Στον ανακριτή ο επιθεωρητής και δύο σταθμάρχες – Τι απαντά ο Σαμαράς για τα «πάρτι»

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Δεν είχε εκπαιδευτεί στο σύστημα τηλεδιοίκησης υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, με αποτέλεσμα, ακόμη και να λειτουργούσε πλήρως το σύστημα, εκείνος να μην ήταν σε θέση να το χειριστεί.

Ο 59χρονος κατηγορούμενος, ο οποίος έχει προφυλακιστει για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, φέρεται να ισχυρίζεται, επίσης, ότι δε γνώριζε μέρος του πίνακα που χειρίζονται οι σταθμάρχες στον σταθμό της Λάρισας. Από τον συγκεκριμένο πίνακα, γίνονται, μεταξύ άλλων, οι αλλαγές τροχιάς των τρένων αλλά και η παρακολούθηση των αμαξοστοιχιών για μερικά χιλιόμετρα (δεξιά και αριστερά του σταθμού).

Επιπλέον, φέρεται να υποστηρίζει ότι ο πίνακας υπολειτουργούσε, κάτι το οποίο ανέφερε εχθές σε δήλωσή της στο protothema.gr και η καθαρίστρια του ΟΣΕ που βρίσκονταν σχεδόν καθημερινά στο σταθμαρχειο Λάρισας. Σχετικά με την καταγγελία της ίδιας γυναίκας, για... πάρτι με αλκοόλ, μουσική και τσιγάρα που γίνονταν πολλά βράδια στο σταθμαρχειο της Λάρισας, ο 59χρονος φαίνεται να μην αρνείται όσα ανέφερε η εργαζόμενη, όμως υποστηρίζει ότι δεν γίνονταν... πάρτι όταν είχε ο ίδιος βάρδια.

Τέλος, ο σταθμάρχης αναμένεται να προβάλει τον ισχυρισμό ότι κάποια από τα «κλειδιά» δεν δούλευαν ή εμφάνιζαν προβλήματα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφέτης ανακριτής που ερευνά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, αναμένεται να καλέσει μέσα στο επόμενο 24ωρο, τον προϊστάμενο επιθεώρησης που έβαλε στη συγκεκριμένη νυχτερινή βάρδια τον 59χρονο και βγήκε σε αναρρωτική άδεια ένα 24ωρο μετά την τραγωδία και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, εις βάρος των οποίων έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις.

Ανοίγουν φάκελοι και «στόματα» σε βάθος 15ετίας για τα Τέμπη - Έρχονται νέες διώξεις

Στο μεταξύ, ενδελεχής και πολυεπίπεδη προβλέπεται η δικαστική έρευνα για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, καθώς αποφασισμένη να πιάσει το νήμα από την αρχή, με αφετηρία την τελευταία δεκαπενταετία, εμφανίζεται η ηγεσία της Δικαιοσύνης. Το σήμα έδωσε ήδη ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ο οποίος ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Παναγιώτη Τερεζάκη την αποστολή όλων των φακέλων για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία και σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Σύμφωνα με την παραγγελία του κ. Ντογιάκου η διοίκηση του Ο.Σ.Ε. υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική αρχή, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, που έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε τελικά με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους. Η «βουτιά» του ανώτατου Εισαγγελικού λειτουργού στο χρόνο αποσκοπεί στο να διαπιστωθεί εάν τελικά οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα της τελευταίας 15ετιας ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και ως εκ τούτου οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.

Ήδη, η αρχή της εκ βαθέων μελέτης του τοπίου των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων στην Ελλάδα έγινε με πρώτο αυτό στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, φάκελο που έχει ήδη ζητήσει και μελετά ο κ. Ντογιάκος, καθώς υπήρξαν τέσσερις νεκροί και δέκα τραυματίες, αλλά δικάστηκε εντέλει μόνο ο ένας από τους μηχανοδηγούς και στο τέλος αθωώθηκε.