόνη και προσπαθεί να μάθει να ζει σαν ανεξάρτητη γυναίκα, παρέα με τους φίλους της, Αλέξανδρο Αντωνόπουλο και Μαρία Γεωργιάδου και την γιαγιά της, που υποδύεται η Χρύσα Ρώπα. Η σειρά προβάλλεται αυτό το καλοκαίρι σε επανάληψη κάθε σαββατοκύριακο στις 9 το πρωί.

*Εκείνες κι εγώ (1996-1997)

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση του Ζάχου Δόγκανου, με την μορφή του Λάμπρου Κωνσταντάρα στην ΥΕΝΕΔ, ο μπερμπάντης μεσήλικας επιστρέφει, αυτή τη φορά από τη συχνότητα του ANT1 και με τη μορφή του Γιάννη Μπέζου, λίγο πριν αποφασίσει ότι ο ρόλος της ζωής του είναι αυτός του οικογενειάρχη, που θα υποδυόταν αργότερα σε όλες τις μελλοντικές σειρές του.

*Τι Ψυχή θα παραδώσεις μωρή; (2000)

Τελευταία και στο… σφύριγμα της λήξης της δεκαετίας του ’90, αφήσαμε την κορυφαία κατά την γνώμη μας κωμική σειρά που, ακόμη και στα έξι μόλις επεισόδιά της, πρόλαβε να αποκτήσει φανατικό κοινό που ως σήμερα απαιτεί την ολοκλήρωσή της. Οι Ρήγας-Αποστόλου στα καλύτερά τους έβγαλαν από τις τέσσερις πρωταγωνίστριες (Ράντου, Ρώπα, Καστάνη, Γαλανοπούλου) τον καλύτερό τους εαυτό, τις «έντυσαν» με τις πιο φαρμακερές, γρήγορες ατάκες που έχουμε ακούσει στην τηλεόραση μετά τους Δυό Ξένους και όλα αυτά τα πάντρεψαν με ένα ευαίσθητο θέμα που σχετίζεται με την γυναικεία κακοποίηση και την εκδίκηση αξιοπρέπειας.

[golden-memories]

.post-91950.entry-meta:not(:last-of-type)
display:none!important;

Πηγή: www.newsone.gr