ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Αυτά τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι και υγιεινά

Ίσως η πιο γνωστή διατροφική συμβουλή που έχετε ακούσει είναι να αποφεύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Όμως τι ακριβώς είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα; Και είναι όλα επικίνδυνα για την υγεία μας;

Οποιαδήποτε αλλαγή έχει υποστεί το τρόφιμο στη σύστασή του το καθιστά επεξεργασμένο. Όμως οι επεξεργασμένες τροφές δεν είναι μόνο τα έτοιμα burger, τα πατατάκια, τα κρουασάν κτλπ. Υπάρχει ένας διαχωρισμός όσον αφορά την επεξεργασία.

Κάθε φορά που μαγειρεύουμε, ψύχουμε κλπ, στην ουσία θεωρούμε και πάλι τα τρόφιμα ως επεξεργασμένα καθώς έχουν περάσει μια προεργασία μέχρι να φτάσουν στο πιάτο μας, που αυτό πολλές φορές είναι καλύτερο για την υγεία μας.

Έτσι λοιπόν, υπάρχουν κάποια επεξεργασμένα τρόφιμα που είναι υγιεινά και, που μπορείτε να επιλέξετε, πάντα φυσικά με μέτρο.

Μη ζαχαρούχο γάλα καρύδας ή γάλα αμυγδάλου

Τα μη ζαχαρούχα γάλατα καρύδας και αμυγδάλου είναι μερικά από τα αγαπημένα μου υγιεινά επεξεργασμένα τρόφιμα. Δεν περιέχουν ζάχαρη, γλουτένη, τεχνητά συστατικά και γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά περιέχουν ασβέστιο, βιταμίνη Β12 και βιταμίνη D.

Βιολογικός καφές

Ο βιολογικός καφές είναι πλούσιος σε μαγνήσιο, βιταμίνες Β και καφεΐνη που ενισχύει τον εγκέφαλο. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο διαφόρων τύπων καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του παχέος εντέρου και του καρκίνου του προστάτη.

Παγωμένο τσάι 

Παρόλο που είναι πολύ καλύτερο να φτιάξετε το δικό σας παγωμένο τσάι, είναι δύσκολο να το κάνετε όταν είστε συνεχώς απασχολημένοι, γι αυτό μια καλή επιλογή είναι το αυτό του εμπορίου.

Επειδη όμως πολλές φορές ένα τσάι εμπορίου μπορεί να έχει υποστεί μεγάλη επεξεργασία, είναι σημαντικό να διαβάζετε τις ετικέτες τροφίμων για να βρείτε τις ελαφρά επεξεργασμένες μάρκες και χωρίς ζάχαρη.

Φυστικοβούτυρο

Το βούτυρο ακατέργαστων καρυδιών μπορείτε να το καταναλώσετε χωρίς ενοχές, αφού δεν περιέχει πρόσθετη ζάχαρη και αλάτι. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει τις ετικέτες τροφίμων, πριν αγοράσετε οποιοδήποτε ακατέργαστο βούτυρο.

Κακάο σε σκόνη χωρίς ζάχαρη

Το κακάο είναι επίσης μία τροφή που έχει υποστεί επεξεργασία αλλά ταυτόχρονα προσφέρουν πολλά οφέλη. Έχει αποδειχθεί ότι μειώνει το στρες, την αρτηριακή πίεση, την επιθυμία για ζάχαρη και μπορεί ακόμη και να βελτιώσει το δέρμα σας.

Τώρα πλέον γνωρίζετε ότι δεν είναι όλα τα μεταποιημένα τρόφιμα ανθυγιεινά, αν και τα μη επεξεργασμένα τρόφιμα, είναι οι καλύτερες επιλογές. Όμως κατανάλωση μόνο ωμών τροφίμων, δεν είναι τόσο απλή, ειδικά αν έχετε ένα πολυάσχολο πρόγραμμα. Η επιλογή ελαφρώς επεξεργασμένων τροφίμων είναι ένας καλός τρόπος για να έχετε ισορροπία.