Το «φωτοστέφανο» που έσωσε τον Hamilton (βίντεο)


Από την πλειοψηφία των θεατών μέχρι τη… μειοψηφία των οδηγών, η γκρίνια ήταν έντονη. «Δεν είναι ωραία τα μονοθέσια έτσι», «δεν είναι καλή η ορατότητα», ήταν σε γενικές γραμμές οι τομείς που επηρέαζαν τους μεν και τους δε. Όμως τρία χρόνια μετά, είναι πολλές οι περιπτώσεις που αυτή η λύση ασφαλείας, αποδεδειγμένα, έσωσε ζωές.

Στη σύγκρουση των Lewis HamiltonMax Verstappen στο ιταλικό Grand Prix της Monza ήταν μία από τις πλέον εμφατικές και το super-slow replay του συμβάντος ήταν ανατριχιαστικό. Αν αυτό το ατύχημα συνέβαινε το 2017, δεν είναι υπερβολή – ο Lewis μπορεί να μην ήταν κοντά μας σήμερα.

Σε μία σχεδόν ανύποπτη στιγμή, όπου παρότι στο πρώτο chicane οι ταχύτητες είναι πολύ χαμηλές, όλα πήγαν θεαματικά στραβά. Ήταν οι ατελείωτες ώρες έρευνας, η “θυσία” άτυχων οδηγών του παρελθόντος και τα μαθήματα από τα παθήματα, που οδήγησαν στην υιοθέτηση συστημάτων ασφαλείας όπως το «Halo». Ένα… «φωτοστέφανο» που έχει ήδη σώσει πολλούς πιλότους.

Το είδαμε και με το παραπάνω πέρυσι στο Μπαχρέιν, όταν στο συγκλονιστικό ατύχημα του Romain Grosjean, αυτό προστάτευσε το κεφάλι του Γάλλου και ουσιαστικά του έσωσε τη ζωή. Διότι τότε το μονοθέσιο της Haas άνοιξε τη μπαριέρα στα δύο αλλά το halo εξασφάλισε πως δεν θα είχαμε δυστύχημα ανάλογο του Helmut Koinigg, στο Grand Prix του Watkins Glen το 1974.

Όχι μόνο απέτρεψε ένα κατά πάσα πιθανότητα μοιραίο έως και φρικιαστικό χτύπημα αλλά επέτρεψε στον Grosjean να διατηρήσει τις αισθήσεις του – πράγμα κομβικό μετά από τη σύγκρουση των 53G. Κι επιπρόσθετα, ουσιαστικά άνοιγε δίοδο εξόδου ανάμεσα στις λαμαρίνες, επιτρέποντας στον Γάλλο να απεγκλωβιστεί εν μέσω πύρινης λαίλαπας.

Πριν από μερικές εβδομάδες, στον αγώνα του W Series στο Spa, είχαμε μία συγκλονιστική καραμπόλα στο ανέβασμα από την Eau Rouge στη Raidillon – κι εκεί, το “Halo” αποδείχθηκε ασπίδα προστασίας για τις οδηγούς που ενεπλάκησαν στο συμβάν

Κι αν παραδείγματα για συγκρούσεις και ατυχήματα με υψηλές ταχύτητες έχουμε πολλά ακόμα, το πως ο Lewis βρέθηκε να κινδυνεύσει τόσο, μετά από επαφή στο συγκεκριμένο κομμάτι της πίστας, είναι θέμα που έχει ήδη τεθεί υπό διερεύνηση από την παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στο συγκεκριμένο συμβάν, είναι δύο τα σημεία κατά τα οποία προστατεύει τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Το πρώτο όταν η RB16B «σκαρφαλώνει» πάνω στη W12, είναι το πλαϊνό κομμάτι του πατώματός της αυτό που παίρνει πορεία επαφής με το κεφάλι του Hamilton. Μία πορεία που διακόπτεται από το halo – σώζοντας τον οδηγό της Mercedes αφού το φτιαγμένο από ανθρακονήματα πάτωμα, είναι αιχμηρό σαν ξυράφι.

Και μετά, ενώ ο «ταύρος» ουσιαστικά κάθεται πάνω στο Halo, αποτελεί την ασπίδα προστασίας του, ενώ ακριβώς πάνω από το κράνος του βρίσκεται ο πίσω δεξιός τροχός του Verstappen.

«Νιώθω πολύ τυχερός σήμερα. Ευτυχώς υπάρχει το Halo, που πιστεύω με έσωσε, έσωσε τον αυχένα μου. Δεν με έχει χτυπήσει ποτέ στο κεφάλι άλλο μονοθέσιο και είμαι σοκαρισμένος. Χαίρομαι που είμαι ακόμα εδώ», είπε χαρακτηριστικά ο Hamilton.

Και αυτό οφείλεται στο κατασκευασμένο από τιτάνιο σύστημα ασφαλείας, το οποίο παρέχεται στις ομάδες από προμηθευτή της FIA. Παρότι ζυγίζει μόλις 7 κιλά, έχει σχεδόν αδιανόητη αντοχή.  Οι επίσημες δοκιμές πρόσκρουσης της FIA επιβάλουν να αντέχει σε κατακόρυφη πίεση που αγγίζει τα 116kN, αριθμός που ισοδυναμεί με περίπου 12 τόνους. Άρα και ένα λεωφορείο να καθόταν πάνω στο “Halo”, τον Hamilton θα τον έσωζε.

Πηγή: newsauto