Ο Ερντογάν συνεχίζει το προκλητικό σόου: Εγείρει ξανά θέμα «τουρκικής μειονότητας» στη Θράκη

Νέα πρόκληση από την Τουρκία, καθώς αυτή τη φορά ανακοίνωση του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών μιλά για δήθεν «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη και ότι η Ελλάδα κλείνει σχολεία, με πρόσχημα την λιτότητα.

Κατηγορεί επίσης την Ε.Ε. ότι παραμένει απλός θεατής της «συστηματικής παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε μια χώρα-μέλος». Τονίζει τέλος ότι θα θέσει το ζήτημα σε γνώση των διεθνών οργανώσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ

«Η Ελλάδα έκλεισε τα δημοτικά σχολεία που ανήκουν στην “τουρκική μειονότητα” στη Δυτική Θράκη τα τελευταία 25 χρόνια, με το πρόσχημα των μέτρων λιτότητας στη χώρα και τον μικρότερο αριθμό μαθητών, μέσω “προσωρινής αναστολής”, χωρίς διαβούλευση με τη μειονότητα.

Το πρόσφατο κλείσιμο οκτώ επιπλέον δημοτικών σχολείων μειονοτήτων αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα αυτής της πρακτικής. Με αυτήν την τελευταία απόφαση, ο αριθμός των δημοτικών σχολείων της “τουρκικής μειονότητας”, που ήταν 231 έως 25 χρόνια πριν, μειώθηκε σε 115.

Αυτή η πρακτική από την Ελλάδα αποτελεί μέρος των προσπαθειών αφομοίωσης και καταπίεσης προς τη μειονότητα στη Δυτική Θράκη. Εν τω μεταξύ, η ΕΕ ήταν απλώς θεατής της συστηματικής παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε μια χώρα-μέλος.

Ζητάμε από την Ελλάδα να σταματήσει τη συστηματική της πολιτική, η οποία δεν είναι συμβατή με τη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης, εμποδίζοντας την εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας και να ανοίξει ξανά τα σχολεία που έκλεισε.

Από αυτήν την άποψη, υποστηρίζουμε τις αντιδράσεις των θεσμικών οργάνων και των εγκαταστάσεων της “τουρκικής μειονότητας” στη Δυτική Θράκη, και θέτουμε αυτό το ζήτημα υπόψη των διεθνών οργανώσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Οι πρωτοβουλίες μας προς τις ελληνικές αρχές που στοχεύουν στην επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με την εκπαίδευση της “τουρκικής μειονότητας” στη Δυτική Θράκη σύμφωνα με την αρχή της αμοιβαιότητας που θεσπίστηκε από τη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης, θα συνεχιστούν».


Πηγή