Μαγιορκίνης: Γιατί δεν έχει μεγάλη σημασία το μέγεθος των τάξεων

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Στο ζήτημα του μεγέθους των τάξεων μετά το άνοιγμα των σχολείων -που αποτελεί μεγάλο στοίχημα εν μέσω νέου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού- επανέρχεται ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολόγίας Γκίκας Μαγιορκίνης.

Με ανάρτησή του στον προσωπικό λογαριασμό του στο facebooκ, ο κ. Μαγιορκίνης εξηγεί γιατί δεν έχει μεγάλη σημασία ο αριθμός των μαθητών σε μια τάξη, και αναλύει ποια είναι η κατάλληλη απόσταση που πρέπει να έχουν μεταξύ τους οι μαθητές.

Η ανάρτηση του επίκουρου καθηγητή έχει ως εξής: «Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας. Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις. Οι τάξεις θα πρέπει να σημειωθεί δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές "φουσκάλες" ή "φούσκες" (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατά κόρον "ορφανά" κρούσματα».