Σαράντος Ευσταθόπουλος: O άνθρωπος πίσω από τη μεταμόρφωση του νοσοκομείου Μεταξά στο «L&O» – «Έχω ηθική δέσμευση απέναντι στους ασθενείς»





Συνέντευξη του Διοικητή του Νοσοκομείου Μεταξά Σαράντου Ευσταθόπουλου στον Διευθυντή του ενημερωτικού site Lawandorder.gr Κυριάκο Κορωναίο

Υπάρχουν επαγγέλματα που ξεπερνούν κατά πολύ την έννοια της δουλειάς. Αποτελούν λειτούργημα. Ιδίως στα ογκολογικά νοσοκομεία, όπου μια καλημέρα, μια σωστή παρέμβαση, μια έγκαιρη διάγνωση μπορούν να αλλάξουν ή και να σώσουν μια ανθρώπινη ζωή. Εκεί, η καθημερινότητα δεν γράφεται μόνο με αριθμούς, αλλά με βλέμματα, αγωνίες, νίκες και απώλειες. Το Νοσοκομείο Μεταξά, τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει ένα τέτοιο σημείο αναφοράς.

Ένας από τους ανθρώπους που έχει συνδέσει το όνομά του με αυτήν την πορεία είναι ο Διοικητής του νοσοκομείου, Σαράντος Ευσταθόπουλος. Τυχαίνει να τον γνωρίζω προσωπικά χρόνια· σχεδόν ποτέ δεν είναι διαθέσιμος, όχι επειδή αποφεύγει, αλλά επειδή πάντα ετοιμάζει κάτι νέο για το Μεταξά.

Πίσω από κάθε δράση, κάθε καινοτομία, κάθε νέα πρωτοβουλία, υπάρχει μια σταθερή φιλοσοφία: «O άνθρωπος στο επίκεντρο» και όχι μόνο ως σύνθημα, αλλά ως καθημερινή πράξη.

Αυτή η φιλοσοφία αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα. Το Μεταξά αναδείχθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά Κορυφαίο Νοσοκομείο στα Healthcare Business Awards 2025, όχι χάρη σε μία θεαματική πρωτοβουλία, αλλά χάρη σε έναν συνολικό μετασχηματισμό. Αυστηρά πρωτόκολλα, νέες δομές, καινοτόμα προγράμματα όπως οι «Γέφυρες Υγείας», η «Παρέα με Ουρά» και η θεατρική ομάδα «MetaxAct», μαζί με αναβαθμίσεις υποδομών και διαρκή εκπαίδευση του προσωπικού, έχουν δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα για τους ασθενείς.

Όπως εξηγεί ο Διοικητής, ο στόχος δεν είναι μόνο να περιθάλπει το νοσοκομείο, αλλά να προλαμβάνει, να συμμετέχει, να βρίσκεται δίπλα στον πολίτη πριν εκείνος χρειαστεί να φτάσει στο ΤΕΠ.

Η επόμενη μέρα δεν φαίνεται πιο ήρεμη, φαίνεται πιο απαιτητική.

Το 2026 θα βρει το Μεταξά όχι απλώς να συνεχίζει την πορεία του, αλλά να ανεβάζει τον πήχη: Νέα προγράμματα ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης, ψηφιακές υπηρεσίες, αναβάθμιση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, επέκταση δράσεων σε νησιά και σχολεία.

Όπως σημειώνει ο Σαράντος Ευσταθόπουλος, το ζητούμενο δεν είναι «να μη χαθεί η κορυφή», αλλά να αυξηθεί η απόσταση, πάντα προς όφελος των ογκολογικών ασθενών.

Πίσω όμως από στρατηγικά πλάνα, βραβεία και δημόσιες δράσεις, υπάρχει κάτι βαθύτερο, μια προσωπική ιστορία.

Ο Διοικητής μιλά ανοιχτά για τον αδερφό του, τον Δημήτρη, που έφυγε το 2023 μετά από μάχη με τον καρκίνο. Από τότε, κάθε ασθενής είναι μια υπενθύμιση, μια εσωτερική δέσμευση ότι η δουλειά στο Μεταξά δεν είναι απλώς διοίκηση. Είναι τιμή, καθήκον και χρέος.

«Η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος δεν είναι επιλογή· είναι μονόδρομος», λέει. Και αυτό ακριβώς είναι που κάνει το Μεταξά να ξεχωρίζει…

Πίσω από τη δομή και την οργάνωση, υπάρχει βαθιά ανθρωπιά.

Ο διοικητής του Μεταξά με τον Υποδιοικητή 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιά και Αιγαίου, αρμόδιος για τα νοσοκομεία, Δημήτρη Δρόσο και Ολυμπία Χριστοφιλέα, Υποδιοικήτρια 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιά και Αιγαίου, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια Περίθαλψη

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του Σαράντου Ευσταθόπουλου στον Κυριάκο Κορωναίο

Διαβάστε επίσης:

Το «Μεταξά» αναδείχθηκε ως το Κορυφαίο Νοσοκομείο για το 2025!