Τι είναι η γραμμή e-BRT στον δρόμο – Τι νέο θα δείτε στη λεωφόρο Συγγρού;

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Μετά το 'Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη και την Πράγα, ξεκινούν οι δοκιμές της γραμμής E-BRT και στην Ελλάδα. Τι νέο θα δείτε στη λεωφόρο Συγγρού αυτό το καλοκαίρι.

Σε ένα από τα πιο σημαντικά ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, το οποίο ξεκινά την ευρεία πιλοτική εφαρμογή στην Αθήνα, συμμετέχει ο ΟΑΣΑ. Πρόκειται για το EBRT2030, το οποίο έχει ως στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και περιλαμβάνει τη χρήση μιας νέαςηλεκτρικής λεωφορειακής γραμμής ταχείας διέλευσης στη λεωφόρο Συγγρού.

Η «e-BRT (electric Bus Rapid Transit)» θα συνδέει τον Σταθμό Μετρό Συγγρού-Φιξ με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΝΣ) και απώτερος σκοπό είναι να παρουσιάσει μια καινοτόμα ιδέα υβριδικής φόρτισης, η οποία θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί το υφιστάμενο εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ για τη φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων.

Η γραμμή αυτή θα παρέχει μια αποτελεσματική καιμηδενικής εκπομπής CO2 συγκοινωνιακή σύνδεσημε το ΚΠΙΣΝ, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και άλλα σημεία ενδιαφέροντος, κατά μήκος του οδικού άξονα της Λεωφόρου Συγγρού, καθώς και μια επιπλέον ηλεκτροκίνητη σύνδεση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου για τις Συγκοινωνίες Αθηνών.

Τα άκρα της γραμμής θα συνδέονται στον βορρά με το Μετρό (σταθμός Συγγρού-Φιξ) και στον νότο με το Τραμ, δημιουργώντας μια πλήρως «ηλεκτρική» αλυσίδα δημόσιων μέσων μεταφοράς.

Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως, πέραν της πιλοτικής εφαρμογής της Αθήνας, το έργο περιλαμβάνει δοκιμές σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Αϊντχόβεν, το 'Αμστερνταμ, η Βαρκελώνη, η Πράγα και το Ρίμινι.

Τα λεωφορεία θα φορτίζουν και από το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ

Για την πιλοτική εφαρμογή προβλέπεται να αξιοποιηθούν δύο υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορείατης εταιρείας TEMSA-SKODA (που συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο ΕBRT2030), τα οποία θα έχουν δυνατότητα φόρτισης και από το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ.

Τα λεωφορεία θα εξυπηρετούνται στην ήδη υπάρχουσα λεωφορειακή γραμμή της λεωφόρου Συγγρού. Πάνω σε αυτή τη λωρίδα θα μπορούν να κινηθούν τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία, όπως ισχύει στις λεωφορειολωρίδες.

Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως, στο πλαίσιο υλοποίησης των ερευνητικών αυτών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα Horizon 2020, ο ΟΑΣΑ συνεργάζεται στενά και με πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, όπως το ΕΜΠ, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Τα προγράμματα αυτά, αρκετά εκ των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη ή πρόκειται να υλοποιηθούν σύντομα, έχουν να κάνουν με πιλοτικές εφαρμογές συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας με σκοπό τη βέλτιστη μεταφορά επιβατών.