Συνέντευξη με τον JOHNNY O. με αφορμή την παράσταση «Ο Ρεζές μάγκωσε το δάχτυλο»

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!

Επιμέλεια συνέντευξης: Τσιαούση Δήμητρα

O σκηνοθέτης και ηθοποιός Γιάννης Οικονομίδης ή αλλιώς JOHNNY O. είναι ο μύστης του σωματικού θεάτρου, με τις παραστάσεις του να κερδίζουν το στοίχημα της πρωτοτυπίας και της αυθεντικότητας. Έχοντας ως πεδίο δράσης του τον κατεξοχήν βουβό κινηματογράφο επί σκηνής, ο ίδιος τολμά να καταπιαστεί για πρώτη φορά με την μεταφορά του έργου της Κατερίνας Ελοσίτου «Ο Ρεζές μάγκωσε το δάχτυλο». «Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να διαχειριστώ πολύ καλά το κείμενο» δηλώνει, στην συζήτησή μας.

Από τον βουβό κινηματογράφο στο κείμενο «Ο Ρεζές μάγκωσε το δάχτυλο» της Κατερίνας Ελοσίτου. Είναι η πρώτη σας σκηνοθετική απόπειρα μεταφοράς έργου με λόγο;

Ο βωβός κινηματογράφος είναι για μένα πηγή έμπνευσης. Εδώ και είκοσι χρόνια ασχολούμαι με τη διασκευή και τη σκηνοθεσία, γνωστών μύθων ή ταινιών, μεταφέροντας την κινησιολογική γλώσσα αλλά και την αισθητική αυτού του είδους, στο θεατρικό σανίδι. Είναι η πρώτη φορά που σκηνοθετώ έργο με λόγο και μάλιστα ποιητικό!

Τι σας κέντρισε στο κείμενο; Η αυτοβιογραφική γραφή, η ποιητικότητα;

Το κείμενο της Κατερίνας, μ' άγγιξε και με ενέπνευσε κατ' ευθείαν. Άρχισαν αβίαστα να δημιουργούνται εικόνες στο μυαλό μου, εικόνες έτοιμες να οπτικοποιήσουν το μεστό κι ουσιαστικό της κείμενο.



Ποιες ήταν οι προκλήσεις που συναντήσατε σκηνοθετικά;

Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να διαχειριστώ πολύ καλά το κείμενο, σ' αυτό το κομμάτι έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο η βοήθός μου, Αργυρώ Ταμβάκου.

Οι θεατές εισχωρούν στην διαδικασία της ανάγνωσης της ζωής της ηρωίδας; Υπάρχει διαδραστικότητα;

Οι θεατές γνωρίζουν την ιστορία της ηρωίδας μας και ταυτόχρονα αναγνωρίζουν πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις, απο τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα. Υπάρχει ταύτιση του θεατή σε πολλά σημεία του έργου, κυρίως με τη γενιά των 80's, γιατί η "προίκα" της ηρωίδας είναι η "προίκα" μας...

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας αναφορικά με την πρόσληψη του κειμένου από τον θεατή;

Αυτά που προσδοκώ είναι, ν' αφεθεί και να ταξιδέψει στον υπέροχο κόσμο αυτού του κειμένου, αλλά και να θυμηθεί τις ερωτήσεις που έκανε όταν ήταν ελεύθερος από οποιαδήποτε υποχρέωση-αναγκαιότητα και να τις απαντήσει.

Έχετε εισάγει στοιχεία σωματικού θεάτρου στην παράσταση;

Εννοείται πως όλη μου η σκηνοθεσία έχει δομηθεί με βάση το σώμα. Το σωματικό θέατρο είναι η αγάπη μου και το μεράκι μου!

Αυτή τη σεζόν παρουσιάζεται, επίσης, την παράσταση σωματικού θεάτρου «Nosferatu» στο Θέατρο Φούρνος. Αντιδιαστέλλετε τη δυναμική της κίνησης σε σχέση με τον λόγο;

Ο "Nomsferatu" είναι η μεγάλη μου αγάπη. Έκανα τη διασκευή μιας πολύ αγαπημένης κι εμβληματικής ταινίας, βάζοντας όλο μου το είναι σ' αυτήν την παράσταση, βασίζεται στη γλώσσα του βωβού κινηματογράφου κι αυτή η γλώσσα, είναι η έκφραση κι η ψυχοθεραπεία μου!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.