ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ: Πού βοηθούν & ποιες είναι οι τροφές με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα

Οι φυτικές ίνες αποτελούν μια ομάδα θρεπτικών συστατικών που εντοπίζονται στα φρούτα, στα λαχανικά, στα δημητριακά ολικής αλέσεως και στα όσπρια.

Σε αντίθεση με άλλα συστατικά όπως είναι οι υδατάνθρακες, τα λιπαρά και οι πρωτεΐνες, ο ανθρώπινος οργανισμός τις διασπά με μεγαλύτερη δυσκολία με αποτέλεσμα, μεγάλο μέρος τους να περνά από το πεπτικό σχεδόν αμετάβλητο. Για το λόγο αυτό δεν αποδίδουν πολλές θερμίδες.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες φυτικών ινών, οι διαλυτές και οι αδιάλυτες. Οι διαλυτές φυτικές ίνες διαλύονται στο νερό δημιουργώντας μια μάζα με μορφή γέλης. Περιέχονται στις νιφάδες βρώμης, στα φασόλια, στα μήλα, στα καρότα, στο κριθάρι και στο ψύλλιο.

Αδιάλυτες φυτικές ίνες περιέχουν τα σιτηρά ολικής άλεσης, το πίτουρο σιταριού, τα καρύδια και λαχανικά, όπως το κουνουπίδι, τα πράσινα φασόλια και οι πατάτες.

Δείτε ποιες τροφές είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες:

Ξηροί καρποί: Τα λαχανικά, τα φρούτα και οι τροφές ολικής άλεσης περιέχουν φυτικές ίνες, όμως οι ξηροί καρποί είναι ιδιαίτερα ωφέλιμοι. Για παράδειγμα, ¼ της κούπας αμύγδαλα παρέχει 4 γραμμάρια φυτικών ινών.

Αρακάς: Μια μερίδα δίνει 4 γραμμάρια φυτικών ινών.

Κρεμμύδι: Ένα κρεμμύδι μεσαίου μεγέθους περιέχει 2 γραμμάρια φυτικών ινών. Η ποσότητα δεν είναι μεγάλη, οι φυτικές ίνες του κρεμμυδιού όμως είναι υδατοδιαλυτές και βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης.

Ακτινίδιο: Ένα ακτινίδιο παρέχει 2 γραμμάρια φυτικών ινών.

Μήλο: Περιέχει περίπου 4 γραμμάρια φυτικών ινών.